وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در ایام کرونایی این کارهای مرگ بار را انجام ندهید

در ایام کرونایی این کارهای مرگ بار را انجام ندهید

در ایام کرونایی این کارهای مرگ بار را انجام ندهید

 

همان طور که میدانید کووید 19 مدت زمان زیادی است که در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است. واریانت دلتا با شیوع بیشتر و کمبود سرعت واکسناسیون به معنای این است که هر روز باید شاهد جان باختن افراد بیشتری به دلیل ابتلا به بیماری باشیم. چیزی که واضح و مشخص است، این است که کووید می تواند برای سلامت افراد و زندگی آن ها خطرناک باشد.

 

با ما در ایران ناز همراه باشید تا چند اشتباه را به شما معرفی می کنیم که اگر آن ها را در دوران بیماری انجام دهید، برایتان مرگ آور خواهد بود. پس برای اینکه به سلامت خود و سلامت دیگران بیشتر اهمیت دهید، سعی کنید این اشتباهات را به آن ها گوشزد کنید.

 

1-واکسن نزدن

موضوعی که بارها تکرار شده است، این است که واکسن زدن بهترین راه برای محافظت از خودتان در برابر کووید 19 و کاهش احتمال مرگ بر اثر آن است.

 

متخصصان سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها اخیراً گزارش کرده اند که 99.5 درصد از افرادی که از ماه ژانویه به بعد بر اثر کووید فوت کرده اند، واکسینه نشده بودند.

2-تزریق کردن واکسن یادآور یا بوستر

مطالعات به اثبات رسانده اند که واکسن های کووید به شدت در برابر جلوگیری از بیماری جدی و مرگ موثر هستند اما نگرانی هایی در مورد اثر پذیری وضعیت آن ها وجود دارد؛ مخصوصاً در افرادی که در سنین بالا هستند.

 

مطالعه ای که اخیره انجام شده به این نتیجه رسیده است که بین افراد بالای 65 سال که در دسامبر سال گذشته واکسینه شده اند، توانایی واکسن در جلوگیری از بیماری شدید در آنها تا 55 درصد کاهش داشته است.

 

اگرچه این مطالعه مشمول حال همه نمی شود اما سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها این موضوع را تایید می کند. به همین دلیل آن ها یک واکسن یاداور یا به عبارت دیگر بوستر را هم تولید کرده اند که هشت ماه بعد از تزریق واکسن آخر باید استفاده شود.

 

در ایام کرونایی این کارهای مرگ بار را انجام ندهید

 

3-تزریق نکردن واکسن آنفولانزا در صورت لزوم

متخصصان پیشنهاد می کنند که در سریع ترین زمان ممکن در پاییز امسال واکسن آنفولانزا را تزریق کنید تا به عفونت دوگانه کووید و آنفولانزا دچار نشوید.

 

مطالعه ای در این زمینه اثبات کرده است افرادی که هم به آنفولانزا و هم به ویروس کرونا مبتلا شده اند، دو برابر احتمال مرگ و میر بیشتری نسبت به کسانی دارند که فقط کووید 19 دارند. پس استفاده از واکسن آنفولانزا می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و خطر مرگ و میر کرونا را کاهش دهد.

4-استفاده نکردن از ماسک

بسیار مهم است که شما ماسک استفاده کنید؛ حتی اگر به طور کامل واکسینه شده باشید و یا سیستم ایمنی قوی داشته باشید.

 

اگر در جایی هستید که افراد مبتلا به کووید 19 در هفته اخیر در آنجا رفت و آمد کرده اند، پیشنهاد ما این است که حتما از ماسک استفاده کنید؛ حتی اگر داخل منزل باشید. اگر واکسن های خود را کامل تزریق کرده اید اما باز هم بیماری زمینه ای دارید یا سیستم ایمنی تان ضعیف است، حتما باید ماسک استفاده کنید.

 

5-رعایت نکردن فاصله اجتماعی

طبق نظر متخصصان از شروع کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار اهمیت دارد. دور هم جمع شدن در بیرون از منزل، امن تر از انجام این کار در داخل منزل است.

 

اگر در داخل منزل هم دوروبرتان شلوغ شد و مشاهده کردید که اطرافیان تان ماسکی نزدند و حتی اگر واکسینه هم شده بودید، بهتر است که محل را ترک کنید.

6-ضعف سیستم ایمنی

برای کاهش خطر کرونا آخرین توصیه ما این است که سیستم ایمنی خود را تقویت کنید که مسئول محافظت از بدن در برابر این بیماری است.

 

بسیاری از ما با عادات غلطی که در طول روز داریم، سیستم ایمنی خود را ضعیف می کنیم. برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی، متخصصان پیشنهاد می کنند رژیم غذایی سالم بخورید، به اندازه کافی خواب با کیفیت داشته باشید، به طور منظم ورزش کنید، و مصرف هر نوع دخانیات و الکل را قطع کنید تا سیستم ایمنی تان بهتر کار کند.

 

در ایام کرونایی این کارهای مرگ بار را انجام ندهید

 

*در ایام کرونایی باید چگونه سالم بمانیم؟

معمولا فرقی ندارد که کجا زندگی می کنید، واکسن استفاده کرده اید یا خیر، در هر صورت اگر در کشورهایی هستید که واکسیناسیون با سرعت پایین پیش می رود، حتماً از ماسک n95 استفاده کنید، سفر نکنید، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید، از مکان های شلوغ دوری کنید، مهمانی نروید، بهداشت دست را به خوبی رعایت کنید و از زندگی خود و دیگران مراقبت کنید.