وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ایمپلنت فوری دندان چگونه انجام می‌شود؟

ایمپلنت فوری دندان چگونه انجام می‌شود؟

ایمپلنت فوری دندان چگونه انجام می‌شود؟

 

از دست دادن دندان از مشکلاتی می باشد که به هر دلیلی ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد که تاثیر بسزایی در چهره فرد و اعتماد به نفس او دارد.

 

تا چند سال اخیر به جز دندان مصنوعی برای ترمیم دندان های از دست رفته راهی وجود نداشت که به دلیل ظاهر نامناسب رضایت بیمار را جلب نمی کرد.

 

ایمپلنت فوری دندان چگونه انجام می‌شود؟

 

خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی های روز دنیا دیگر جای نگرانی نیست و قرار دادن ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان ها نه چندان سخت نیست بلکه عوارضی هم در بر ندارد.

 

نوعی از ایمپلنت که، ایمپلنت فوری نام دارد از لحاظ تکنیک کارگزاری و شرایط موجود با ایمپلنت های دیگر متفاوت است به این معنی که اگر عمر و طول استخوان مناسب و تراکم استخوان نیز ایده آل باشد نیاز نیست برای کاشت ایمپلنت 3 ماه صبر کنید و در روز جراحی پروتز موقت کاشت می شود، به این صورت که پس از گذشت دوره 3 یا 5 ماه ایمپلنت دائم جایگزین ایمپلنت موقت می گردد.

 

مزایای ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری اغلب برای دندان های جلویی قرار داده می شود که در زیبایی فرد اهمیت بسیاری دارد و نیاز است جایگزین فوری قرار داده شود و فرد نگران بی دندانی نباشد.

 

در دندان های کرسی یا دندان های عقبی در صورتی که گروهی باشند این کار انجام می شود، در این مورد اگر دندان به صورت تکی باشد با وجود فشار زیاد صلاح نیست این کار انجام شود و اما در نهایت این موارد به شرایط بیمار بستگی دارد.

 

از دیگر مزایای ایمپلنت فوری یا ایمپلنت موقت، قابل سایش بودن آن است که باعث می شود فشارهای به وجود آمده از جویدن به خود ایمپلنت وارد شود و به ریشه دندان که ایمپلنت است آسیبی وارد نشود زیرا هیچ حرکتی نباید بر روی ایمپلنت وجود داشته باشد و فشار بر روی آن باعث می شود ایمپلنت جوش نخورد.

 

مزایای ایمپلنت فوری

 

از دیگر موارد استفاده از ایمپلنت فوری زمانی است که تعداد زیادی از دندان های مجاور آسیب دیده باشند یا فرد کاملا بی دندان باشد، در این صورت ناحیه بدون دندان ایمپلنت می شود و در همان روز جراحی توسط یک پروتزموقت به یک دیر وصل می شوند و به طور خودکار به ثبات ریشه ها کمک کرده و مانع از تکان خوردن ایمپلنت ها می شود.

 

معایب ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری از ایمپلنت دائم قیمت بالاتری دارد به این دلیل که یک پروتز موقت به صورت اضافه برای بیمار لحاظ می شود که باید بیمار هزینه ای را بابت پروتز اضافه پرداخت کند.

 

ایمپلنت فوری 10 تا 15 درصد امکان موفقیت درمان ایمپلنت را کاهش می دهد و این روش به افرادی توصیه می شود که نمی توانند جای دندان خالی را تحمل کنند و در موقعیت مناسب استخوانی نیاز دارند که همزمان با کشیدن دندان در همان جلسه ایمپلنت و پروتز موقت برای آنها قرار داده شود.

 

قیمت ایمپلنت فوری

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان باید به این نکته توجه کرد که ایمپلنت فوری یک کار تخصصی است که باید توسط متخصص پروتز و جراح فک و صورت انجام شود.

 

فراموش نکنید که کشیدن دندان عامل مهمی در انجام ایمپلنت است. اگر دندان شما به روش معمولی کشیده شود و قسمت هایی از استخوان از بین برود دیگر نمی توانید کاشت ایمپلنت انجام دهید.

 

دکتر شکرالهی دندان هایی که برای ایمپلنت می کشند به گونه ای می باشد که آسیبی به استخوان های محل بی دندانی وارد نمی شود و پس از آن ایمپلنت فوری را جایگزین آن می کند.

 

از عوامل دیگر که در قیمت ایمپلنت دندان موثر است این می باشد که، ممکن است شما با مراجعه به دکتر های غیر متخصص ایمپلنت بتوانید با هزینه های کمتری ایمپلنت انجام دهید.

 

انتخاب درست پزشک می تواند سلامت و کیفیت دندان های شما را تضمین کند. به این نکته توجه کنید که تخصصی به عنوان ایمپلنت وجود ندارد و پزشکی که دندان شما را ایمپلنت می کند باید متخصص پروتز باشد.

 

پیشنهاد می کنیم حتما برای انجام جراحی و کشیدن دندان به جراح فک و صورت و برای کاشت ایمپلنت به متخصص پروتز دکتر شکر الهی مراجعه کنید.

 

دندانپزشکی با بیهوشی، ایمپلنت

 

دندانپزشکی با بیهوشی

بیهوشی به معنی از دست دادن حس است که می تواند با هوشیاری یا بدون هوشیاری باشد و این روش، موقت و ایمن است. امروزه این کار را می توان با استفاده از داروها انجام داد که باید متناسب با مواردی مانند سن فرد، وضعیت سلامت و… انتخاب شود.

 

برای بیهوشی سه دسته اصلی وجود دارد که هر کدام کاربرد خاصی دارند:

 

1- بی حسی موضعی

برای انجام کارهایی که از پیچیدگی کمتری برخوردارند از بی حسی موضعی استفاده می شود. اغلب بی حسی های موضعی در عرض 10 دقیقه اثر گذاشته و 30 تا 60 دقیقه تاثیر گذار هستند.

 

2- آرام بخش

آرام بخش ها را برای افرادی که برای درمان دندان خود اضطراب دارند و یا برای انجام عمل های بدون درد استفاده می کنند. آرام بخش ها در طبقه بندی خفیف، متوسط و عمیق قرار دارند.

 

3- عمومی

از این نوع بیهوشی زمانی استفاده می شود که اقدام درمانی طولانی باشد و یا بیمار اضطراب زیادی دارد و ممکن است این اضطراب با درمان تداخل داشته باشد.

 

عوارض جانبی بیهوشی دندان توسط افراد متفرقه

علیرغم اهمیت بی حسی دندان برای درمان دندان، ممکن است بیهوشی فرد بیمار توسط افرادی که تخصص نداشته باشند، تاثیرات منفی داشته باشد، که این تاثیرات به شرح زیر می باشند:

 

• سردرد

• سرگیجه

• تاری دید

• گرفتگی عضلات

• مشکلات تنفسی

• بی حسی برای طولانی مدت

• احساس ضعف عمومی در بدن

• احساس درد در محل تزریق

• حساسیت به بی حسی دندان و ایجاد خارش

 

در مطب دکتر شکرالهی (لبخند سپید) انواع روش های درمانی و زیبایی دندان ها از جمله اصلاح طرح لبخند، لمینیت دندان ، روکش زیرکونیا ، جراحی لثه با روش های بیهوشی متفاوت توسط  کادر مجرب و مختصص انجام می شود.

 

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت دکتر شکرالهی و یا با مراجعه به مطب نوبت خود را رزرو نمایید.