وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟ 10 ترفند برای موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ

چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟ 10 ترفند برای موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش و افلیت مارکتینگ این شیوه از بازاریابی که به بازاریابی وابسته یا واسطه ای نیز معروف است، بر پایه بازاریابی در ازای پرداخت کمیسیون بنا شده است.

 

در این روش شخص سومی به جز خریدار و فروشنده وجود دارد که در تبلیغ و به فروش رساندن محصولات کمک می کند. به این شخص افیلیت مارکتر گفته می شود. در این مطلب به بررسی این سوال که: افیلیت مارکتر کیست و چطور یک افیلیت مارکتر موفق باشم پاسخ خواهیم داد. با دایان افیلیت همراه باشید. 

 

چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟ 10 ترفند برای موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ

 

افیلیت مارکتر کیست؟

به شخصی که با اجرای افیلیت مارکتینگ کسب درآمد می کند، افیلیت مارکتر گفته می شود. افیلیت مارکتر، یک بازاریاب اینترنتی است که برای محصولات فروشندگان و یا تولیدکنندگان تبلیغ انجام می دهد و در ازای به فروش رفتن کالاها مبلغی از سود فروش، به عنوان کمیسیون به او پرداخت می شود. 

 

افیلیت مارکترها اکثرا صاحب یک رسانه یا بستر برای تبلیغ هستند و مخاطبین خاص خودشان را دارند. در واقع یک شخص با استفاده از اعتماد سازی و ارتباط موثری که قبلا با دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی و یا وبسایت خود به دست آورده است، شروع به کسب درآمد می کند.

 

از جمله روش های اساسی افراد برای کار در سیستم همکاری در فروش، تولید محتواهای مفید و استفاده از اصول بازاریابی محتوا است.

 

بازاریابی محتوایی، کمک می کند مخاطبین به واسطه محتواهای مفیدی که برای آن ها تولید کرده اید، یک اعتماد و رابطه دوستانه با شما برقرار کنند؛ در نتیجه تبلیغ کالا از طریق شما، اثربخشی دوچندانی خواهد داشت.

 

بسیاری از افراد از فعالیت در سیستم افیلیت مارکتینگ درآمدهای بسیار بالا و میلیونی را به دست می آورند.

 

کسب دانش در حوزه بازاریابی های اینترنتی و اجرای دقیق و اصولی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کمک می کند تا شما نیز یک افیلیت مارکتر موفق باشید.

 

برای اینکه برخی از تکنیک های موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ را با هم بررسی کنیم، ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

چطور یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟

برای موفقیت در اجرای برنامه افیلیت مارکتینگ توجه به برخی نکات از جمله ضروریات است. تا زمانی که یک بازار معین برای خودتان در فضای دیجیتال برای خودتان دست و پا نکنید نمی توانید کالایی بفروشید، اگر مخاطبین خود را نشناسید نمیتوانید به آن ها کالایی بفروشید، اگر در انتخاب محصولات دقت عمل کافی را نداشته باشید، خبری از درآمد نخواهد بود، بنابراین ضروری است که برای موفقیت در این حوزه برخی نکات را مد نظر داشته باشید. لیستی از این موارد را برای شما آماده کرده ایم که با هم بررسی خواهیم کرد:

 

1- شناخت مخاطبان

 

چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟ 10 ترفند برای موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ

 

بهترین و موفق ترین راه برای استفاده از برنامه ها و ابزارهای مختلف بازاریابی وابسته، تبلیغات محصولات، خدمات و دریافت پیشنهادهای مورد نیاز شما و مناسب مخاطب است.

 

بدانید که کاربران برای چه به سایت شما می آیند؟ در ایمیل شما ثبت نام میکنند و یا در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند. شناخت کاربران و طراحی پرسونای مشتری، کمک می کند تا هدفگیری دقیق‌تری داشته باشید.

 

چه چیزی ارائه می دهید که افراد به دنبال آن ها هستند؟ مطمئن شوید که این محصولات مفید هستند و به درد مخاطب میخورد. دنبال ارائه ی راه حل برای مشکلات کاربر باشید.

 

مثلا اگر شما مقالات ورزشی مینویسید، هرگز تبلیغ کارتریج پرینتر نکنید. شاید با خود فکر کنید که خب همه پرینتر دارند و برای تبلیغ هم پول خوبی میدهند در نتیجه پس درست است. خیر!

 

کسی که به دنبال مقاله ورزشی است واقعا به فکر کارتریج پرینترش نیست. سعی کنید تا جای امکان تبلیغات مرتبط بگذارید.

 

هر چه تبلیغات محصولات شما مرتبط تر باشد احتمال کلیک بر روی آن بیشتر خواهد بود. یک روش جالب برای شرکت های همکاری در فروش این است: آموزش مخاطبان درباره ی خدمات و محصولات مرتبط شما.

 

نه تنها شناخت مخاطب میتواند باعث افزایش موفقیت شما در بخش تبلیغات محصولات شما باشد، بلکه میتواند شما را در بهترین جایگاه و مکان برای بازاریابی و تبلیغ سایت برای جذب مخاطب در وهله ی اول قرار دهد.

 

هر چه بیشتر مخاطب خود را بشناسید میتوانید از سلایق، نیازها و خواسته هایش بیشتر باخبر شوید و خدمات بهتری را به آن افراد ارائه دهید.

 

نکته این است که هر چه محصولات و پیشنهادات شما مرتبط تر باشند، فروش شما نیز بیشتر خواهد بود.

 

2- قابل اعتماد باشید

خوانندگان باهوش هستند. خوانندگان وفادار باعث افزایش ترافیک شما می شوند. اگر در جایی کوچک ترین نمادی از بی اعتبار بودن خود نشان دهید، ممکن است دیگر هیچ وقت به سایت شما برنگردند.

 

نداشتن SSL یا همان https میتواند باعث عدم خرید مشتری از سایت بشود. شما باید اطمینان حاصل کنید که نهایت اعتماد را برای مخاطب ایجاد کرده اید تا بدون دغدغه و نگرانی خرید خود را انجام دهد.

 

اگر مخاطب بفهمد که صادق نیستید و فقط به فکر جیب خود هستید و به مخاطب اهمیتی نمی دهید، بدبخت می شوید!

 

اگر محصولات و یا خدماتی که دارای ارزش بالایی نیستند را تبلیغ میکنید، مخاطب اعتماد خودش را نسبت به پیشنهادات شما از دست می دهد و اینگونه فروش شما روز به روز کمتر و کمتر می شود.

 

یادتان باشد مهم ترین اولویت شما باید اضافه کردن ارزش به سایت و همچنین لیست ایمیلتان باشد. این دو را ارزشمندتر کنید. فقط محصولات و خدماتی را به اشتراک بگذارید که میدانید مرتبط و همچنین برای کاربر مفید هستند.

 

مردم عاشق شفافیت هستند، اگر مشتری ای راضی است نظرش را تایید و نشان دهید، اگر هم ناراضی است هم باز نشان دهید. بگذارید بدانند که شما قابل اعتماد و بسیار شفاف هستید.

 

3- مفید باشید

 

چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟ 10 ترفند برای موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ

 

به تبلیغات وابسته به چشم تکمیل کننده ی محتوای خود نگاه کنید. سعی کنید مطالبی را تبلیغ کنید که مرتبط، مفید و آموزنده هستند.

 

مدتی را برای نوشتن نقد و بررسی صرف کنید. تبلیغات همکاری را با توجه به مخاطبان نمایش دهید تا اگر کسی خواست اقدامی بکند بتواند به شکل درست اینکار را انجام دهد.

 

حتی بهتر از این کار، اگر شما یک تجربه ی شخصی از کسی دارید، بیایید یک مقاله ی مفصل درباره ی جزئیات آن محصول یا خدمت بنویسید و در انتهای مقاله یک لینک را برای استفاده از آن ها قرار دهید.

 

این دقیقا همان چیزی است که تبلیغات همکاری به آن احتیاج دارند. اگر شما یک مقاله ی مفصل بنویسید که در انتها یک کتاب را برای دانلود قرار دهید شانس دانلود آن کتاب بسیار بالا خواهد بود چون شما یک مقاله ی عالی نوشته اید.

 

لینک دهی بی فایده و نامرتبط باعث افزایش سرعت خروج کاربر از سایت شما خواهد شد.

 

یادتان باشد: همیشه محتوای ارزشمند تولید کنید تا ارزش بیشتری به تجربه ی کاربر منتقل شود. بعد از اینکار فروش به همراهش خواهد آمد.

 

4- درباره ی رابطه های همکاری در فروش خود شفاف باشید

همیشه نشان دهید با چه برندهای همکاری میکنید. اینگونه خوانندگان اعتماد بیشتری به شما میکنند و احساس بهتری برای همکاری با شما به آن ها دست می دهد. اگر شفاف نباشید آن ها به راحتی به جای اینکه از لینک شما خرید کنند میروند به طور مستقیم از خود فروشنده خرید میکنند تا شما سودی کسب نکنید.

 

راستگویی و شفافیت یک مسئله ی ضروری برای ایجاد مشتریان وفادار است. همچنین میتوانید برای انجام عمل از طریق لینک خود، پاداش هایی را نیز در نظر بگیرید.

 

این یک تکنیک بسیار عالی برای افراد مختلف است که میتواند میزان فروش شما را به شدت افزایش دهد.

 

5- محصولات را با دقت انتخاب کنید

 

چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟ 10 ترفند برای موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ

 

باید ببینید که مخاطبان شما به چه محصولاتی نیاز دارند. وقت خود را صرف تحقیق و انتخاب محصولات با کیفیت و مناسب کنید. همچنین تبلیغات خود را تغییر دهید. متن، رنگ، عکس و سایر موارد را در تبلیغات خود تست کنید تا ببینید که بهترین گزینه کدام ها هستند.

 

درست است که این روند میتواند طول بکشید و زمان زیادی را صرف کند، اما واقعا ارزشش را دارد. تبلیغات خلاقانه را در بسترهای مختلف تست کنید. شاید یک تبلیغ در شبکه های اجتماعی جواب دهد و در سایت جواب ندهد.

 

همچنین با اجازه از فروشنده میتوانید تبلیغات شخصی خود را پایده سازی کنید.

 

نکته ای که باید درنظر گرفت نمایش محصولات دیجیتال است. این محصولات از دو جنبه بسیار جذاب هستند:

 

1- نرخ تبدیل بیشتری دارند چون بعد از پرداخت مشتریان میتوانند رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام کنند و نیاز نیست که صبر کنند محصول به دستشان برسد و بعد از آن نظر دهند.

 

2- نرخ کمیسیون بالاتری نسبت به محصولات فیزیکی دارند و این یعنی سود بیشتر.

 

6- برندهای مختلف را امتحان کنید

اگر یک برند و برنامه برای شما کارایی مناسب را نداشت، دیگر ابزارهای افیلیت مارکتینگ را امتحان کنید. همه ی برنامه و ابزارهای افیلیت مارکتینگ کارایی کاملا یکسانی ندارند.

 

آنها محصولات، خدمات و ساختارهای پرداختی مختلفی دارند. بعضی از بازاریابان متریال فروش و مارکتینگ بهتری نسبت به بقیه دارند. در نتیجه باید مشخص شود.

 

برنامه های مختلف می توانند توانایی های مختلفی داشته باشند مثلا در طراحی و رنگ سایت شما، باید دید که کدام یک بهتر عمل می کنند.

 

همچنین فروشندگان مورد علاقه خود را پیگیری کنید تا ببینید که آیا از یک برنامه ی بازاریابی اختصاصی استفاده میکنند یا نه. خود را محدود به شبکه های بزرگ نکنید. 

 

برای به حداکثر رساندن سود خود باید تبلیغاتتان را پیگیری کنید و ببینید که کدام یک موثرتر از بقیه کار میکنند. با آزمایش های مختلف میتوانید بفهمید کدام یک بیشترین نرخ تبدیل، فروش و در نتیجه بهترین کارایی را داشته است.

 

مسئه مهم در این مورد این است که بازار هدف خود را پیدا کنید. می توانید از استراتژی نیچ مارکتینگ برای تبلیغ خود استفاده کنید، به این معنی که نیازی نیست یک بازار بزرگ را برای رفع نیازهایشان انتخاب کنید.

 

با هدفگیری یک بازار کوچک و عرضه محصولاتی که این مجموعه هدف نیاز دارد، سود خوبی را کسب خواهید کرد. 

 

همچنین همواره به دنبال محصولات و خدمات جدید باشید تا بتوانید آن ها را ارائه دهید و سود کسب کنید.

 

7- بروز رسانی محتوا

 

چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟ 10 ترفند برای موفقیت در اجرای افیلیت مارکتینگ

 

خیلی از محتواهای شما به دلیل قدیمی بودن دیگر نمایش داده نمی شوند. خب در این مواقع چه باید کرد؟

 

1- شما میتوانید برگردید و محتوای خود را با مطالب جدید به روز رسانی کنید.

 

2- میتوانید در محتواهای جدید خود به محتواهای قبلی لینک دهید. با این کار آن محتواها در بخش محتواهای مرتبط نمایش داده خواهند شد و بازدید آن ها دوباره زیاد می شود. مطالب قدیمی هم میتوانند برای شما بسیار پولساز باشند.

 

اگر چه نوشتن محتوای جدید و به روز یک تکنیک بسیار خوب است اما نباید از استراتژی “محتوای همیشه سبز” چشم پوشی کرد. این گونه محتواها به طور مداوم به روز رسانی می شوند و محتواهایی بسیار قوی و با کیفیت هستند.

 

نکته ی دیگر حذف تاریخ از پست های شما است. حتی اگر محتوای شما خیلی خوب هم باشد، ممکن است مخاطب با دیدن تاریخ، پست را نادیده بگیرید و نخواند. در نتیجه یکی از بهترین تکنیک ها حذف تاریخ از پست های شماست.

 

8- صبور باشید

درآمد همکاری شما به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد. باید صبر کنید. یادتان باشد که یک سری از برنامه و ابزارها به صورت پرداخت همیشگی هستند.

 

اگر یک بازدید کننده به سایت شما مراجعه می کند حتی اگر آن بازدیدکننده دیگر به سایت شما نمی آید باز هم می توانید از طریق وی کسب درآمد کنید. همچنین با توجه به لینک هایی که به محتواهای قدیمی خود داده اید هنوز می توانید درآمد داشته باشید.

 

می توانید با انجام برخی روش های تبلیغ برای کسب و کارتان سرعت پیشرفت را بهبود ببخشید و سریع تر به درامد دلخواهتان برسید.

 

برای این منظور می توانید برای فروشگاه و یا بستری که در اختیار دارید تبلیغ بخرید، از پست های مهمان و اسپانسری کمک بگیرید، برندینگ در شبکه های اجتماعی را در برنامه کارتان قرار دهید تا مخاطبان این بستر نیز با فعالیت شما آشنا شوند و از هر طریقی که ممکن است، محتواها و برند خود را پروموت کنید تا کاربران بیشتری را جذب کنید.

 

9- مرتبط و هماهنگ باشید

در مورد آخرین پیشنهادهای برنامه ی افیلیت مارکتینگ خود به روز باشید. واحدهای تبلیغاتی جدید، ابزارها و … همگی در تلاش هستند تا خود را بهبود ببخشند و ارتقاء دهند تا بتوانند مخاطب را هر چه بیشتر بتوانند جذب کنند.

 

در مورد اطلاعات به روز عقب نمانید. دائم خود را آپدیت کنید. به طور مثال اگر یک مدل رژیم غذایی دیگر کاربردی ندارد خب یا آن را از سایت خود حذف و یا به روز رسانی کنید.

 

دائما در جستجوی محصولات جدید و کاربردی باشید که به درد مخاطب شما میخورد.

 

10- اولویت با محتواست

آخرین و البته مهم ترین نکته این است که، بازاریابی محتوایی شما باید همیشه در اولویت باشد. محتوای شما پایه و اساس کسب و کار شما است.

 

حیات سایت شما به محتوای آن بستگی دارد.

 

اگر به هر دلیلی استراتژی بازاریابی خود را به خطر بیندازید، مخاطبان شما کم کم از دست خواهند رفت.

 

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی این سوال که: افیلیت مارکتر چیست و چگونه یک افیلیت مارکتر موفق باشم، پاسخ دادیم. افیلیت مارکتر، یک بازاریاب اینترنتی است که از به فروش محصولات در بستر دیجیتال کمک می کند و در نتیجه فروش های موفق کمیسیون دریافت می کند.

 

اجرای افیلیت مارکتینگ، می تواند به درآمدهای بالایی منجر شود که توجه به برخی نکات مانند: شناخت مخاطبان، تولید محتواهای مفید، مرتبط و هدفمند بودن محتوا و … در این مسیر ضروری است. با عضویت در دایان افیلیت شما نیز می توانید یک افیلیت مارکتر باشید و در راه موفقیتتان این نکات را به کار بگیرید. 

 

سوالات متداول

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

 

افیلیت مارکتینگ، یک شیوه کسب درآمد از بازاریابی اینترنتی است که در آن به هر فردی که در به فروش رساندن کالاها موثر و مفید مواقع شود، کمیسیونی بابت تبلیغ پرداخت خواهد شد.  

 

افیلیت مارکتر کیست؟

در سیستم افیلیت مارکتینگ، به جز خریدار و فروشنده شخص دیگری نیز در فرآیند فروش موثر است که به او افیلیت مارکتر می گویند. افیلیت مارکتر برای کالاهای فروشنده، بازاریابی می کند و از سود حاصل از فروش، مبلغی به عنوان کمیسیون به او پرداخت می شود.

 

مزایای افیلیت مارکتینگ چیست؟

موارد چون: ورود آسان و بدون محدودیت، شروع به سرمایه اولیه، بدون دانش تخصصی، بدون محدودیت سنی و تحصیلی، بدون درگیری با مشتریان و … از جمله مزایای اصلی روش همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به حساب می آیند. 

 

اجرای افیلیت مارکتینگ چه نیازمندی هایی دارد؟

در اختیار داشتن بستری برای تبلیغ محصولات، تنها نیازمندی کسب درآمد از همکاری در فروش است. شما می توانید در بسترهایی مانند: وبسایت، وبلاگ شخصی، اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، آپارات و … تبلیغ کالاها را انجام بدهید و از فروش هر محصول کمیسیون دریافت کنید.

 

چطور یک افیلیت مارکتر موفق باشم؟

توجه به نکات زیر کمک می کند تا یک افیلیت مارکتر موفق باشید: استراتژی های تبلیغ در فضای دیجیتال را بشناسید، با مخاطبین خود صادق باشید، محتواهای مفید تولید کنید، محتواهای خود را به روز نگه دارید، مخاطبین و نیازمندی های آن ها را شناسایی کنید و در نهایت برای رسیدن به درآمد صبور باشید.

 

مطالب مرتبط:

مزایای همکاری در فروش

استراتژی های افیلیت مارکتینگ

راهنمای جامع همکاری در فروش برای مبتدیان

 

مجله دایان افلیت:

https://dayanaffiliate.com/