وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای خرید میکروفن یقه ای

راهنمای خرید میکروفن یقه ای

راهنمای خرید میکروفن یقه ای

 

میکروفن یقه ای یکی از تجهیزات صوتی می باشد که امروزه به وفور در سخنرانی ها یا مصاحبه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اگر شما نیز در زمینه تولید پادکست فعالیت می نمایید و در خصوص خرید یک میکروفن خوب به بن بست رسیده اید، توصیه می شود تا مقاله فعلی را مطالعه نمایید.

 

در ادامه تلاش شده است تا ویژگی های یک میکروفن خوب بیان شود. همچنین نام برخی از برندهای معتبر نیز آورده شده است که می توانید از آنها خرید مطمئنی داشته باشید.

 

چرا باید از میکروفون های یقه ای استفاده نمود؟

عموما از میکروفن یقه ای برای تهیه فیلم های آموزشی، پادکست، ضبط صدا و مواردی از این قبیل استفاده می شود.

 

با توجه به اینکه در حال حاضر هزینه میکروفن های استودیویی بسیار زیاد است، لذا بیشتر از موارد یقه ای استفاده می نمایند.

 

خاطرنشان می شود که برخی از خواننده ها نیز از این مورد بهره می برند. میکروفن های مذکور می توانند به آسانی به یقه لباس شما متصل شوند.

 

لذا کابل های آنان در فیلم و تصویر قابل رویت نمی باشند. این موضوع یکی از مزیت های مهم میکروفن های فوق است.

 

یکی از مزیت های دیگر میکروفن یقه ای، قابلیت انتخاب فرکانس است. به عبارت دیگر لازم نیست تا برای یافتن فرکانس خوب، مدام میکروفن را در دست بگیرید.

 

همچنین در نظر داشته باشید که این میکروفن ها اغلب بدون سیم هستند لذا حمل نمودن آنان آسان است.

 

انتخاب میکروفن یقه ای

انتخاب میکروفن یقه ای

 

راهنمای خرید یک میکروفن بی سیم خوب:

برای اینکه میکروفن بی سیم خوبی تهیه نمایید، لازم است تا فاکتورهای متنوعی را در نظر بگیرید. برخی از این موارد در زیر لیست شده اند.

 

با انواع میکروفن ها آشنا باشید:

همواره در نظر داشته باشید که میکروفن یقه ای می تواند انواع متفاوتی داشته باشد. اما آنها را در دو دسته اصلی طبقه بندی می نمایند:

 

میکروفن های بی سیم: از این موارد شما می توانید به راحتی استفاده نموده و حتی با آنها قدم بزنید. نبود سیم، هرگونه محدودیتی را از بین می برد.

 

البته این ویژگی موجب شده است که هزینه آنان بالاتر باشد. از میکروفن های بی سیم اغلب برای سمینارها و جلسات استفاده می شود.

 

برخی از انواع میکروفن یقه ای با سیم می باشند. این موارد نویز کمتری دارند و قیمتشان نیز مقرون به صرفه تر می باشد. اما داشتن سیم موجب می شود تا فرد حین حرکت با میکروفن دارای محدودیت بیشتری باشد.

 

به طول سیم و محدوده تحت پوشش میکروفن باید دقت نمود: از دیگر مواردی که حین خرید میکروفن یقه ای باید مد نظر داشته باشید، طول سیم آن و میزان آنتن دهی میکروفن می باشد.

 

این دو مورد در زمان سخنرانی ها و سمینارهایی که مجری دائما در حال حرکت می باشد، بسیار کاربردی می باشند. هر اندازه آنتن میکروفن محدوده بیشتری را ساپورت نماید، قیمت به نسبت بیشتر می باشد.

 

به باتری میکروفون های یقه ای توجه داشته باشید:

این مورد در میکروفن های بی سیم دارای اهمیت می باشد. هر اندازه باتری قوی تر بوده و شارژ را برای مدت زمان بیشتری در خود نگه دارد، گزینه بهتری خواهد بود.

 

شما از این موارد می توانید برای همایش های طولانی مدت بهره ببرید. در حال حاضر باتری های لیتیوم یونی که در بازار وجود دارند، جزو بهترین نمونه ها می باشند.

 

خرید میکروفن یقه ای

خرید میکروفن یقه ای

 

وزن میکروفن ها مهم می باشد:

میکروفن یقه ای نباید وزن زیادی داشته باشد. در غیر این صورت زمانی که به لباس متصل می شود، موجب می گردد تا ظاهر نامناسبی داشته باشد.

 

البته امروزه برخی از افراد این میکروفن ها را روی کمر نصب می نمایند اما در این شرایط ممکن است که صدای ضبط شده دارای نویز باشد. بیان می شود بهترین نمونه های موجود در بازار دارای وزنی حدود 25 تا 100 گرم هستند.

 

به نوع فرستنده میکروفن یقه ای باید دقت داشته باشید:

فرستنده ها یکی از مهمترین بخش ها در میکروفن یقه ای می باشند. میکروفن های بیسیم می توانند دو نوع فرستنده داشته باشند.

 

برخی از فرستنده ها روی کمر وصل می شوند و به اندازه یک پاکت آبمیوه می باشند. اما نوع دوم در داخل خود میکروفن، هستند. اینکه کدام مورد را انتخاب نمایید به سلیقه و کاربرد شما وابسته است.

 

به جز مواردی که در بالا بیان شد، ویژگی های زیاد دیگری نیز وجود دارند که می توانند خرید را تحت الشعاع قرار دهند. به طور مثال برخی از میکروفن ها ویژگی نرم کنندگی صدا دارند.

 

این موارد می توانند نویزها را تا حد زیادی کاهش دهند. یا از سوی دیگر برخی دیگر دارای سایز دیافراگم بزرگ تر می باشند. این موارد نیز می توانند آرام ترین صداها را ضبط نمایند.

 

از کدام برندها خرید نماییم؟

در حال حاضر برندهای متفاوتی در زمینه تولید میکروفن فعالیت می نمایند. هر اندازه برند مربوطه معتبر تر باشد و سیستم ضبط صدای بهتر و هوشمند تری ارائه دهد، گزینه گران تری خواهد بود.

 

برخی از برندهای معتبر که میکروفن های آنها دارای کیفیت لازم می باشند به قرار زیر هستند:

 

مکا

شور

رود

پی وی سیستم

جی.تی.آر

آدیو – تکنیکا

اکستون

ای کی جی

و …

 

آشنایی با میکروفن یقه ای

آشنایی با میکروفن یقه ای

 

خرید میکروفون های یقه ای خوب:

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که میکروفن های خوب در بازار زیاد می باشند و توسط برندهای متفاوتی نیز ارائه می شوند.

 

اما برای اینکه شما خرید خوبی داشته باشید، باید ویژگی های زیادی را در نظر بگیرید و از فروشگاه های معتبر نیز خرید انجام دهید.

 

در همین راستا می توانید به فروشگاه اینترنتی دیدنگار رجوع نمایید. این فروشگاه بیش از یک دهه است که در حوزه ارائه تجهیزات عکاسی و ضبط صدا فعالیت می نماید.

 

لذا پشتیبان های آن می توانند در زمینه خرید به شما مشاوره های تخصصی ارائه دهند.

 

برای تمام محصولاتی که در این وب سایت ارائه شده است، گارانتی ارائه می شود لذا می توان با خیالی آسوده اقدام به خرید نمود.

 

از سوی دیگر مجموعه ای از مقالات کاربردی نیز در پایگاه دانش آن موجود است. از همین رو افرادی که در آغاز فعالیت قرار دارند، می توانند دانش خود را از طریق مطالعه این مقالات افزایش دهند.