وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی

آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی

آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی

 

جراحی ارتوپدی نیز مانند هر جراحی دیگری به ابزارهای تخصصی نیاز دارد. تعداد ابزارهای مربوط به جراحی ارتوپدی بسیار زیاد است.

 

در جراحی‌های مختلف و قسمت‌های مختلف بدن، ابزار جراحی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای افرادی که در زمینه جراحی ارتوپدی فعالیت دارند، افرادی که قرار است تحت عمل جراحی ارتوپدی قرار بگیرند و حتی افراد علاقه مند در این زمینه، آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی لازم است.

 

آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی

 

سابقه تاریخی پیدایش و شروع جراحی‌های ارتوپدی به حدود 4000 سال قبل برمی‌گردد. تعداد سالیانه جراحی های مربوط به ارتوپدی روز به روز در حال افزایش است. شایع‌ترین بیماری ارتوپدی آرتروز است.

 

این بیماری معمولا در سنین بالا اتقاق می‌افتد. دلیل اصلی آرتروز ضعف عضلات پا، تحرک کم و تغزیه نامناسب است.

 

بجز جراحی های ترمیمی، شکستگی و … سالیانه فقط بیش از 50 هزار نفر تحت عمل تعویض مفصل قرار می‌گیرند. این عدد بسیار قابل توجه است.

 

به دلیل تعداد بالای جراحی‌های ارتوپدی و نیازهای موجود، پیشرفت در زمینه نوآوری و ساخت ابزار جراحی ارتوپدی بسیار چشم گیر بوده است.

 

اگر راجع به ابزارهای پزشکی، ست های مختلف ابزار جراحی ارتوپدی و خرید و فروش آنها سوالی دارید، این مقاله بسیار کمک کننده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

ابزار جراحی ارتوپدی :

لیست ابزارهایی که در جراحی ارتوپدی استفاده می‌شوند لیست بلند بالایی است. در این قسمت برای آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی یک لیست از ابزارهای پر استفاده و کاربرد آنها را مشاهده می‌کنیم:

 

1. استخوان بر: از اسم این ابزار می‌توان کارکرد آن را متوجه شد. استخوان بر یکی از پرکاربردترین ابزارهای جراحی ارتوپدی است.

2. رانژور: از این ابزار برای برداشتن و بریدن تکه‌ای از استخوان استفاده می شود.

3. قیچی میو: این ابزار برای بریدن بافت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4. قیچی بانداژ: جهت بریدن بانداژ و لباس فرد بیمار یا مجروح استفاده می‌شود.

5. رترکتور: این ابزار از این جهت مورد استفاده قرار می‌گیرد که دید مناسب و کافی از بافت را به جراح بدهد.

6. کلمپ فورستر: این ابزار برای نگهداری گازهایی است که برای تمیز کردن و استریل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

7. کورت:از کورت برای نمونه گیری از ضایعات استفاده می‌شود.

8. بوژی یا دایلاتاتور (گشاد کننده) : این ابزار برای رفع گرفتگی ها و جلوگیری از آمبولی استفاده می‌شود.

9. کلمپ کوخر: این ابزار برای نگهداری می باشد.

10. هموستات: از هموستات برای بند آوردن خون استفاده می‌شود.

11. استئوتوم: برای تراش دادن استخوان به کار می‌رود.

12. سرساکشن: جهت ساکشن و جمع آوری مایعات اضافی استفاده می‌شود.

 

ست ابزار جراحی ارتوپدی

 

ست ابزار جراحی ارتوپدی:

ابزارهای مختلفی می‌توانند در یک ست ابزار جراحی ارتوپدی قرار بگیرند. اینکه داخل ست ابزار جراحی چه ابزار هایی قرار داشته باشد را افرادی مشخص می‌کنند که بطور کامل آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی داشته باشند.

 

مهندسی پزشکی، مرکز درمانی مورد نظر، پزشک معالج و … تعداد و نوع ابزارهای موجود در یک ست ابزار جراحی ارتوپدی را تعیین می کنند.

 

عامل دیگر تاثیر گذار در نوع ابزارهای داخل ست ابزار جراحی ارتوپدی، نوع عمل است. شاید برخی از ابزارهای پایه در همه عمل‌های مربوط به ارتوپدی مورد نیاز باشد.

 

اما طبیعی است با توجه به اینکه کدام قسمت از بدن و به چه دلیلی مورد جراحی قرار می‌گیرد، نوع ابزار ها نیز تغییر می کند.

 

بطور مثال ابزارهای مورد استفاده برای جراحی تعویض مفصل زانو با ابزارهای مورد استفاده در جراحی تنگی کانال عصبی یکسان نیست. بجز نوع ابزار، تعداد ابزارها نیز تفاوت دارند.

 

با توجه به قیمت ابزارهای جراحی، انتخاب ابزارهای کاربردی و چیدمان یک ست مناسب اهمیت بالایی دارد. ست ابزار جراحی ارتوپدی خوب باید شامل همه ابزارهای مورد نیاز در عمل جراحی ارتوپدی بشود.

 

حتی ابزارهایی که احتمال است به آنها نیاز پیدا شود. اما قرار دادن ابزارهای بلااستفاده در ست جراحی، باعث می‌شود هزینه اضافه متحمل شود.

 

موارد تاثیر گذار در ابزارهای ست جراحی:

با توجه به نکات گفته شده آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. بطور خلاصه موارد زیر در تعداد و نوع ابزار ست جراحی تاثیر گذار هستند و باید به آنها توجه شود:

 

1. نوع عمل

2. اندام تحت عمل جراحی

3. نظر پزشک مربوطه

4. صلاح دید مرکز درمانی مورد نظر

و …

 

تعداد ست‌های جراحی قابل تهیه بسیار زیاد هستند. معمولا ست مورد نیاز توسط خود مرکز درمانی و پرسنل اتاق عمل تهیه می‌شود.

 

یا طبق دستور و نظر پزشک معالج، می توان ست ابزار جراحی مورد نظر را از مراکز معتبر و قابل اعتماد خریداری کرد.

 

فروش ابزار جراحی ارتوپدی

 

فروش ابزار جراحی ارتوپدی:

تهیه ابزارهای جراحی ارتوپدی از مراکز معتبر فروش ابزار جراحی ارتوپدی انجام می‌شود. مراکزی در کل کشور هستند که ابزار جراحی های مختلف، از جمله جراحی ارتوپدی را به فروش می‌رسانند.

 

اعتبار این مراکز مهمترین نکته است که در هنگام خرید باید مورد بررسی قرار بگیرد. ابزارهایی که برای جراحی ارتوپدی به فروش می‌رسند کیفیت‌های متفاوتی دارند. کشور سازنده، جنس، کیفیت ساخت و … از مواردی هستند که روی کیفیت ابزار تاثیر می‌گذارند.

 

یکی از عوامل تاثیر گذار در کیفیت عمل جراحی ارتوپدی و موفقیت آمیز بودن آن، کیفیت ابزار جراحی مورد استفاده است. عمل جراحی، بخصوص عمل جراحی ارتوپدی مانند هر کار دیگری برای بهتر اجرا شدن به ابزار حرفه‌ای نیاز دارد.

 

همانطور که اشاره شد فروش ابزار جراحی ارتوپدی طبق نظر پزشک انجام می‌شود. بهترین فردی که می‌تواند نوع مناسب ابزار عمل را انتخاب کند، خود پزشک معالج و جراح می باشد.

 

قیمت ست جراحی ارتوپدی:

اینکه ست جراحی ارتوپدی چه قیمتی داشته باشد، به تعداد و نوع ابزارهای داخل ست بستگی دارد.

 

در قسمت ست ابزار جراحی ارتوپدی گفته شد که با توجه به نوع عمل، نظر پزشک، مرکز درمانی و … ابزارهای تشکیل دهنده یک ست جراحی، متفاوت هستند.

 

بنابراین نمی‌توان بطور کلی راجع به قیمت ست جراحی ارتوپدی یا هر ست جراحی دیگری اظهار نظر کرد.

 

بدون مشخص شدن نوع و تعداد ابزارهای داخل ست جراحی ارتوپدی، محاسبه قیمت ست جراحی ارتوپدی امکان پذیر نیست.

 

برخی از فروشندگان ست های جراحی ارتوپدی با توجه به درخواست ها، نظر کلی متخصصان و آشنایی با ابزار جراحی ارتوپدی، پکیج هایی را جمع آوری کرده اند. این پکیج ها شامل ست‌های جراحی‌های ارتوپدی مختلف می‌شود.

 

بطور مثال برای جراحی تعویض مفصل زانو ست جراحی ارتوپدی شماره 1 جمع آوری شده است. اعلام می کنند که ست جراحی شماره یک شامل n عدد ابزار با کاربرد های مختلف می باشد.

 

نیاز است که اسامی ابزارها و ویژگی و کاربرد آنها در بورشور آورده شود. پس از انجام این کار با توجه به نوع، تعداد، ویژگی و … ابزارهای ست جراحی شماره یک، می توان قیمت ست جراحی ارتوپدی را اعلام کرد.

 

معمولا پکیج‌های مختلف برای هر عمل جراحی به این صورت موجود می باشد. این کار باعث می‌شود قیمت گذاری و تهیه ست ابزار جراحی راحت تر شود.

 

خرید ست جراحی ارتوپدی

 

خرید ست جراحی ارتوپدی:

راجع به روند کلی جمع آوری و خرید ست جراحی ارتوپدی در پاراگراف فوق بحث شد. اما در خرید ست جراحی ارتوپدی چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه شود. بطور خلاصه لیست نکات در این قسمت آورده شده است:

 

1. ابزار جراحی ارتوپدی را از مراکز و سایت های معتبر و دارای مجوز تهیه کنید.

2. نام کشور سازنده و اصل بودن مارک را بررسی کنید.

3. ابزار را پس از بررسی کیفیت و قیمت و حتی الامکان با ضمانت خریداری کنید.

4. از کیفیت بالای ست ابزار جراحی مطمئن شوید.

5. ترجیحا با نسخه دقیق پزشک ست ابزار را تهیه کنید.

6. به نظر تیم جراحی و مرکز درمانی توجه کنید.

7. اگر از پکیج‌های آماده خریداری می‌کنید به کمک پزشک معالج مطلع شوید که تمامی ابزارهای مورد نیاز در پکیج ست جراحی ارتوپدی موجود هستند.

8. پس از خرید ست جراحی ارتوپدی و برای استفاده از آنها بعد از شستشو با مواد شوینده ابزار را کاملا خشک نموده و سپس در اتوکلاو استریل نمایید.

9. برخی از ابزارهای جراحی باید در دمای خاصی نگهداری شوند. قبل و بعد از خرید به این موضوع توجه داشته باشید.

 

جهت خرید ابزار جراحی به صورت اینترنتی با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی مجاز تجهیزات پزشکی نظیر برانکارد به آدرس berankard.com و بررسی محصولات و مشاوره با متخصصان برانکارد، خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.