وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه بورک پیاز ترکی تابه ای

روش تهیه بورک پیاز ترکی تابه ای

روش تهیه بورک پیاز ترکی تابه ای

 

 با سلام خدمت ایران نازی های عزیز امروز در خدمت شما هستیم با آموزش یک غذای عالی و خوشمزه.یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ترکی که با مواد مختلفی پر می شود و بسیار خوشمزه است و داخل آن را با موادی مانند پنیر و یا گوشت چرخ کرده و یا سبزیجات و… پر می کنند بورک ها هستند و براساس زمان استفاده از بورک مواد میانی بورکها مختلف است .

 

مثلا اگر بخواهند آن را برای ناهار و یا شام استفاده کنند از مواد گوشتی داخل بورک استفاده می شود و اگر برای صبحانه بخواهند استفاده کنند از پنیر استفاده می شود.

 

یکی از مدلهای جدید بورک که بسیار خوشمزه است و طرز تهیه راحتی دارد بورک پیاز است که داخل خمیر یوفکا را پیاز سرخ شده و پنیر می ریزند و طرز تهیه آن خیلی راحت است.

 

در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را که شامل روغن مایع و پیاز و نمک و فلفل و تخم مرغ و آب و خمیر یوفکا و رب گوجه فرنگی و شیر و پنیر سفید است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و میل کنید.

روش تهیه بورک پیاز ترکی تابه ای

 

*موادی که برای تهیه این بورک لازم دارید:

-روغن مایع  به میزان لازم

-خمیر یوفکا   2 عدد

-پیاز   3 عدد

-رب گوجه فرنگی   1 قلشق غذاخوری

-نمک فلفل   به میزان لازم

-پنیر سفید   به میزان لازم

-تخم مرغ   1 عدد

-شیر   1 استکان

-آب   2 قاشق غذاخوری

-کره   به میزان لازم

 

روش تهیه بورک پیاز ترکی تابه ای

 

*برای داشتن یک بورک عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار سس بورک را درست می کنیم و برای این منظور داخل یک ظرف یک عدد تخم مرغ را می شکنیم و در صورت سالم بودن به آن 2 قاشق غذاخوری آب و 1 استکان روغن مایع و 1 استکان شیر را اضافه می کنیم و مواد را کاملا با هم قاطی می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. این سس را هم برای روی بورک هم برای وسط بورک لازم داریم.

2-سپس در این مرحله سراغ آماده کردن مواد میانی بورک می رویم و برای این منظور 3 عدد پیاز را شسته و آنها را پوست می کنیم و پیازها را با چاقو به صورت خلالی ریز می کنیم.

 

سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد پیازهای خلالی شده را در روغن داغ تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود و سپس در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را داخل تابه پیازها می ریزیم و آنها را خوب تفت می دهیم تا مخلوط شوند و بوی خامی رب گرفته شود و رنگش باز شود.

 

سپس نمک و فلفل را به مقدار کافی برای مزه دار شدن به پیازها اضافه می کنیم و همه مواد را خوب تفت می دهیم و مخلوط می کنیم. اکنون مواد میانی بورک ما آماده است.

 

3-سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع و یا کره میریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و یکی از خمیرهای یوفکا را بطور منظم کف تابه و یا قالب فر می گذاریم و روی آن را مقداری کره ذوب شده و یا روغن مایع می ریزیم و یک عدد خمیر یوفکای بعدی را بطور منظم در وسط تابه و روی خمیر قبلی می گذاریم. سپس پیازهای خرد شده و سرخ شده مرحله قبل را روی خمیر یوفکا می ریزیم و آن را پخش می کنیم.

4-سپس مقداری پنیر سفید را با دست ریز و خرد می کنیم و آن را به صورت پراکنده روی پیازها می ریزیم و دو لایه خمیر یوفکا را روی مواد میانی قرار می دهیم و کاملا همه جای مواد را با خمیر می پوشانیم و روی آن را مقداری کره ذوب شده می مالیم تا خشک نشود.

 

سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه می گذاریم تا بورک ما بپزد و برای مدت تقریبا 2 دقیقه گریل را نیز می زنیم تا روی آن خوشرنگ شود.

 

اکنون بورک پیاز ترکی ما آماده است. ضمنا می توان در صورت تمایل بورک را بجای فر در داخل تابه نیز آماده کرد و پخت و این مساله اختیاری است و برای کسانیکه فر ندارند و یا فر آنها خراب است این روش انتخاب مناسبی است.

 

5-در ادامه بورک را در ظرف مناسبی می ریزیم و آن را برش می زنیم و برای شام و یا برای میان وعده آنها را استفاده می کنیم. نوش جان امیدوارم از دستور تهیه این بورک پیاز خوشمزه خوشتان آمده باشد و آن را در منزل درست کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 7 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت  نیم ساعت است.نوش جااااااااان…