وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خورش قیمه نخود یزدی

روش تهیه خورش قیمه نخود یزدی

روش تهیه خورش قیمه نخود یزدی

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-گوشت خورشتی   ۳۰۰ گرم

-نخود لپه شده   ۲۵۰ گرم

-نمک،فلفل،زردچوبه   به میزان لازم

-روغن   به میزان لازم

-رب گوجه فرنگی   ۱ قاشق غذاخوری

-پیاز   ۲ عدد

-پودر هل   نصف ق چ خوری

-پودر دارچین   نصف ق چ خوری

-لیمو عمانی   ۲ عدد

-برنج   ۴ پیمانه

-زعفران دمکرده   به میزان لازم

 

روش تهیه خورش قیمه نخود یزدی

 

*برای داشتن این غذای عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا برای درست کردن این غذای خوشمزه باید بریم سراغ نخودهامون. اون ها رو اول خوب میشوریم و بعد تو یه کاسه پر آب میریزیم و میزاریم از یک روز قبل بمونه تا خوب خیس بخوره. طی این یک روز چند بار هم باید آبشو عوض کنیم تا خوب نفخ نخود هامون گرفته بشه.

 

سپس بعد از اینکه ۱ روز نخود ها خیس خوردن آبکششون کرده و شروع میکنیم به جدا کردن پوست نخودها از اشون و آمها رو نصف میکنیم.

 

با این کار به اصطلاح نخود هامون رو دو لپه میکنیم. بعد از اینکه نخود هامون رو دو لپه کردیم ، میریم سراغ لیمو عمانی هایی که داریم.

 

حالا یه کاسه برمیداریم و داخلش آب ولرم میریزیم. سپس لیمو عمانی هامون رو برمیداریم و با نوک چاقو چند تا سوراخ رو لیمو عمانی هامون ایجاد میکنیم و بعد لیمو ها رو میریزیم داخل کاسه آب ولرممون و میزاریم یه چند ساعتی بمونه تا خوب خیس بخوره و تلخیش از بین بره.

 

حالا بعد از لیمو عمانی میریم سراغ پیازهای که داشتیم. پیازهامون رو پوست کنده و بعد از اینکه شستیمشون اونها رو ریز خرد کرده و میزاریم کنار. سپس گوشت هامون رو تمیز پاک کرده و چربی های اضافیش رو میگیریم و بعد از اینکه خوردشون کردیم ، شسته و میزاریم آبشون بره.

 

2-حالا تو این مرحله یه قابلمه برمیداریم و میزاریم رو حرارت و کمی روغن هم داخلش میریزیم تا داغ شه. زمانی که روغنمون داغ شد ، پیازهایی که خرد کرده بودیم رو داخلش ریخته و شروع میکنیم به تفت دادنشون.

 

همین که پیازهامون کمی سبک شد ، زردچوبه رو بهش اضافه کرده و تفت میدیم. وقتی پیازها داشت طلایی میشد ، اول کمی از اش برمیداریم و بعد گوشت ها رو که خرد کرده بودیم رو هم بهش اضافه میکنیم و مجدد با هم تفتشون میدیم.

 

همین که رنگ گوشتمون عوض شد فلفل سیاه رو بهش اضافه کرده و در آخر هم رب گوجه فرنگی رو اضافه میکنیم و خوب با گوشتمون سرخ میکنیم تا هم بوی خامیش گرفته بشه و هم غذامون خوش رنگ تر بشه.

 

سپس بعد از اینکه مواد رو خوب با هم تفت دادیم ، نخود هایی که دو لپه کرده بودیم رو هم اضافه میکنیم به گوشت ها و مجدد همه مواد رو با هم تفت داده و بعد سه لیوان آب داخل قابلمه مخلوط موادمون میریزیم و حرارت رو زیاد کرده تا آب داخل قابلمه به جوش بیاد.

 

همین که شروع به جوشیدن کرد ، حرارات رو کم میکنیم و میزاریم تا گوشت ها و نخودهامون کامل بپزه. در ادامه کمی که از زمان پخت گوشت و نخود مون گذشت ، لیمو عمانی هایی که خیس کرده بودیم رو بعد از آبکش کردن به خورشتمون اضافه میکنیم و میزاریم تا همه مواد با هم بپزن که طعم ها به خورد هم بره.

 

3-حالا تو این مرحله همین که به ۱۵ دقیقه آخر پختمون نزدیک شدیم یه ظرف کوچیک برداشته و میزاریم رو حرارت سپس پیاز هایی که از قبل گذاشته بودیم کنار رو میریزیم داخل تابه.

 

سپس پودر هل ، دارچین و زعفران دمکرده مون رو بهش اضافه کرده و همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم و بعد به خورشتمون اضافه کرده و هم میزنیم تا همه ادویه ها به خورد مواد بره وطعمش داخل خورشتمون پخش شه. سپس میزاریم یه یک ربع مجدد بپزه تا قشنگ جا بیفته خورشتمون.

 

حالا میریم سراغ برنج. هم میتونید به صورت کته درست کنید و هم آبکش. پس برنج رو اول پاک کرده و بعد ازشستشو تو قابلمه ریخته ۱ پیمانه بیشتر از پیمانه برنجمون آب میریزیم داخلش همراه با نمک.

 

سپس برنج رو میزاریم رو حرارت زیاد و بهش روغن هم اضافه میکنیم و میزاریم تا جوش بخوره و آب برنجمون خشک شه. سپس وقتی آب برنج خشک شد، در قابلمه رو دمکنی پیچیده و میزاریم رو قابلمه و میزاریم تا بپزه. سپس بعد از ۴۵ دقیقه برنجمون هم آماده هستش. حالا برنج و خورشت رو کشیده تو ظرف و سرو میکنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 120 دقیقه است.نوش جااااااان…