وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بلایی که یک تکه پیتزا سرتان می آورد

بلایی که یک تکه پیتزا سرتان می آورد

بلایی که یک تکه پیتزا سرتان می آورد

 

به گزارش ایران ناز بعد از خوردن پیتزا بدن شما واکنشهای خاصی را نشان میدهد که از شما دعوت میکنیم برای دانستن این واکنشها با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید . دانستن این اتفاقات خاص بعد از خوردن تنها یک تکه پیتزا برای شما ضروریست .بدن شما چربي را از تجزيه چربي موجود در پنير به دست مي‌آورد و محصول تجزيه چربي پنير پيتزا را به خون وارد کرده و در نتيجه ميزان «تري ‌گليسريد» خون افزايش مي‌ يابد. بالا رفتن اين نوع چربي در گردش خون باعث افزايش خطر سکته قلبي و مغزي خواهد شد.

 

به گزارش ایران ناز با مصرف پيتزا به‌ تدريج آنزيم‌‌ها فعال شده و هيدرات کربن غيرطبيعي موجود در غذا به قند تجزيه شده و باعث بالا رفتن ميزان قند خون به شکل کاذب مي‌شود.

 

پايان هفته است. چه چيزي بهتر از خوردن پيتزا و لذت بردن از طعم آن، اما همه ما از اثر منفي مصرف حتي يک برش از آن غافل هستيم. اولين اثر پيتزا، روي مغز، ‌احساس لذت ناشي از خوردن است، اما هرچه بيشتر مي‌خوريد،‌ لذت و اشتهاي اوليه بيشتر از بين مي‌رود. دليل آن سير شدن نيست، ‌بلکه اثر ترکيب‌ هاي پيتزا روي گيرنده‌‌هاي مغز است. در ادامه اين مطلب را بخوانيد.

 

قند خون کاذب

 

با مصرف پيتزا به‌ تدريج آنزيم‌‌ها فعال شده و هيدرات کربن غيرطبيعي موجود در غذا به قند تجزيه شده و باعث بالا رفتن ميزان قند خون به شکل کاذب مي‌شود. بالا رفتن قند خون باعث بالا رفتن فشار خون مي‌شود. هرچند چربي و پروتئين موجود در پيتزا باعث تغيير در ميزان قند خون مي‌شود.

 

احساس سيري

 

در اين فاصله زماني ميل به خوردن پيتزا کاهش مي‌يابد. نفخ و احساس سيري مرحله بعدي خوردن پيتزاست. در واقع دستگاه گوارش به دليل دريافت مواد غذايي نامناسب،‌ گاز و نفخ ايجاد مي‌شود. اگر در اين شرايط، سريع غذا بخوريد، ميزان نفخ بيشتر است. ميزان هورمون «لپتين» افزايش مي‌يابد. بالا رفتن ميزان اين هورمون در خون باعث ايجاد پيام سيري در مغز شده و شما را از خوردن باز مي‌دارد.

 

افزايش تري ‌گليسريد

 

در واقع اين هورمون باعث افزايش ميزان جذب گلوکز خون توسط سلول‌ هاي بدن مي‌شود. اگر اين پيغام به هر دليل دير به مغز برسد – براي مثال طعم خوب پيتزا و ميل به خوردن آن- گلوکز دريافت شده به شکل چربي در کبد ذخيره خواهد شد. با خوردن زياد از حد پيتزا، احساس امتلاء به شما دست مي‌دهد. در اين شرايط ترشح هورمون «‌گرلين» ‌(هورمون گرسنگي)، متوقف مي‌شود.

 

در اين شرايط بدن به شيوه ديگري فعاليت خواهد کرد. بدن شما چربي را از تجزيه چربي موجود در پنير به دست مي‌آورد و محصول تجزيه چربي پنير پيتزا را به خون وارد کرده و در نتيجه ميزان «تري ‌گليسريد» خون افزايش مي‌ يابد. بالا رفتن اين نوع چربي در گردش خون باعث افزايش خطر سکته قلبي و مغزي خواهد شد.

 

گرسنگي مجدد

 

اما يک خبر خوشحال ‌کننده اين است که شما به دليل بالا بودن ميزان هورمون «لپتين»‌ يا همان هورمون سيري که درباره آن گفتيم،‌ ميل به خوردن مجدد نداريد. از آنجايي که بخشي از انرژي بدن از طريق مصرف گوشت هم فراهم شده است،‌ بنابراين عارضه خواب ‌آلودگي را کمتر تجربه خواهيد کرد.

 

اگر دريافت انرژي شما بيشتر از راه هيدرات کربن بود،‌ دچار خواب ‌آلودگي بي‌ موقع مي‌شديد. حدود يک ساعت بعد از خوردن پيتزا،‌ ميزان قند خون به شکل سابق برگشته و با کاهش ميزان قند خون فعاليت هورمون گرلين افزايش خواهد يافت. به همين دليل دوباره احساس گرسنگي خواهيد کرد. اين جاست که با خوردن مجدد،‌ زمينه افزايش وزن فراهم خواهد شد.

 

مديريت پيتزا

 

اگر تعداد دفعات خوردن پيتزا ‌زياد نباشد ‌شايد بتوان خطر همين يک بار را به جان خريد و مديريت کرد. اما اگر اين قضيه بارها در طول هفته تکرار شود، خطر افزايش فشار خون،‌ اختلال در ميزان قند خون، اضافه وزن، افزايش خطر حمله قلبي و سکته مغزي دور از انتظار نيست.‌

 

مطالب مرتبط:

 

پیتزا با طعم طلا گران ترین پیتزا در دنیا

 

 این مرد جوان با پیتزا ازدواج کرد + تصاویر

 

عکس هایی از گرانترین غذاهای سال 2016