وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خرید نهال پایه: مراحل مهم در انتخاب و خرید نهال برای باغ میوه

خرید نهال پایه: مراحل مهم در انتخاب و خرید نهال برای باغ میوه

خرید نهال پایه: مراحل مهم در انتخاب و خرید نهال برای باغ میوه

 

آیا با خرید نهال پایه آشنایی دارید و می‌دانید مراحل مهم در انتخاب و خرید نهال برای باغ میوه چیست؟ ما در این مقاله به خرید نهال میوه پالیز نهال پرداخته و سعی می‌کنیم انواع نهال پایه را به شما معرفی کنیم تا به هنگام احداث باغ میوه دچار شک و تردید نشوید؛ مطمئن باشید هرچه اطلاعات شما در مورد پایه نهال و انواع نهال بیشتر باشد به همان اندازه موفقیت شما تضمین شده خواهد بود.

 

خرید نهال پایه: مراحل مهم در انتخاب و خرید نهال برای باغ میوه

 

اطلاعات لازم برای خرید درختان میوه

یک کشاورز باید اطلاعات لازم برای خرید درختان میوه را داشته باشد، توجه کنید یکی از مراحل انتخاب و خرید نهال میوه پالیز نهال، داشتن اطلاعات علمی و تخصصی در مورد  خود نهال میوه هست.

 

یک کشاورز نه تنها با مراحل احداث باغ و نگهداری باغ میوه آشنایی کافی داشته باشد، باید اطلاعات کاملی در مورد روش تکثیر و نحوه مراقبت نهال در نهالستان کسب کند؛ اطلاعات مهم قبل از خرید نهال میوه پالیز نهال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• اصالت نهال را جویا باشید نهال‌های اصیل دارای شناسنامه و لیبل از وزارت جهاد کشاورزی هستند.

• روش تکثیر و پایه انتخابی برای نهال میوه

 

پایه درختان میوه مهم بوده و تاثیر بسزایی در عملکرد و میزان باردهی باغ مدرن می‌گذارد؛ ما در این مقاله سعی می‌کنیم انواع پایه درختان میوه را به شما معرفی کرده و به مقایسه آنها بپردازیم.

 

پایه درختان میوه

یک باغدار برای خرید نهال میوه پالیز نهال باید با پایه درختان میوه آشنایی کافی داشته باشد، امروزه روش‌های مختلفی برای تکثیر و تولید نهال میوه وجود دارد، باغدار با آشنا شدن با آنها می‌تواند بهترین انتخاب را برای احداث باغ مدرن داشته باشد؛ انواع پایه درختان و روش تکثیر آنها عبارتند از:

 

• نهال پایه بذری

• نهال ژنوتیپ 

• درخت پیوندی

• نهال پایه رویشی

 

اطلاعات لازم برای خرید درختان میوه

 

نهال پایه بذری

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تکثیر برای نهال میوه نهال‌های بذری و سنتی هست؛ هزینه تکثیر این نهال‌ها بسیار کم بوده و کشاورز به راحتی می‌تواند در باغ و منزل خود انواع نهال میوه را به روش بذری تکثیر کند؛ ولی با پیشرفت علم و آگاهی‌های فراوان دیگر تکثیر نهال‌های بذری منسوخ شده هست.

 

مسئولین نهالستان فروش نهال‌ های ژنوتیپ و پیوندی را توصیه می‌کنند؛ البته در نهالستان‌ها از نهال بذری تلخ به عنوان نهال پایه جهت پیوند درختان استفاده می‌شود؛ از معایب نهال بذری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• فاصله بین کاشت بذر نهال تا رویش و به بار نشستن آن حداقل ۷ الی ۸ سال طول می‌کشد، در حالی که فاکتور مهم برای درآمد باغات مدرن زود بازده بودن درخت هست.

 

• نهال بذری همیشه اصالت خود را حفظ نکرده و خصوصیات بارز نهال مادر را ندارد.

 

• باغداران نمی‌توانند بر روی نهال بذری سرمایه‌گذاری کرده و بر میزان و کیفیت باردهی آن مطمئن باشند، خرید نهال میوه پالیز نهال از مراکز معتبر کمک زیادی به کشاورزان می‌کند.

 

نهال ژنوتیپ یعنی چه

در جواب به سوال «نهال ژنوتیپ یعنی چه»  نهال ژنوتیپ نهالی است که از ژن‌های برجسته درختان اصیل به دست آمده و مجموعه‌ای از ژن‌های مثبتی هست که در یک نهال جمع شده و کاربردهای متعددی در علوم زیست شناسی و کشاورزی دارد؛ انتخاب نهال‌های ژنوتیپ مناسب برای کاشت و تولید محصولات مرغوب به بهبود عملکرد فیزیولوژیکی درختان کمک می‌کند؛ از مزایای خرید نهال میوه پالیز نهال و درختان ژنوتیپ باید به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. درختان ژنوتیپ مقاومت بیشتری در مقابل بیماری‌ها و آفات دارند با کاشت این ژنوتیپ‌ها، میزان استهلاک درختان به دلیل بیماری‌ها و حشرات کاهش یافته و عمر درختان بیشتر می‌شود.

 

2. برخی ژنوتیپ‌ها عملکرد بالاتری در مقایسه با سایر ارقام را دارند؛ با خرید نهال میوه پالیز نهال  برداشت محصول و درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.

 

3. درختان ژنوتیپ‌ به طور بهینه با شرایط زیست محیطی منطقه سازگار می‌شود که شامل تحمل خشکی، سرما، شوری خاک و شرایط آب و هوایی خاص هست.

 

4. با کاشت درختان ژنوتیپ، میزان نیاز به آبیاری و محافظت از درختان کاهش می‌یابد.

 

5. یکی از دلایل مهم فروش نهال ژنوتیپ کیفیت محصول آنها است؛ افزایش مواد مغذی، انبارمانی بالا و بهبود طعم و رنگ محصول مهم هست.

 

از انواع نهال ژنوتیپ می‌توان به درخت گردو پالیز تیپ ۹ اشاره کرد که بر پایه ژنوتیپ تکثیر می‌شود، میزان باردهی این درخت حداقل دو برابر درختان دیگر بوده و در یک هکتار ۶ تا ۸ تن میوه گردو تولید می‌کند عمر آن نیز طولانی‌تر هست.

 

پالیز نهال این مورد رو تایید میکنه :

باغداری امروزه ممکن است شغلی پر درآمد و اقتصادی باشد و یا تنها برای سرگرمی انجام شود در هر صورت نیاز است که مقدمات انجام آن فراهم شود از قبیل مکان مناسب برای احداث باغ، وجود خاک مناسب برای احداث باغ، وجود آب کافی برای آبیاری باغ و بر طرف نمودن نیاز آبی درخت، آگاهی از نیاز غذایی درختان موجود در باغ، اقلیم مناسب و غیره می­توان اشاره نمود.

 

بایستی گفت که برای احداث باغ یکی از اصلی­ترین و مهم­ترین اصول اولیه، خرید نهال است که از اهمیتی خارج از تصور برخوردار است زیرا اگر این امر به درستی انجام شود باغی تجاری خواهید داشت و در غیر صورت حتی در صورت وجود سایر عوامل موثر، باغ احداث شده شما محکوم به فنا است پس برای خرید نهال باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید که برخی از مهم­ترین آنها شامل موارد زیر است:

 

کاشت درخت پیوندی

درختان پیوندی به درختانی گفته می‌شود که از چندین رقم درخت اصیل تکثیر می‌شوند؛ به عبارت دیگر، قسمتی از یک درخت به عنوان پایه (معمولاً تنه یا ریشه) استفاده می‌شود و رقم‌های دیگر به عنوان پیوندک اضافه می‌شوند؛ هدف از ایجاد درختان پیوندی ایجاد تنوع ژنتیکی بیشتر در درختان میوه هست؛ خرید نهال میوه پالیز نهال و کاشت درخت پیوندی چندین مزایا دارد:

 

• درختان پیوندی معمولاً توسط باغبانان و علاقمندان به باغبانی برای ارزیابی و حفظ چندین رقم درخت استفاده می‌شوند.

• این روش به باغداران امکان می‌دهد تا از ویژگی‌های مختلفی که در هر رقم وجود دارد، بهره‌برداری کنند. 

• حفظ اصالت

• افزایش مقاومت به بیماری‌ها و آفات

• بهبود عملکرد درختان میوه

• تولید محصولات با مزه و شکل ظاهری منحصر به فرد

• افزایش تنوع ژنتیکی می‌باشد.

 

از انواع نهال پیوندی می‌توان به نهال پیوندی زردآلو بر پایه شفتالو یا نهال پیوندی آلو بر پایه آلوچه را اشاره کرد؛ برای خرید نهال میوه پالیز نهال و درختان پیوندی بهتر است از نهالستان‌هایی خریداری کنید که در تولید و فروش این نوع درختان تخصص دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت bartarnahal.ir مراجعه کرده و همچنین با قیمت نهال پیوندی نیز آشنا شوید.

 

نهال پایه رویشی را بیشتر بشناسید

نهال پایه رویشی به روش غیر بذری تولید می‌شود، از روش‌های معروف برای نهال پایه رویشی می‌توان به روش قلمه و کشت بافت اشاره کرد و به صورت علمی و سیستماتیک برای افزایش و رشد نهال میوه به کار می‌رود.

 

برای تولید نهال پایه رویشی، درخت مادر را متناسب کرده سپس پوشال یا شاخه‌های جوان انتخاب می‌شود؛ این پوشال یا شاخه در شرایط محیطی مطلوب و با استفاده از تکنیک‌های خاصی که شامل تنظیم دما، رطوبت و نور نگهداری می‌شود.

 

وقتی پوشال در محیطی مناسب قرار گرفت پس از گذشت زمانی، این پوشال یا شاخه ریشه زده و به نهالی بزرگتر و پایه رویشی تبدیل شود؛ در این روش امکان وارد شدن عوامل بیماری‌زا به نهال‌ها کاهش یافته و نتایج بهتری برای رشد و توسعه درختان میوه حاصل می‌شود و برای احداث باغ مدرن مناسب هست؛ روش پایه‌های رویشی کشت بافتی عبارتند از:

 

1. میروبالان

2. جی‌اف

3. جی‌ان

4. ماکسیما

 

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

 

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال مانند نهال گلابی اسپادانا مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

 

کلام آخر

با توجه به موارد بالا، کشاورز باید تصمیم بگیرد، خرید نهال میوه پالیز نهال را با چه روشی انجام دهد؛ در مرحله اول بهتر است بر روی نهال‌های پیوندی تمرکز کنید؛ مزایای نهال‌های پیوندی نسبت به نهال ژنوتیپ‌های، رویشی و بذری بیشتر بوده و همین امر باعث افزایش قیمت نهال پیوندی به نسبت دیگر درختان شده هست؛ برای درختان گردو می‌توانید نهال ژنوتیپ را انتخاب کرده و برای درختان هسته‌دار نیز نهال پایه رویشی گزینه مناسبی هست.

 

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008