وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش خانگی اکسیده کردن نقره با زرده تخم مرغ

روش خانگی اکسیده کردن نقره با زرده تخم مرغ

روش خانگی اکسیده کردن نقره با زرده تخم مرغ

 

به گزارش ایران ناز گاهی اوقات طرح های برجسته ای را که میخواهیم بیشتر نمایان باشند با روش اکسید کردن نقره واضح تر میکنیم. اگر میخواهید دلیل سیاه شدن نقره و روش اکسیده کردن آنرا بدانید با ما در این مطلب از ایران ناز همراه باشید .علت سیاه شدن نقره این است که، نقره فلزی ضد باکتری است و میکروب ها که در مجاورت هوا قرار دارند با نشستن روی نقره اکسید می شوند و باعث لکه دار شدن شی نقره براق می شوند . قبل از اکسيده کردن نقره را کاملا تميز کنيد.چگونه با زرده تخم مرغ نقره را اکسيده کنيم گاهي براي بهتر نشان دادن طرح روي آويز نقره بهتر است که پس زمينه ي آن تيره تر باشد. براي اين کار بايد سطح نقره را با گوگرد پوشش داد. مي توانيد از محلول هاي تجاري استفاده کنيد اما روش مقرون به صرفه تري هم وجود دارد.

 

توجه داشته باشيد که اين روش در نقره (0.999) کاربرد ندارد، اما از آنجايي که بسياري از طراحان و سازندگان جواهرات نقره از نقره ي 0.925 و يا پايين تر استفاده مي کنند احتمالا در اين رابطه مشکلي پيش نمي آيد.

 

اگر تعداد زيادي جواهر و آويز نقره داريد دو عدد تخم مرغ را در آب جوش بياندازيد تا آبپز شوند. در غير اين صورت يکي هم کافي است. سفيده ي تخم مرغ را بخوريد. مواد پروتئيني غني را هدر ندهيد.

 

زرده تخم مرغ را در يک ظرف نگهداري مواد غذايي پلاستيکي قرار دهيد. يک توري سيمي روي آن قرار دهيد تا از تماس مستقيم نقره و زرده تخم مرغ جلوگيري شود. اگر توري نداريد از دستمال کاغذي استفاده کنيد. به هر حال نبايد نقره با زرده تماس يابد زيرا باعث تيره شدن بيش از حد و البته سايه هاي ناهمگون روي سطح فلز مي شود.

 

در ظرف را کاملا ببنديد و يک روز کنار بگذاريد. پس از يک روز نقره را بررسي کنيد، اگر تيرگي مورد نظر شما حاصل نشده است، يکي دو روز ديگر هم صبر کنيد.پس از آن نقره را با آب و صابون بشوييد. و در پايان از يک پارچه ي نرم براي درخشان کردن سطح تيره شده استفاده کنيد.

 

نکات و هشدارها

 

اين روش در مورد مس و برنز نيز کاربرد دارد.قبل از اکسيده کردن نقره را کاملا تميز کنيد. حتي اثر انگشت هم پس از اکسيده شدن روي سطح نقره مشخص مي شود.براي تميز کردن سطح نقره از جلا سنج استفاده نکنيد. تمام زحمت شما را به باد مي دهد.

 

زرده تخم مرغ پس از يک روز بد بو و خراب مي شود. ظرف را در هواي آزاد باز کنيد و البته آماده ي بوي وحشتناک آن باشيد.

 

مطالب مرتبط:

 

بهترین روش های تمیز کردن نقره جات

 

نکاتی درباره تمیز کردن ظروف نقره

 

تصاویر ست کردن دامن نقره ای بلند برای میهمانی ها