وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

خون نقش مهمی در بدن دارد که طی آن اکسیژن ، مواد مغذی و هورمون های حیاتی بدن را منتقل می کند.

 

در عین حال، خون همچنین وظیفه دور کردن فرآورده های زاید بدن از سلول را بر عهده دارد.

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

این سموم را به ریه ها ، کبد و کلیه ها و مناطق دیگر منتقل می کند تا بدن از طریق آنها مواد زاید را دفع کند.

 

خون پروتئین، چربی ها، کربوهیدرات ها و هورمون ها را جا به جا می کند و تعادل میزان آب و یُن های بدن را از طریق تعریق کنترل می کند. بنابراین این مایع سرخ‌رنگ تأثیر زیادی در عملکردهای بدن دارد.

 

بسیاری از این پاک کننده های خون و مکمل های گیاهی با وجود داشتن شواهد علمی برای اثربخشی در تصفیه خون بسیار گران هستند. اما میتوانید با مصرف برخی از خوراکی ها میتوانید روند تصفیه خون را تسریع کنید.

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است.

 

این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

 

نام علمی گیاه خرفه Portulaca oleraceae و از خانواده Portulaceae است.

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می‌تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

 

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین دردهای سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می‌شود.

 

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده‌ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

 

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه‌های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است رفع می‌کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می‌کند.

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می‌شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سردرد و دردهای میگرنی می‌شود.

 

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری‌های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می‌شود.

 

خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیده شده است.

 

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می‌شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

تصفیه خون با مصرف این گیاهان:

 

گیاه گزنه

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

برگ‌های گزنه برای تصفیه خون مؤثر است چون حاوی ترکیبات فعالی مانند هیستامین و اسیدفرمیک هستند. گزنه قدرت قطع خونریزی‌ها را داشته و برای مقابله با خونریزی های بین دو قاعدگی مؤثر است.

 

این گیاه برای کنترل مشکلاتی از قبیل هموفیلی، قاعدگی های دردناک، خلط های خونی سینه و مشکلات ناشی از یائسگی مؤثر عمل می کند.

 

برای مقابله با این مشکلات کافی است یک قاشق غذاخوری نوشیدنی تهیه شده از گزنه تازه را میل کنید.

 

برای مقابله با خونریزی بینی نیز می توانید یک گلوله پنبه را به این نوشیدنی آغشته کرده و در سوراخ بینی قرار دهید.

 

گیاه چریش یا نیم (neem)

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

گیاه نیم چندان شناخته شده نیست. اما آنتی اکسیدان های فعال موجود در این گیاه باعث دفع سموم، رادیکال های آزاد و باکتری ها از کبد و خون می شوند.

 

برای دریافت این ترکیبات فعال کافی است روزانه یک بار چای این گیاه را تهیه و میل کنید. می توانید این نوشیدنی را با عسل شیرین کنید تا طعم تلخ آن قابل تحمل باشد.

 

تصفیه خون با ریحان

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

ریحان به کبد و کلیه ها کمک می کند تا سریع تر سموم را از بدن دفع کنند. این مسئله نیز باعث کنترل مشکلات گوارشی و بیماری ها می شود.

 

علاوه بر این ریحان مانند یک داروی ادرارآور عمل کرده و به دفع سموم موجود در خون کمک می کند.

 

تاثیر گشنیز در تصفیه خون

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

گشنیز یکی دیگر از سبزیجات معطری است که به تمیز شدن خون و دفع جیوه و دیگر مواد معدنی مضر موجود در جریان خون کمک می کند.

 

مازاد جیوه در بدن رایج تر از آن چیزی است که تصورش را می کنید. چون این ماده در مواد پرکننده دندان (آمالگام) و همچنین در برخی از گونه ماهی ها وجود دارد و به سادگی وارد جریان خون می شود.

 

گیاه خارمریم

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

تخم گیاه خارمریم به دلیل دارا بودن فلاوونوئیدها در دنیای پزشکی استفاده می شود.

 

فلاونوییدها برای احیای سلول‌های آسیب دیده مؤثر بوده و از سلول‌های جدید و سالم محافظت می کند.

 

علاوه بر این، فلاونوییدها در تولید آنزیم های حیاتی برای دفع سموم از بدن نقش دارند.

 

سیر بهترین تصفیه کننده خون

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

اولین ماده غذایی مفید و در دسترس برای تصفیه خون سیر است. این ماده غذایی از پرفشاری خون و گردش نامنظم خون پیشگیری می کند.

 

چون کلسترول بد موجود در خون را کاهش می دهد. سیر با تسریع و تداوم جریان خون در ارگانهای بدن از رگ‌ها و بخصوص آئورت، عروق کرونری و مغزی محافظت می کند.

 

علاوه بر این سیر سرشار از ترکیبات سولفوریک (همان آلیسین) است و برای دفع سموم انباشته شده در خون مؤثر بوده و به روده کمک می کند تا بدن را از شر میکروارگانیسم های آسیب رسان خلاص کند.

 

برای بهره مندی از خواص این ماده غذایی مفید می توانید صبح سیر را بجوید و یا به هر بهانه در غذاهایتان استفاده کنید.

 

گیاه قاصدک

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

قاصدک حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که دستگاه گوارش را از سموم پاک می کند. این گیاه در درمان بیماری های کبدی نیز مؤثر است و باعث دفع سموم خون می شود.

 

قاصدک به طور طبیعی در دشت‌ها و باغ ها می روید و دارای گل های زردرنگی است. ساده ترین روش استفاده از این گیاه دم کردن برگ های آن است.

 

می توانید این گیاه را دم کرده و به صورت چای میل کنید. این نوشیدنی همچنین می تواند یک جایگزین مناسب برای کافئین باشد.

 

می توانید روزانه تا 3 فنجان از این نوشیدنی مصرف کنید.

 

زردچوبه

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

این ادویه هندی و معروف قرن هاست که استفاده می شود و خواص فوق العاده ای دارد.

 

همه ما از این ادویه برای خوش طعم و خوشرنگ کردن غذاها استفاده می کنیم اما بهتر است بدانید که همین ادویه بی ادعا خواص درمانی فوق العاده ای دارد.

 

یکی از خواص مهم زردچوبه ضدسرطان بودن آن است. چون باعث احیای آسیب‌های DNA شده و التهاب های مزمن را تسکین می دهد.

 

زردچوبه یک ماده ضدالتهاب بوده و به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مربوط به قلب از جمله لخته شدن خون کمک می کند.

 

این ادویه تجمع پلاک ها در عروق را کاهش داده و مانع از افزایش کلسترول بد خون می شود. پس برای داشتن خونی تمیزتر مصرف زردچوبه تان را نیز افزایش دهید.

 

تصفیه خون از طریق رژیم غذایی

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

شما با استفاده از رژیم غذایی مناسب می توانید خون تان را تصفیه نمایید. اما شاید شما اولین سوالی که به ذهن تان می آید این است که رژیم غذایی مناسب برای تصفیه ی خون باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

نوشیدن آب از سریع ترین راه های تصفیه خون

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

یکی از اصلی ترین عناصر ما در زندگی آب می باشد. شما برای این که بخواهید بدن سالم تر و شاداب تری داشته باشید حتما باید از نوشیدن آب کافی بهره ببرید. طبق گفته ی پزشکان شما باید به طور متوسط روزانه 8 عدد لیوان آب بنوشید.

 

همان طور که می دانید همواره کلیه ها وظیفه ی تصفیه ی بدن از سموم و تصفیه خون را بر عهده دارند شما با نوشیدن آب کافی به کلیه های تان کمک می کنید که سموم بیشتری را از بدن تان دفع نمایند همین امر باعث می شود شما از تندرسی بیشتری برخوردار شوید.

 

سبزیجات

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه از سبزیجات استفاده می کنند اختلالات کم تری نسبت به افرادی که از سبزیجات استفاده نمی کنند در بدن شان نمایان شده است.

 

همین امر باعث می شود شما به مصرف سبزیجات به طور روزانه به عنوان یکی از راه های تصفیه خون روی بیاورید.

 

سبزیجات با توجه به این که از فیبر های کافی برخوردار می باشند به سلامت اندام های بدن تان کمک بسیار بزرگی خواهند کرد.

 

تاثیر مصرف میوه جات در تصفیه خون

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

تا به این جای متن برخی از راه های تصفیه خون را برای تان توضیح دادیم در ادامه به بررسی برخی عواملی دیگر نیز می پردازیم.

 

یکی دیگر از عواملی که به عنوان سریع ترین راه تصفیه خون نقش اساسی دارد مصرف میوه جات می باشد.

 

همان طور که می دانیم تقریبا تمام میوه هایی که در طبیعت یافت می شود از نظر غذایی برای مان بسیار اهمیت دارند، اما در ادامه برخی از میوه هایی که به تصیفه ی خون مان کمک می کند برای تان بیان می کنیم.

 

هندوانه ،خیار ،گوجه فرنگی ، پرتقال، کاهو، انار،لیموترش و … سریع ترین راه تصفیه خون از طریق مصرف میوه جات می باشند به گونه ای که به سلامت شما کمک بزرگی خواهد کرد.

 

اما این نکته را نیز باید برای تان یادآوری کنیم که نباید تنها شما از این نوع میوه ها مصرف نمایید چرا که دیگر میوه ها هم این  ویتامین های مهم را دارا هستند

 

مصرف سیر سریع ترین راه تصفیه خون

 

بهترین و موثرترین خوراکی ها برای تصفیه خون

 

همواره سیر دارای ارزش غذایی بسیاری می باشد.به عنوان نمونه یکی از فواید مصرف سیر این است که شما با مصرف سیر به طور خام یا اضافه کردن به غذا به عنوان چاشنی باعث می شوید کلسترول خون تان کاهش یابد و هم چنین می تواند فشار خون تان را کاهش دهد.

 

همان طور که می دانید در صورتی که فشار خون تان بالا باشد احتمال این که به کلیه های تان آسیب وارد شود بسیار زیاد است شما با مصرف سیر می توانید خطر آسیب به کلیه های تان را نیز کاهش دهید.

 

تا این جای متن برای شما برخی از راه های تصفیه خون را بیان کردیم امیدواریم این مطلب به اندازه ی کافی برای تان آموزنده و مفید قرار گرفته شده باشد.

 

همان طور که در ابتدای متن بیان کردیم همواره روش های مختلف دیگری برای تصفیه خون وجود دارد و ما در این پست سعی کرده ایم سریع و ارزانترین روش های تصفیه خون را برای شما کاربران عزیز ایران ناز بازگو کنیم.