وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خوراک راگو با ترفند های ساده

روش تهیه خوراک راگو با ترفند های ساده

روش تهیه خوراک راگو با ترفند های ساده

 

 

امروز قراره با هم یه خوراک فوق العاده خوشمزه و پرخاصیت و مقوی رو درست کنیم. این خوراک همه ویتامین هایی که بدن انسان بهش احتیاج داره رو تو خودش داره. پس این غذای خوشمزه رو درست کرده و از خوردنش لذت ببرید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

روش تهیه خوراک راگو با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه خوراک راگو به مواد زیر نیاز دارید:

-پیاز   ۱ عدد

-سیب زمینی   ۱ عدد

-هویج   ۲ عدد

-گوشت خورشتی   ۳۰۰ گرم

-فلفل دلمه ای کوچک   ۱ عدد

-آبلیمو   به میزان لازم

-نمک، فلفل، زردچوبه   به میزان لازم

-جعفری تازه   به میزان لازم

-ادویه کاری   به میزان لازم

-رب گوجه فرنگی   ۲ قاشق غذا خوری

-روغن سرخ کردنی   به میزان لازم

-لوبیا سبز   ۱ لیوان

 

روش تهیه خوراک راگو با ترفند های ساده

 

*باید برای تهیه خوراک راگو مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا برای درست کردن این غذا میریم سراغ گوشتمون. گوشتمون رو پاک میکنیم و چربی های اضافیشو میگیریم. سپس به صورت خورشتی درشت گوشت هامون رو خرد میکنیم. سپس گوشتهامون رو میشوریم و میریزیم تو یه سبد و میزاریم تا آبشون بره.

 

سپس میریم سراغ لوبیا سبزهای تازه ایی که خریدیم. اول اونها رو هم پاک میکنیم و میشوریم و بعد از اینکه آبشون رفت اونها رو خرد کرده و میزاریم بمونه.

 

سپس بعد از لوبیا سبزهامون نوبت هویج و سیب زمینی هستش. سیب زمینی رو پوست میگیریم و به صورت مکعبی کمی درشت تر خردشون میکنیم، سپس شسته و میزاریم کنار تا آبشون بره.

 

بعد از سیب زمینی ها نوبت هویجهامونه. اونها رو بعد از پوست گیری و شستشو به صورت حلقه ای خرد کرده و به کناری میزاریم. سپس فلفل دلمه ای رو هم میشوریم و بعد از خشک شدن ریز خردش میکنیم و میزاریم بمونه.

 

2-حالا تو این مرحله پیازمون رو برمیداریم و پوستشو رو میگیریم و بعد از اینکه شستیمش به صورت نگینی ریز خردش میکنیم و میزاریم کنار.

 

حالا به قابلمه برمیداریم و روغن میریزیم داخلش و روی حرارت میزاریم تا روغنمون داغ شه. سپس بعد از اینکه روغنمون داغ شد، پیازهایی که نگینی خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به تفت دادنشون.

 

همین که پیاز ها کمی نرم شد زردچوبه رو هم اضافه کرده و مجدد با هم تفتشون میدیم. همین که پیازها داشت طلایی میشد گوشتهایی که به صورت خورشتی خرد کرده بودیم رو به پیاز داغمون ضافه میکنیم و میزاریم با هم سرخ بشن.

 

کمی که تفت خورد ادویه کاری رو هم بهش اضافه میکنیم و میزاریم با ادویه هم کمی سرخ بشه گوشتهامون. تا کاملا تغییر رنگ بدن.

 

تا گوشت داره سرخ میشه میریم سراغ بقیه کارها. یه تابه دیگه برمیداریم و روغن میریزیم داخلش و رو حرارت میزاریم. سپس کمی که روغن گرم شد هویج هایی که خرد کرده بودیم رو میریزیم داخل تابه و تفتشون میدیم.

 

کمی که تفت خورد از تابه در میاریم و میزاریم کنار. سپس سیب زمینی های خرد شدمون رو به تابه اضافه میکنیم و شروع میکنیم به تفت دادنشون.

 

سپس بعد از اینکه سیب زمینی ها رو هم کمی تفت دادیم از تابه در آورده و تو یه ظرف میریزیم. سپس یه قابلمه کوچیک برداشته و لوبیا سبزهامون رو همراه با کمی آب میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا نیم پخت بشه.

 

بعد از اینکه نیم پخت شد اونها رو میریزیم تو یه کاسه و میزاریم کنار. سپس میریم سراغ گوشتهامون. اگر خوب سرخ شده بودن رب گوجه فرنگی رو بهش اضافه میکنیم و شروع میکنیم به سرخ کردن رب با موادمون که هم بوی خامی رب گرفته بشه و هم غذامون خوش رنگ تر بشه.

 

سپس بعد از سرخ کردن رب هویج های تفت خورده و لوبیا سبزمون که نیم پز شده رو هم به مخلوط گوشتمون اضافه میکنیم.

 

3-در این مرحله بعد از اضافه کردن هویج و لوبیا سبزمون اونها رو مجدد با مخلوط گوشتیمون تفت میدیم. سپس بعد از کمی تفت دادن مواد با هم ۴ لیوان آب جوش به مخلوط توی قابلمه اضافه میکنیم و یه هم میزنیم و در قابلمه رو میبندیم و حرارت رو هم متوسط میکنیم و میزاریم تا گوشت و بقیه موادمون خوب بپزه.

 

درست تو نیم ساعت آخر پخت خوراکمون که بودیم سیب زمینی های تفت خورده رو همراه با فلفل دلمه ای که خرد کرده بودیم میرزیم داخل قابلمه خوراک و در آخر هم نمک و فلفل رو اضافه کرده و میزاریم مجددبه پختش ادامه بده.

 

بعد ار اون جعفری تازه ای که داریم رو پاک کرده و میشوریم. سپس بعد از اینکه آبش رفت ریز خردش میکنیم و میزاریم کنار برای تزئین خوراکمون.

 

سپس تو ۵ الی ۶ دقیه آخر پخت کمی هم آبلیمو به خوراکمون ضافه کرده و میزاریم تا خوراک جا بیفته. وقتی خوراکمون آماده شد، اون رو میچشیم اگر چاشنی کم داشت اضافه میکنیم. در غیر این صورت تو ظرف کشیده و با جعفری های خرد شده تزئین کرده و همراه با نان سروش میکنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص4   نفر است.زمان مناسب برای تهیه 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 60 دقیقه است.نوش جان…