وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص فوق العاده وانیل برای سلامت پوست و مو

خواص فوق العاده وانیل برای سلامت پوست و مو

خواص فوق العاده وانیل برای سلامت پوست و مو

 

عصاره وانیل برای پوست فواید زیادی دارد. از این ترکیب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون بدن، بالم لب و کرم‌ استفاده می‌شود.

 

خواص فوق العاده وانیل برای سلامت پوست و مو

*درمان جوش و آکنه

خواص ضدباکتریایی وانیل در درمان آکنه موثر است. وانیل از راه مبارزه با باکتری‌ها به پاکسازی و کاهش جوش صورت کمک می‌کند.

 

* خواص ضدپیری وانیل

وانیل غنی از آنتی‌اکسیدان‌ است و از پیری و آسیب پوست پیشگیری می‌کند. این ترکیب سرعت بروز علائم پیری پوست مانند خطوط ظریف، چین‌وچروک و لکه‌های پیری را به تأخیر می‌اندازد. از وانیل به دلیل خواص ضدپیری و رایحه‌ی خوب در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شود.

 

* تسکین سوختگی با وانیل

از وانیل در درمان سوختگی‌ها، زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده می‌شود. عصاره‌ی وانیل یا روغن آن را غیرمستقیم روی سوختگی تازه قرار دهید.

 

داروهای موضعی حاوی عصاره‌ی وانیل، گزینه‌ خوبی برای درمان سوختگی‌ها به شمار می‌روند. حتما قبل از استفاده از هر نوع درمان خانگی برای درمان سوختگی با پزشک مشورت کنید.

 

* افزایش سلامت پوست با وانیل

وانیل منبع خوبی از ویتامین‌های B است که نقش مهمی در سلامت پوست دارند. خواص وانیل برای پوست را در برابر آلاینده‌ها و سموم محافظت می‌کند. با وانیل یک اسکراب تهیه کنید و پوست خود را عمیقا پاکسازی کنید.

 

وانیل به دلیل اینکه منبع بسیاری از مواد مغذی است، برای مو مفید محسوب می‌شود و به حفظ سلامت مو کمک می‌کند. در ادامه خواص وانیل برای مو به صورت کامل در اختیار شماست.

 

* وانیل و موهای ابریشمی

وانیل زمانی که با سایر ترکیبات مفید برای مو ترکیب شود، می‌تواند موها را ابریشمی، نرم و درخشان کند. با وانیل یک ماسک مو درست کنید. برای تهیه‌ی ماسک مو ۱۲۰ گرم شی‌باتر را روی حرارت ذوب کنید.

 

سپس ۵ قطره روغن وانیل و ۲ قطره از روغن‌های بادام، جوجوبا و کرچک را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا مخلوط خنک شود، سپس آن را مخلوط کنید تا به غلظت مناسب برسد.

 

مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهای خود قرار دهید. سپس موها را با یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک موهای شما را نرم و لطیف می‌کند. بقیه ماسک را می‌توانید در دمای اتاق یا یخچال نگهداری کنید.

 

خواص فوق العاده وانیل برای سلامت پوست و مو

 

*افزایش رشد مو با وانیل

برای رشد مو یک روغن‌ گیاهی را با روغن وانیل مخلوط کنید و روی موهای خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک مو ابتدا موها را شانه کنید تا گره‌های آن باز شود.

 

* درمان زخم‌های پوستی با وانیل

خاصیت ضدالتهابی وانیل التهاب پوست را کاهش می‌دهد. عصاره‌ی وانیل یک ترکیب خانگی عالی برای بهبود زخم‌هاست. البته نباید عصاره‌ی وانیل را به صورت مستقیم روی زخم‌ و سوختگی‌ باز استفاده کرد.