وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این خوراکی و نوشیدنی ها سرشار از کافئین هستند

این خوراکی و نوشیدنی ها سرشار از کافئین هستند

این خوراکی و نوشیدنی ها سرشار از کافئین هستند

 

برخی از خوراکی ها و آشامیدنی هایی که اصلا فکرش را هم نمی کنید سرشار از کافئین – Caffeine هستند. مثلا طعم و عطر قهوه و چای برای بیشتر مردم، دوست داشتنی است.

 

همه عاشقان چای و قهوه باید از کافئینی که روزانه برای بهبود آگاهی ذهنی خود مصرف می کنند آگاه باشند.

 

این خوراکی و نوشیدنی ها سرشار از کافئین هستند

مواد غذایی سرشار از کافئین

 

طبق مطالعات انجام شده یک فرد معمولی روزانه حدود 300 میلی گرم کافئین مصرف می کند. کافئین جدا از اینکه شما را سرحال نگه می دارد اثرات مثبت و منفی هم بر سلامت افراد دارد.

 

اکثر مردم فکر می کنند کافئین فقط در قهوه و چای موجود است اما چند ماده غذایی دیگر هم وجود دارند که از کافئین موجود در آنها بی اطلاع هستید. در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

 

1. شکلات

 

شکلات

 

کاکائو به طور طبیعی حاوی کافئین است و شکلات فرآوری شده هم مقداری از کافئین را دارد. یک شکلات 100 گرمی تقریبا 43 میلی گرم کافئین دارد. شکلات های تیره کافئین بیشتری دارند.

 

بنابراین خوشحالی که بعد از خوردن شکلات تجربه می کنید نه تنها به دلیل طعم لذیذ آن است بلکه به دلیل وجود کافئین آن است.

 

2. چای ماچا

 

چای ماچا ، این خوراکی و نوشیدنی ها سرشار از کافئین هستند

خوراکی های سرشار از کافئین

 

چای ماچا سرشار از کافئین است و برای ایجاد آرامش مفید است. ماچا از برگ های چای سبز به وجود می آید و آن را تبدیل به یک آنتی اکسیدان خوب می کند.

 

یک ماچا 100 میلی لیتری حاوی تقریبا 25 میلی گرم کافئین است. ماچا گزینه خوبی برای شادابی است همچنین فواید زیادی هم برای سلامتی دارد.

 

3. مسکن

 

مسکن

 

ثابت شده است که کافئین درد را التیام می بخشد. شرکت های داروسازی نیز از آن استفاده می کنند و کافئین را به قرص های مسکن اضافه می کنند.

 

4. غلات

 

غلات ، این خوراکی و نوشیدنی ها سرشار از کافئین هستند

 

بسیاری از افراد، خوردن غلات را به عنوان صبحانه درنظر می گیرند.

 

اما ممکن است همراه با یک فنجان قهوه مقداری کافئین اضافه دریافت کنید. آیا می دانید همه غلات با طعم شکلات حاوی مقداری کافئین هستند؟

 

5. اسنک پروتئینی

 

اسنک پروتئینی

 

انرژی که بعد از مصرف پروتئین مصرف می کنید به خاطر فیبر و کالری آن نیست بلکه به خاطر کافئین است که باعث می شود شما از نظر ذهنی فعال شوید.

 

6. نوشیدنی های گاز دار

 

نوشیدنی های گاز دار ، این خوراکی و نوشیدنی ها سرشار از کافئین هستند

نوشیدنی های سرشار از کافئین

 

مردم این تصور را دارند که اغلب نوشابه ها حاوی کافئین هستند اما آیا می دانستید نوشیدنی های گازدار با طعم پرتقال یا سایر نوشیدنی های گازدار نیز حاوی کافئین هستند؟

 

7. نعنا

 

نعنا

 

آیا تا به حال فکر می کردید خوشبو کننده های دهان یا آدامس های نعنایی حاوی کافئین است؟ بسیاری از شکلات ها و آب نبات های نعناع حاوی کافئین هستند.