وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لاغر شدن با خوردن 2 لیوان آب قبل از غذا

لاغر شدن با خوردن 2 لیوان آب قبل از غذا
مطالعات تازه نشان می‌دهد افرادی که دو لیوان آب قبل از غذا می‌خورند، از وزنشان کاسته می‌شود.
محققان می‌گویند کتاب رژیم را ببندید و قرص‌های لاغری را کنار بگذارید. جدیدترین شیوه کاهش وزن مصرف 2 لیوان آب قبل از غذا خوردن است.
یک مطالعه تازه نشان می‌دهد افراد میانسال و بزرگسال که 2 لیوان آب قبل از غذا در هر وعده غذایی مصرف می‌کنند، کالری کمتری دریافت کرده و نسبت به کسانی که از نوشیدن آب طفره می‌روند بیشتر وزن از دست می‌دهند.

محققان در یک مطالعه، گروهی از زنان و مردان 55 تا 75 ساله چاق و دچار اضافه‌وزن را به 2 گروه تقسیم کردند. به یک گروه گفته شد تا رژیم کم‌چرب و کم‌کالری را رعایت کنند و به گروه دیگر گفته شد تا همان رژیم را رعایت کنند اما قبل از صبحانه، ناهار و شام 2 لیوان آب بخورند.

بعد از 12 هفته، افرادی که قبل از وعده غذایی آب نوشیده بودند، 7 کیلو وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که هیچ آبی قبل از غذا مصرف نکرده بودند، 5 کیلو یعنی نزدیک 30 درصد کمتر وزن از دست دادند.
به گفته محققان، وقتی افراد قبل از وعده غذایی آب مصرف می‌کنند بین 75 تا 95 کالری کمتر دریافت می‌کنند.
نوشیدن آب یک راهکار بسیار ساده برای کاهش وزن است و راهی مناسب برای افرادی است که برای کاهش وزن خود تلاش می‌کنند.
نوشیدن آب بیشتر موجب سوختن چربی‌های اضافی نمی‌شود بلکه برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند و به دنبال رژیم کم کالری هستند، استفاده از این روش می‌تواند جزیی از برنامه رژیمی آنها باشد.این تحقیق در نشست سالیانه انجمن شیمی آمریکا در بوستون مطرح شده است.
گرفتن رژیم جهت کاهش وزن برای بسیاری از افراد چاق و دچار اضافه‌وزن مشکل است اما نتایج بررسی‌ها نشان داده است افرادی که به نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی مصر هستند نه تنها از وزن خود می‌کاهند بلکه این کاهش وزن به صورت 680 گرم به طور متوسط ادامه خواهد داشت.
به گفته محققان مرکز تغذیه دانشگاه کارولینا، افرادی که مقدار بیشتری آب مصرف می‌کنند نوشیدنی‌های شیرین کمتر مصرف کرده و بیشتر میوه و سبزی که کالری کمتری هم دارند، مصرف می‌کنند.
وقتی پیش از خوردن  غذا، آب بنوشید، میزان غذای دریافتی‌تان هم کاهش پیدا می‌کند.