وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیرات شیر مادر بر سلامت کودک

تاثیرات شیر مادر بر سلامت کودک

بهترین و کاملترین غذا برای کودک شیر مادر است زیرا دارای موادی است که در هیچ یک از دیگر خوراکی ها یافت نمی شود….  1تا 7 آگوست هفته جهانی حمایت از تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است و از آنجاییکه تغذیه با شیر مادر مزایای بیشماری برای سلامت کودک دارد پس حتما به شما توصیه می کنیم مقاله زیر را از دست ندهید.

 

اگر می خواهید شانس داشتن نوزادی مضطرب و مشوش، بیش فعال و یا کم تحرک را کاهش دهید مطالعات نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر به مدت 4ماه یا بیشتر می تواند کمک موثری باشد. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند خیلی کمتر در معرض ابتلا به عفونت ها و یا چاقی قرار می گیرند.ضریب هوشی بالاتری دارند و درصد ابتلای مادران شیرده به سرطان سینه خیلی کم می باشد.

 

مطالعات جدیدی که در مجله “بیماری در دوران کودکی” صورت گرفته حاکی از این است که تغذیه با شیر مادر مشکلات رفتاری کودک را تا حد زیادی کاهش می دهد. محققان دانشگاه آکسفورد دریافته اند مادرانی که به مدت 4 ماه یا بیشتر به نوزادشان شیر می دهند با مشکلات رفتاری خیلی کمتری در کودکشان تا سن 5 سالگی مواجه خواهند شد.

 

مطالعات بر روی 10000 شیرخوار نشان می دهد که 16% از کودکانی که با شیر خشک تغذیه می شدند تا سن 5 سالگی مشکلات رفتاری مثل بیش فعالی، دروغ گویی، دستبرد زدن، تشویش و… به شکل گسترده ای در آن ها شکل گرفت. در حالیکه فقط 6% از کودکانی که شیر مادر می خوردند با این مشکلات مواجه شدند.

 

به گفته محققان، شاید عوامل دیگری غیر از تغذیه با شیر مادر مثل سن ، سطح تحصیلات و طبقه اجتماعی و اقتصادی مادران در نتیجه تحقیقات تاثیر داشته باشد. اما دانشمندان با در نظر گرفتن همه این فاکتورها باز به این نتیجه رسیدند که کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند 30% کمتر در معرض ابتلا به مشکلات رفتاری قرار می گیرند.

 

با وجود اینکه دانشمندان از چگونگی تاثیر شیر مادر بر کودک مطمئن نیستند، اما احتمال می دهند که اسید های چرب موجود در شیر مادر به رشد و بهبود عملکرد مغز کمک می کند و از آنجاییکه کودک هنگام شیر خوردن پیوند عاطفی قوی با مادرش برقرار میکند، همین مسئله سبب بروز رفتارهای خوب در کودک می شود.