وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین تغذیه برای مدرسه بچه ها

بهترین تغذیه برای مدرسه بچه ها

تغذیه  دانش آموزان در دوران تحصيلي اهميت زيادي دارد اگر تغذیه  مناسب نباشد ، به مرور دچار ضعف می شود و این ضعف باعث اختلال در فرایند رشد او خواهد شد.

 

 اصول تغذیه درست در دوران تحصیل :

 

محصلان به همه موادمغذی نیاز دارند

 

اگر فردی به عنوان یک محصل یا یک دانشجو می خواهد از حداکثر پتانسیل ذهنی و جسمی خود استفاده کند باید تمام موادمغذی شامل املاح و ویتامین ها و موادمغذی ماکرو و میکرو برای هر فردی به طور متعادل و با توجه به مقدار نیاز فرد به بدن او برسد.

 

 دخترهای محصل مراقب کمبود آهن باشند

 

دخترها در سنین بلوغ باید مراقب کمبود آهن، روی، ید، ویتامین D و کلسیم باشند چون کمبود این ویتامین ها و مینرال ها شایع است و چه بسا کمبود هر یک از آنها می تواند روی عملکرد فیزیولوژیک و مکانیسم ها مغز و بدن تاثیر گذار باشد.

 

بنابراین در ساعات زنگ تفریح بهتر است میان وعده هایی از گروه میوه ها، سبزیجات و صیفی جات یا شیر و لبنیات گنجانده شود تا بچه ها بتوانند در طول روز و البته به فاصله هر 2 یا 3 ساعت از آنها مصرف کنند.

 

 هله هوله خوری ممنوع!

 

 مصرف خوراکی های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس یا اسنک های شور مانند چیپس، پفک و حتی خوراکی های خیلی شیرین مثل کیک ها و نوشابه های گازدار بدترین انتخاب ممکن برای زنگ تفریح بچه ها هستند.

 

  چون این نوع خوراکی ها در یک لحظه قندخون را سریع بالا می برند و سیری کاذب ایجاد می کنند.

 

 آب را جرعه جرعه باید نوشید

 

 افراد باید کوچک ترین خشکی دهان را با نوشیدن جرعه آب پاسخ بدهند و اجازه ندهند کم آبی که می تواند روی عملکرد ذهنی تاثیر گذار باشد، اتفاق بیفتد.

 

 سبزیجات را جدی بگیرید

 

مصرف سبزیجات، صیفی جات و میوه ها به عنوان میان وعده یا همراه وعده های اصلی بسیار توصیه می شود .

 

 صبحانه مهم ترین وعده غذایی است

 

 مهم ترین وعده خوراکی صبحانه است. گویی اینکه اگر صبحانه در زمان، مقدار و شرایط مناسب مصرف شود به نوعی تنظیم کننده حالت های گرسنگی و اشتها طی روز خواهد بود.

 

 فاصله بین وعده های غذایی طولانی نشود

 

فاصله بین وعده های غذایی در طول روز باید منظم و  نباید خیلی طولانی شود چون باعث افت قندخون و در نتیجه ایجاد اختلال های ذهنی و یادگیری بچه ها خواهد شد.