وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل ورم کردن صورت و راه درمان

دلیل ورم کردن صورت و راه درمان

دلیل ورم کردن صورت و راه درمان

 

در این مطلب از ایران ناز به بررسی عواملی که باعث تورم صورت و پف آلودگی چهره میشود میپردازیم و علل و راههای درمان را با هم بررسی میکنیم. اگر شما هم از ورم های گاه و بیگاه و پف آلودگی چهره خود ناراضی هستید در این مطلب از ایران ناز با ما همراه باشید . عفونت سينوسي ،آبسه دندان ،سندروم کوشينگ ، آلرژي ،سلوليت ، اوريون و تيورئيد مي توانند زمينه تورم صورت را فراهم بياورند براي درمان ورم صورت از چه روش هايي مي توانيم کمک بگيريم ؟توصيه هاي متخصصين در اين زمينه چيست ؟

 

به گزارش ایران ناز از خواب بيدار مي شويد و براي شستن دست و صورت خود به سراغ آب و آيينه مي رويد. ناگهان به چهره خود در آيينه نگاه مي کنيد و با يک صورت متورم و پف کرده روبرو مي شويد. در حاليکه نوشيدن الکل يا اضافه وزن مي تواند چهره شما را متورم تر از قبل نشان دهد اما دلايل ديگري نيز براي اين موضوع وجود دارد. در اين مقاله قصد داريم به همين موضوع بپردازيم و دلايل متورم شدن صورترا با هم مرور کنيم.

 

عفونت سينوسي:

 

اگر خطوط سينوس ها(فضاي بين چشم، پشت پيشاني ، بيني و استخوان هاي گونه) ملتهب شده باشد يا عفونت کند، ممکن است با مخاط مسدود گردد. فشاري که در اين شرايط ايجاد مي گردد باعث مي شود دردي در اطراف چشم ايجاد گردد و مايع زرد مايل به سبزي از بيني خارج شود. اين شرايط حتي موجب سردرد نيز مي شود. اگر چنين مشکلي داشته باشيد با ديدن صورت پف کرده و متورم خود زياد متعجب و شگفت زده نشويد. بيشتر اوقات، عفونت توسط ويروس ايجاد مي شود. استراحت کنيد، مايعات زيادي بنوشيد و از آنتي هيستامين بدون نياز به نسخه استفاده کنيد. اگر شرايط بهبود نيافت با يک پزشک متخصص تماس بگيريد.

 

آبسه دندان:

 

وجود دندان شکسته يا اسيب ديده مي تواند باعث ايجاد تورم و التهاب در آن گردد. در اين شرايط باکتري هاي متعدد وارد دندان مي شوند و شروع به تکثير مي نمايند. در اين شرايط التهاب و عفونت دهان را فرا مي گيرد. ممکن است بعد از اين موارد درد دندان يا تورمي را در آن احساس کنيد. اگر چنين شرايطي داشتيد به يک دندانپزشک مراجعه کنيد. او مي تواند با تجويز آنتي بيوتيک عفونت را درمان کند. استفاده از آب و نمک و نيز مسکن بسيار مفيد خواهد بود.

 

سندروم کوشينگ:

 

حتما شما نيز با هورمون کورتيزول آشنا هستيد. کورتيزول از دسته هورمون هاي استروئيدي است که درغده آدرنال ترشح مي شود. اين هورمون به عنوان هورمون استرس شناخته شده است اما به تنظيم فشار خون، قند خون و ساير موارد نيز کمک مي کند. زماني که ترشح هورمون کورتيزول در بدن بيشتر از مقدار مورد نياز باشد، منجر به بيماري کوشينگ مي شود. سندرم کوشينگ شرايطي است که در زنان بيشتر از مردان ديده مي شود. اين سندرم با صورت گرد و شبيه ماه شناخته مي شود و پوست به راحتي کبود مي شود. همچنين اين شرايط در افرادي ديده مي شود که از استروئيد هايي همچون پردنيزون براي درمان يک بيماري مثل بيماري خود ايمني استفاده مي کنند. اگر در حال درمان بيماري خود هستيد ونشانه هاي موجود را در خود مشاهده کرديد از يک پزشک کمک بگيريد. اين شرايط را مي توان با دارو يا جراحي درمان کرد.

 

آلرژي:

 

واکنش هاي آلرژيک به مواد غذايي، گرده گل، دارو يا هر ماده ديگري علاوه بر چشمان قرمز و آبريزش بيني ممکن است باعث التهاب در صورت شود. استفاده از داروهاي بدون نسخه مي تواند التهاب را کاهش دهد اما مديتيشن را نيز امتحان کنيد. تحقيقات انجام شده نشان مي دهد که افراد پر استرس بيشتر از ساير افراد دچار التهاب و نشانه هاي مرتبط با آن مي شوند.

 

سلوليت:

 

سلوليت عفونت باکتريايي پوست است که مي تواند صورت شما را به سرعت ملتهب کند و نشانه هاي قرمز رنگي بر روي آن به جاي بگذارد. اگر چنين نشانه هايي را در خود مشاهده کرديد(به خصوص اگر تورم در حال توسعه و گسترش بود) بهتر است به سراغ يک پزشک متخصص برويد. اگر اين شرايط درمان نشده رها شود ممکن است باعث ايجاد مشکلات فراوان گردد و حتي منجر به مرگ شود.

 

اوريون:

 

شيوع اين بيماري در ميان بيشتر افراد ديده مي شود. اگر چنين شرايطي داريد ممکن است سردرد، تب و درد عضلات را نيز تجربه کنيد. اگر پزشک شما وجود بيماري اوريون را تشخيص داد بايد منتظر بمانيد تا داروهاي موجود کارشان را به درستي انجام دهند. در بيشتر موارد اين بيماري بعد از دو هفته بهبود پيدا مي کند.

 

تيروئيد:

 

غده پروانه اي شکل در گلو هورمون هايي را ترشح مي کند که براي تنظيم متابوليسم و دماي بدن ضروري هستند. اگر ترشح هورمون در آن کم باشد، تغييرات متابوليکي مي تواند باعث متورم شدن بافت ها شود. همچنين ممکن است احساس سرما و ضعف داشته باشيد، پوستتان خشک شود يا عادت ماهيانه نامنظمي داشته باشيد. در اين شرايط با يک ازمايش خون ساده مي توان همه چيز را تشخيص داد. بر اساس همين آزمايش، پزشک قادر است داروهايي را براي درمان بيماري تجويز کند

 

مطالب مرتبط:

 

چرا گاهی صورتمان ورم می کند؟

 

علت ورم کردن پای سالمندان چیست؟!