وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه میرزاقاسمی غذای خوشمزه شمالی

روش تهیه میرزاقاسمی غذای خوشمزه شمالی

روش تهیه میرزاقاسمی غذای خوشمزه شمالی

 

*موادی که برای تهیه میرزاقاسمی لازم دارید:

-بادمجان کباب شده   4 عدد

-سیر   4 حبه

-گوجه فرنگی   4عدد

-پیاز  2 عدد

-تخم مرغ   3عدد

-نمک   2قاشق چایخوری

-فلفل   1قاشق چایخوری

-رب گوجه فرنگی   2 قاشق غذاخوری

-روغن   1 فنجان

-زردچوبه   1-1/2 قاشق چایخوری

-پیازچه   برای تزئین

 

روش تهیه میرزاقاسمی غذای خوشمزه شمالی

 

*برای داشتن یک میرزاقاسمی عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در مرحله اول شما تمام مواد در دستور داده شده را آماده و روی پیشخوان قرار دهید تا در زمان تهیه کردن غذا دنبال یکی از مواد نگردید.

 

در ابتدای کار گوجه فرنگی را نگینی خرد کرده و کنار بگذارید و بعد پیاز را بعد از پوست گرفتن آن را نگینی خرد کنید و همینطور سیر را نیز خرد کنید و اگر سیر بیشتری دوست دارید میتوانید از حبه های بیشتری را استفاده کنید و بعد تخم مرغ ها را در یک کاسه شکسته و با چنگال هم بزنید.

 

در این مرحله شما به چند طریق می توانید بادمجان ها را آماده کنید. مرحله اول روی حرارت گاز که بعد از اینکه بادمجان ها را شستید و آن را خوب خشک کردید، روی شعله پخش کن گاز قرار دهید و بگذارید تا کاملا کباب و پخته شود و یا روی آتش منقل برای اینکه بوی چوب و زغال را بگیرد بادمجان را روی حرارت زغال قرار دهید و تمام آن را کبابی کرده تا آماده شود. اگر بوی دودی را دوست ندارید فقط در فر کباب کنید و تمام طعم بادمجان در این غذا فقط به طعم دودی شدن آن است.

 

اگر بخواهید در فر آن را آماده کنید اول فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد و یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید توی سینی را با فویل بپوشانید و بادمجان ها را توی سینی قرار داده و در فر به مدت حدود 20 دقیقه بپزید. بعد از 20 دقیقه گریل را روشن کرده و 5/10 دقیقه دیگر بپزید و مرتباً بچرخانید و بگذارید کمی برای آن عطر و طعم دودی را بر اثر سوختن پوست آن بگیرد.

 

سپس بادمجان ها را پوست بگیرید، گوشت را به مکعب های کوچک خرد کرده و در ظرفی کنار بگذارید و برای اینکه راحت تر پوست بادمجان را بگیرید، می توانید بادمجان های گرم را در یک کاسه آب سرد غوطه ور کنید و بعد پوست آن را بگیرید. کاملا آن را ساطوری و یا با گوشتکوب کوبیده و یا نگینی خرد کنید.

 

2-در این مرحله نوبت پیاز و سیر و گوجه فرنگی خرد شده است، پس در یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت گذاشته تا داغ شود و بعد پیاز نگینی خرد شده را توی ماهی تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه تفت داده تا پیاز نرم و سبک شود .

 

بعد سیر ریز خرد شده را هم اضافه کرده تا با پیاز تفت خورده و نرم شود و عطر آن آزاد شود و در آخر گوجه فرنگی نگینی خرد شده را به ترکیب توی تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید و بگذارید کمی پخته و نرم شود.

 

3-وقتی که گوجه فرنگی نرم و پخته شده و آب اضافه آن تبخیر شود، در این مرحله بادمجان های خرد شده را به ماهی تابه اضافه کنید و 5 دقیقه آن را هم زده تا مخلوط شود.

 

سپس زردچوبه را هم اضافه و کمی تفت داده و نمک و فلفل و رب اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه خوب مخلوط کرده و تفت دهید، تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ آن باز شود.

 

در دستور سنتی آن زعفران استفاده نمی شود چون بقدر کافی ادویه و بوی دودی بادمجان عطر به این غذا می دهد ولی خیلی از افراد دوست دارند از زعفران هم استفاده کنند پس اگر بخواهید در همین مرحله اضافه کنید. تخم مرغ های زده شده در کاسه را کمی هم زده تا کاملا مخلوط شود.

 

4-سپس بادمجان ها را نزدیک دیواره ماهی تابه کنار بزنید تا در وسط مخلوط بادمجان یک سوراخ ایجاد شود و تخم مرغ های زده شده را در وسط تابه بریزید و اجازه دهید تخم مرغ ها حدود 2 دقیقه بپزد و بسته شود و سپس شروع به هم زدن کامل مخلوط توی ظرف کنید.

 

وقتی که کاملا پخت و آماده شده شما آن را در کنار کته یا انواع چاشنی ها و سبزیجات تازه و یا با نان آن را سرو کنید. اگر بخواهید می توانید اول پوست گوجه فرنگی را بگیرید.

 

روی گوجه فرنگی یک به اضافه زده و بعد در آبجوش قرار دهید و بعد از چند ثانیه در آب یخ گذاشته و بعد براحتی پوست آن را بگیرید و یا می توانید آن را رنده کنید.بجای اینکه تخم مرغ را در میرزاقاسمی بزنید می توانید تخم مرغ را جدا نیمرو کرده و در زمان سرو روی غذا قرار دهید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 30 دقیقه است.نوش جاااااااان…