وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه آبگوشت بزپاش به روش ایران ناز

روش تهیه آبگوشت بزپاش به روش ایران ناز

روش تهیه آبگوشت بزپاش به روش ایران ناز

 

 

آبگوشت بزباش یکی از غذا های فوق العاده خوشمزه و اصیل ایرانی است البته به طور دقیق مشخص نیست که اصالت این غذا مربوط به کدام شهر است.

 

اکنون این غذای لذیذ در جای جای ایران البته هر کدام با تغییرات جزئی در مواد اولیه آن را تهیه می کنند. قیافه این غذا بعد از اینکه آماده شد تقریبا شبیه به قورمه سبزی است اما طعم و مزه هردو کاملا با هم متفاوت است.

 

این غذا می تواند یک غذای مناسب در منوی غذایتان باشد و به علت ویتامین های بسیار می تواند گزینه ای مناسب برای کودکان در حال رشد دارد‌. در اینجا می خواهم طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله تهیه آبگوشت بزباش را به شما ارائه دهم پس جایی نروید و با ما همراه باشید.

 

 

*موادی که برای تهیه این غذای عالی لازم دارید عبارتند از:

-پیاز   1 عدد

-لیمو امانی   3 عدد

-دنبه گوسفندی   50 گرم

-گوشت   450 گرم

-سیب زمینی   3 عدد

-لوبیا قرمز   1 فنجان

-مخلوط تره ، جعفری و شنبلیله   200 گرم

-نمک و فلفل   به مقدار لازم

-زردچوبه   به مقدار لازم

روش تهیه آبگوشت بزپاش به روش ایران ناز

 

*روش تهیه آبگوشت بزپاش

 

برای تهیه آبپوشت بزپاش باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در مرحله اول تهیه آبگوشت بزباش قبل از هرکاری مواد مورد نیاز را با توجه به اندازه های گفته شده آماده کنید‌. اگر گوشت تازه دارید که آن را به قطعات مورد نیاز برش دهید اما اگر گوشت فریز شده دارید باید از فریزر خارج کنید تا یخ آن آب شود.

 

لوبیا ها را نیز از شب قبل خیس دهید و چند بار آب آن را عوض کنید این کار هم به پخت سریع آن کمک می کند و هم نفخ آن را می گیرد‌. پیاز را بشویید، پوست بگیرید سپس به ۴ تکه مساوی برش بزنید. سبزی های گفته شده را پاک کنید بشویید سپس در ابکش بگذارید تا آب آنها کاملا گرفته شود.

 

بعد از آن روی تخته آشپزخانه با یک چاقوی تیز سبزی ها را خرد کنید البته می توانید با میکسر هم این کار را انجام دهید. بعد از اتمام این کار ها پخت غذا را شروع کنید. با انجام این کار ها و آماده سازی مواد لازم جهت پخت این غذا می توان در زمان هم صرفه جویی کنیم.

 

2-در مرحله دوم تهیه آبگوشت بزباش یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و دنبه را داخل آن بریزید اجازه دهید تا کاملا آب شود. پیازی را که از قبل آماده کردید را به دنبه اضافه کنید و با هم تفت دهید.

 

بعد از آن گوشت را به پیاز اضافه کنید آن را نیز تفت دهید سپس مقداری زردچوبه فلفل سیاه و نمک به آن بی افزایید و مواد را به خوبی با هم تفت دهید.

 

لوبیا ها را آبکش کنید و بشویید و به گوشت اضافه کنید سپس مواد را با هم مخلوط کنید و به میزان لازم آب روی مواد بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب غذا به جوش بیاید بعد حرارت را کم کنید، درب قابلمه را بگذارید اجازه دهید تا به آرامی بپزد این کار باعث می شود که غذا بهتر جا بیفتد و طعم بهتری داشته باشد و هم اینکه آب غذا تبخیر نشود.

 

روش تهیه آبگوشت بزپاش به روش ایران ناز

 

3-در مرحله سوم تهیه آبگوشت بزباش لیمو عمانی ها را در بشویید با چنگال سوراخ کنید داخل مقداری آب بگذارید تا تلخی آنها را بگیرد‌.

 

بهتر است اواخر پخت آنها را اضافه کنید تا گوشت را سفت نکند. یک تابه را روی شعله بگذارید مقداری روغن داخل آن بریزید سبزی ها را که از قبل خرد کردید را به آن اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا با این کار آب سبزی گرفته شود و مقداری سرخ شود‌.

 

حرارت زیر تابه را خاموش کنید و سبزی سرخ شده را فعلا کنار بگذارید. بعد از مدت 2 ساعت به گوشت و لوبیا سر بزنید و آنها را تست کنید اگر مواد به خوبی پخته شد لیمو عمانی و سبزی سرخ شده را به قابلمه آبگوشت بزباش اضافه کنید.

 

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید سپس به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و به غذا بی افزایید. حدود نیم ساعت اجازه دهید تا آبگوشت بپزد و طعم مواد به خورد هم بروند و قوام آید. 5 دقیقه آخر پخت مزه غذا را بچشید اگر احساس کردید که کم نمک است مقداری نمک به غذا اضافه کنید.

 

زیر شعله را خاموش کنید و آن را در کاسه مدنظرتان بریزید می توان گوشت را همراه سیب زمینی و لوبیا بکوبید و همراه نان سنگک تازه میل نمایید.

 

توجه داشته باشید این دستور مناسب برای 4 نفر است.مدن زمان آماده سازی60 دقیقه و زمان پخت  120 دقیقه است.نوش جان…