وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص جادویی اسامی اصحاب کهف و سگ عجیبشان

خواص جادویی اسامی اصحاب کهف و سگ عجیبشان

خواص جادویی اسامی اصحاب کهف و سگ عجیبشان

 

به گزارش ایران ناز داستان اصحاب کهف و راز خواب سیصد ساله آنها و حفاظت عجیبی که از بدن این هفت نفر و سگشان در این سیصد شسال شد یکی از رموز تاریخ است . ماجرای اصحاب کهف بسیار شنیدنی و خواندنی است و این موضوع توانسته است در طول تاریخ صحت خود را بر همگان اشکار سازد. داستان چند مومن به خدا در روزگاران بت پرستی که سیصد سال به خواب رفتند. خواص عجیب اسماء اصحاب کهف را با هم ببینیم.

 

خواص جادویی اسامی اصحاب کهف و سگ عجیبشان

 

یکی از راهها برای دفع اجنه نوشتن اسامی اصحاب کهف بر روی کاغذ و آویختن آن به دیوار یا شخص جن زده است اسامی از این قبیل است: تملیخا.مکسلمینا.مشلینا.مرنوش ربینوش.شاذنوش.مرطونس و نام سگ ایشان قطمیر

 

اصحاب کهف که در قرآن سوره ای در مدح و برسی داستان انها پرداخته شده است انسان هایی بسیار مومن و با ایمان بودند که در روزگاران کفر دست از جان و مال و خانواده خود شستند و به کوهی پناه بردند که در انجا حود سیصد سال به خواب رفتند و بعد از بیداری پیروزی ایمان بر کفر را با چشم خود دیدند و سپس به لقا خداوند پیوستند. خواص عجیب اسماء اصحاب کهف را با هم در ایران ناز بخوانیم.

 

 

خواص جادویی اسامی اصحاب کهف و سگ عجیبشان

 

ـ در قرآن كريم دربارۀ تعداد اصحاب كهف آمده است:

 

« سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ کَلْبُهُمْ وَيَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ کَلْبُهُمْ رَجْمًا بِالْغَيْبِ وَيَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ کَلْبُهُمْ قُل رَّبِّي أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِم مَّا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِيلٌ فَلَا تُمَارِ فِيهِمْ إِلَّا مِرَاءً ظَاهِرًا وَلَا تَسْتَفْتِ فِيهِم مِّنْهُمْ أَحَدًا » (كهف / 22).

 

به زودى خواهند گفت: [يارانِ غار]‏ سه تن بودند [و] چهارمين آنها سگشان بود و مى‏گويند: پنج تن بودند [و] ششمين آنها سگشان بود. تير در تاريكى مى‏اندازند(بي‌دليل سخن مي‌گويند) و [عده‏اى] مى‏گويند: هفت تن بودند و هشتمين آنها سگشان بود؛ بگو: پروردگارم به تعداد آنها آگاه‏تر است، جز اندكى [كسى شمارۀ] آنها را نمى‏داند؛ پس در بارۀ ايشان ـ جز به صورت ظاهري و سطحي ـ جدال مكن و در مورد آنها از هيچ كس از آنان (: اهل كتاب) جويا مشو.

 

خواص عجیب اسماء اصحاب کهف

 

دراسامی این افراد اختلاف نظر است.دراکثرکتب تعداد آنها راهشت نفر ذکر کرده اند با این اسامی: یملیخا، ﻣﮑﺴﻠﻤﯿﻨﺎ، ﻣﺮنوش، دبرﻧﻮش، ﺷﺎذﻧﻮش، کشفوطط، تبیونس، یوانس بوس، و نام سگ ایشان قطمیر بود.

 

برای اسماء متبرکه اصهاب کهف خواص بسیاری نقل شده است.از جمله:

 

خواص جادویی اسامی اصحاب کهف و سگ عجیبشان

 

۱- برای دفع موش،اصهاب کهف را در چهار تکه کاغذ نوشته و آنرا در چهارتکه کوچک خذف(سفال) گذاشته و در چهار گوشه مزرعه دفن کنند.

 

۲- برای گریه کودکان، این اسماء را در یک تکه کاغذ نوشته و آنرا در زیر سر طفل گزارد.

 

۳- برای خاموش کردن آتش، این اسماء را در خرقه(جامه پاک) نوشته و آنرا در میان آتش اندازد.

 

۴- برای داخل شدن بر حکام وسلاطین، این اسماء را در یک تکه کاغذ نوشته و آنرا بر ران راست خود ببندد.

 

۵- برای آسان شدن وضع حمل، اصهاب کهف را در یک تکه کاغذ نوشته و آنرا بر ران چپ زن ببندد.

 

آشنایی با خواص عجیب اسماء اصحاب کهف

 

۶- برای حفظ مال در سفر و حضر، این اسماء را در یک تکه کاغذ نوشته و آنرا در میان مال خود نهد.

 

۷- برای حفظ کشتی از غرق شدن، این اسماء را جلو کشتی بنویسد.

 

۸- اگر شیاطین به سوی خانه سنگ می اندازند، اصهاب کهف را بر چهار طرف خانه بنویسد.

 

۹- برای درد دندان و تب و برای توانگری و عزّت یافتن، مجرّب است.

 

خواص جادویی اسامی اصحاب کهف و سگ عجیبشان

 

دراسامی این افراد اختلاف نظر است.دراکثرکتب تعداد آنها راهشت نفر ذکر کرده اند با این اسامی: یملیخا، ﻣﮑﺴﻠﻤﯿﻨﺎ، ﻣﺮنوش، دبرﻧﻮش، ﺷﺎذﻧﻮش، کشفوطط، تبیونس، یوانس بوس، و نام سگ ایشان قطمیر بود.

 

* در تفسیر روح المعانى اسماء اصحاب کهف بر طبق روایت صحیحى از ابن عباس چنین آمده : ۱ – مکسلینیا ۲ – یملیخا ۳ – مرطولس ۴ – ثبیونس ‍ ۵ – دردونس ۶ – کفاشیطیطوس ۷ – منطونواسیس – که همان چوپان بوده و اسم سگش ((قطمیر)) بوده است.

 

راوى مى گوید از على (کرم اللّه وجهه ) روایت شده که اسما ى ایش ان را چنین برشمرده : ۱-یملیخا ۲-مکسلینیا ۳-مسلینیا، که اصحاب دست راست ى پادشاه بوده اند ۴-مرنوش ۵-دبرنوش ۶-شاذنوش که اصحاب دست چپش بوده اند و همواره با این شش نفر مشورت مى کرده و هفتمى اصحاب کهف همان چوپانى بوده که در این روایت اسمش نیامده(کفشططیوس) ولى در اینجا نیز اسم سگ را قطمیر معرفى نموده است.

 

اسم اصحاب کهف و همچنین سگ آنها چه بود؟ سن این افراد هم چه مقدار بود؟

 

بنام خداداستان اصحاب کهف از جمله داستانهایی است که اقوال مختلفی درباره آن وجود دارد و هنوز کسی به تعداد واقعی آنها پی نبرده است ولی مفسران از ظاهر آیات قرآن چنین برداشت می کنند که تعداد این افراد هفت نفر بوده که هشتمی آنها سگ شان است. این داستان نخست در مسحیت با نام خفتگان بیدار یا هفت خفتگان روایت شده و تاکنون حدود دویست دست نوشته به زبانهای لاتین، عربی، یونانی،سریانی، حبشی، قبطی، ارمنی،و ایرلندی میانه از این واقعه پیدا شده است (۱)و این تعداد اقوال علاوه بر اینکه باعث اختلاف نقل ها می شود در دستیابی نام واقعی این افراد هم کمکی نمی کند. لذا با توجه به مقدمه بالا به بیان چند قول از این اقوال می پردازیم:

 

نام اصحاب کهف

 

نام اصحاب کهف طبق آنچه در تفسیر منهج الصادقین(ج ۵، ص ۳۳۴) آمده، عبارت است از: مِکْسِلینا، مِخْشِلْمینا، گشطوس، تالوس، تِلمیخا، مِرطنوس، بیرونس، دیموس و بطیوس. در تفسیر نمونه نام یکی از آنها را که وزیر شاه بود تملیخاء گفته اند(۲) و محمدبن جریر طبری نام آن کس که غذا می خرید را یمنیح می داند در داستان لاتین آن شخصی که داوطلب رفتن و خبر آوردن می شود یملیخاه ذکر شد و طبری در تاریخ خود نظر ابن اسحاق را در مورد نام این شخص یملیخا ذکر می کند و د ر ادامه از قول ابن اسحاق نام این افراد را چنین نقل می کند: بزرگترینشان که با پادشاه سخن گفت مکسملینا و دیگری محسملینا و یملیخا و مرطوس و کسوطولش و بیرونس و سمونس و بطونس و قالوس بود.

 

به این اسماء ذُنواس و دیونس سادبیونس را هم اضافه کنیدکه شاید هم یکی از علل اختلاف در نام آنها این باشد که از ترجمه یک زبان به زبان دیگر تلفظ کلمات محفوظ نمانده باشد. در مورد نام سگ آنها هم به طبع قول محکم و قابل اعتنایی وجود ندارد عده ای نام سگ آنها را قطیر (قطمیر) و بعضی رقیم می دانند. و اما در مورد سن آنها خداوند در قرآن کریم سوره کهف آیه ۱۳ می فرماید: «انهم فتیهٌ امنو بربهم» که بیانگر این مطلب است که آنها جوان بودند، علامه طباطبایی در تفسیر کلمه فِتیَهٌ گفته است: این کلمه جمع سماعی فتی است و به معنی جوانان است که این کلمه خالی از شائبه مدح نیست و تقریباً منظور از آن جوان خوب می باشد. در دیگر منابع هم آنها را جوانانی از شاهزادگان و بزرگان دیار خود دانسته اند.