وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تکنیک های طلایی مدیریت زمان که زندگی شما را زیر و رو میکند

تکنیک های طلایی مدیریت زمان که زندگی شما را زیر و رو میکند

تکنیک های طلایی مدیریت زمان که زندگی شما را زیر و رو میکند

 

زمان؛ از دیدگاه افراد موفق برابر با ثروت می باشد و بر این باورند که با از دست دادن وقت در آینده ثروتی را از دست داده اند بنابراین تمام تلاش خود را می کنند تا از وقتشان به خوبی استفاده کنند.

 

آنها با استفاده از تکنیک های مدیریت وقت می توانند از وقتشان بیشترین استفاده را داشته باشند این تکنیک ها راهکارهای ساده ای را برای رسیدن به موفقیت و مدیریت کردن وقت را به شما ارائه می کند که در ادامه بیشتر با این تکنیک ها آشنا خواهید شد.

*تکنیک های مدیریت زمان:

در رابطه با مدیریت وقت؛ نکته ای که بیش از هر چیز قابل اهمیت است موضوع کمبود وقت است از نظر بسیاری از بزرگان کمبود وقت در دنیای بیرون وجود ندارد و عامل اصلی کمبود وقت در درون انسان می باشد و در واقع راهکار اصلی برای این مشکل شیوه صحیح مدیریت کردن وقت است.

 

تکنیک های طلایی مدیریت زمان که زندگی شما را زیر و رو میکند

 

۱- لیستی از کارها تهیه کنید:

مدیریت کردن کارها در ذهن کاری دشوار است و با پیاده کردن آن بر روی کاغذ راحت تر و درست تر می توانید برنامه ریزی و مدیریت وقت داشته باشید برای این کار باید برنامه ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشید و در یک برنامه ریزی دقیق تر می توانید برنامه ریزی سالانه نیز داشته باشید کارها را به طور دقیق و با شرح توضیحات اجرایی برای خود یادداشت کنید و زمان دقیق اجرای کارها را برنامه ریزی کنید.

۲- یادآوری برنامه ریزی:

استفاده از تکنیک یادآوری به شما کمک می کند تا اتلاف وقت کمتری داشته باشید و برنامه ریزی شما به موقع و در زمان مشخص صورت گیرد برای این کار می توانید از تکنیک چک لیست های یادآوری استفاده کنید که در مکانی که در دسترس و دید شما است قرار می گیرد و موجب یادآوری کارهای اجرایی می شود.

 

۳- جلسات و دور همی ها را کمتر کنید:

بیشتر وقت افراد به طور بیهوده در جلسات می گذرد و عملاٌ فایده مهم و خاصی نخواهند داشت سعی کنید تا حد امکان این جلسات را محدود کنید و فقط وقت و زمان خود را برای جلساتی که با ارزش و مهم هستند قرار دهید.

 

۴- زمانتان را محدود کنید:

افراد موفق برای انجام کارها و ملاقات ها زمان از پیش تعیین شده دارند و سعی می کنند هر کاری را در حداقل زمان انجام دهند یکی از تکنیک ها برای انجام زمان بندی محدود انجام دادن کارهای مشابه در یک زمان است.

 

به عنوان مثال: اگر شما در هفته تماس های مهمی دارید که باید برقرار کنید تمام این تماس ها را برای یک روز قرار دهید تا کمتر دچار کمبود وقت شوید. یکی دیگر از فواید زمان بندی محدود این است که به برنامه ریزی شما نظم و انسجام خاصی می دهید و از آشفتگی برنامه می کاهد.

 

۵- از اوقات بیکاری استفاده کنید:

با پیشرفت تکنولوژی در جهان امروزه وسایل کاربردی فراوانی در اختیار انسان قرار گرفته است که او را در رسیدن به موفقیت بیشتر هدایت می کند و در مدیریت وقت خدمت بزرگی به بشر می کند.

 

به عنوان مثال: شما در ایستگاه مترو منتظر هستید در این مدت شما می توانید از وقت خود به خوبی استفاده نمایید و از نرم افزارهای یادگیری زبان، فیلم های آموزشی و روان شناسی و همچنین از سمینارهای آموزشی آنلاین استفاده کنید این کار به نوعی انضباط در استفاده از وقت می باشد.

 

*اهمیت کنترل زمان

حال که با تکنیک های موثر در زمینه کنترل زمان آشنا شدید، در این بخش قصد داریم به توضیح اهمیت کنترل زمان بپردازیم، بنابراین در اینجا می توانید با دلایل اهمیت آن آشنا شوید :

 

*کنترل زمان

یادگیری مهارت مدیریت وقت برای کسانی که هدفی دارند و نمی خواهند عمر شان هدر برود، دارای اهمیت بسیاری می باشد.

 

افرادی که به دنبال این هستند که از آنها به عنوان افراد موفق نامبرده شود به خوبی می دانند باید از وقت خود نهایت استفاده را داشته باشند، به طور کلی برای توضیح این مساله در یک کلام می توان اینگونه تفسیر کرد که موفقیت فرد در گرو یادگیری مهارت کنترل وقت می باشد، چون این مهارت در برگیرنده بسیاری از مهارت های دیگر که در جهت رشد فردی و دستیابی به موفقیت ضروری هستند، می باشد. در زیر برخی از موارد اهمیت زمان را معرفی می نماییم :

-موجب بهره وری و کارایی بیشتر خواهد شد.

-وجهه حرفه ای بهتری به شخص می دهد.

استرس کمتری را متحمل می شوید.

-موجب افزایش موقعیت ها برای پیشرفت خواهید شد.

-موجب ایجاد احساس رضایت مندی در فرد می شود.

-منجر به کسب تعداد نتایج موفقیت آمیز بیشتر از قبل می شود.

-منجر به افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

-موقعیت های بهتری برای رسیدن به اهداف مهم زندگی و شغلی فراهم می آورد.

 

تکنیک های طلایی مدیریت زمان که زندگی شما را زیر و رو میکند

 

*عدم مدیریت درست زمان و ناتوانی در مدیریت موثر می تواند با عواقب نامطلوبی همراه شود که دزیر به معرفی این موارد می پردازیم :

-موجب عدم اتمام و تکمیل کار پیش از موعد خواهد شد.

-همچنین عدم استفاده بهینه از زمان موجب جریان کم کاری بازده می شود.

-در اتلاف زیاد وقت و پایین آمدن کیفیت کار نیز تاثیر زیادی دارد.

-موجب تضعیف شدن وجهه حرفه ای و رکود شغلی می شود.

-افزایش سطح استرس را به دنبال دارد

-موجب نارضایتی فردی می شود.

-موجب احساس اعتماد به نفس پایین می شود.