وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این افراد با خوردن باقلا کم خون می شوند!!

این افراد با خوردن باقلا کم خون می شوند!!

به گزارش ایران ناز برلیانت بزرگمهر متخصص تغذیه  درمورد باقلا گفت: باقالا در دو نوع خشک( طبعی سرد و خشک) و تازه( طبعی سرد و تر) سرشار از ویتامین های A، B، C و  املاح معدنی مانند آهن و فسفر است.وی این گیاه را همچنین حاوی مواد مغذی لازم برای بدن از جمله پتاسیم و ویتامین K دانست و ادامه داد:

 

ویتامین A موجود در آن برای سلامت پوست، تقویت بینایی و رشد استخوان ضروری است و پتاسیم آن علاوه بر تنظیم عملکرد قلب، در حفظ فشارخون طبیعی به بدن کمک زیادی می کند.بزرگمهر اظهار داشت:فسفر قابل توجه در باقلا برای گروه سنی کودکان منجر به تقویت بهره هوشی می شود.

 

این افراد با خوردن باقلا کم خون می شوند!!

 

این متخصص تغذیه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) درباره باقلا که ساق ها را محکم و خون تازه در بدن تولید می کند، گفت: مصرف این خوراکی از ابتلا به پوکی استخوان و یبوست جلوگیری کرده و درحقیقت مغز قلم استخوان ها را تقویت می کند، همچنین پتاسیم آن برای سلامت قلب و عروق مفید است.

 

وی یادآور شد: پختن باقلا با آب سرکه و آب و خوردن آن با پوست در درمان اسهال مزمن موثر است.گفتنی است؛ مصرف زیاد باقلا موجب نفخ و سنگینی معده می شود و در برخی افراد به دلیل نقص وراثتی کمبود آنزیمی یا فاویسم، می تواند باعث تشدید کم خونی شود به همین دلیل این افراد باید در مصرف باقلا جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

این افراد با خوردن باقلا کم خون می شوند!!

 

در حالی که برخی از افرادی که کم خونی دارند احساس خستگی شدید کنند، برخی بیماران اصلا متوجه علامتی نمی شوند. اما در صورت درمان نشدن به تدریج فرد ضعیف تر و خسته تر می شود زیرا قلب سعی می کند سخت تر و سخت تر تلاش کند تا اکسیژن را به بافت ها برساند.

 

به همین علت است که افرادی که کم خونی دارند در هنگام ورزش کم می آورند.عوارض دیگر آن شامل سرگیجه، سردرد، بی حسی در پاها یا دست ، افت درجه حرارت بدن، رنگ پریدگی، تنگی نفس و ضربان سریع یا نامنظم قلب، درد در قفسه سینه، بدخلقی و… است کم خونی در صورت درمان نشدن، منجر به سکته قلبی می شود.