وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خورش گردو اسفناج به روش ایران ناز

روش تهیه خورش گردو اسفناج به روش ایران ناز

روش تهیه خورش گردو اسفناج به روش ایران ناز

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-گوشت خورشتی   ۵۰۰ گرم

-اسفناج   ۵۰۰ گرم

-مغز گردو   ۳۰۰ گرم

-پیاز    ۳ عدد

-رب انار ترش   ۳ قاشق غذا خوری

-رب انار ترش   ۲ قاشق غذاخوری

-شکر   ۱ قاشق غذا خوری

-نمک ، فلفل ،زردچوبه   به مقدار کافی

-ادویه کاری   به مقدار کافی

-روغن مایع   به مقدار کافی

-برنج   ۴ پیمانه

 

*برای داشتن این خورش خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا برای درست کردن این خورش میریم سراغ مواد اولیه ای که داریم. ابتدا سه عدد پیازی که داریم رو برداشته و پوست میگیریم.

 

سپس اونها رو شسته و میزاریم کنار. سپس نوبت گوشتهامونه. اول از همه چربی های اضافی گوشتمون رو میگیریم و بعد به صورت خورشتی آنها رو خرد کرده و بعد از شستشو میزاریم کنار تا آبشون بره.

 

حالا نوبت اسفناج هامونه. اسفناج هایی که تازه خریدیم رو اول پاک میکنیم و بعد میشوریمشون و میزاریم تا آبشون کامل بره و خشک بشن.

 

پس از اینکه اسفناج هامون خشک شدن اونها رو تخته آشپزخانه میزاریم و شروع میکنیم به خرد کردنشون. بعد از اینکه خرد کردیمشون اونها رو میزاریم به کنار تا از اشون تو غذا استفاده کنیم.

 

سپس میریم سراغ پیاز هامون که شسته بودیم. دو تا از پیازها رو به ۴ قسمت تقسیم میکنیم و بعد چرخ گوشت رو میاریم و پیاز هامون رو تو چرخ گوشت میریزیم و چرخشون میکنیم ، تو یه کاسه ریخته و میزاریم کنار و بعد پیاز سوم رو به صورت نگینی خرد میکنیم یا اینکه اگر خواستین میتونید رنده اش هم بکنید و بعد میزاریمش کنار.

 

2-حالا تو این مرحله بعد از اینکه پیازها رو چرخ کردیم نوبت گردو هامونه. گردو ها رو میریزیم تو چرخ گوشت و اونها رو هم چرخ میکنیم.

 

ولی باید گردو ها رو سه بار چرخ کنیم تاکامل به صورت پودر یا به قول معروف به حالت پوره در بیاد. بعد از اینکه کارمون با گردو ها تموم شد اونها رو به کناری گذاشته و میریم سراغ بقیه کارها.

 

در ادامه یه قابلمه رو برمیداریم و روغن میریزیم داخلش و میزاریم روی حرارت کم و بعد پیازهای چرخ کردمون رو میریزمی داخلش و شروع میکنیم به تفت دادنشون.

 

همین که پیازهامون کمی سبک شد ، گردو های پوره شدمون رو بهشون اضافه کرده و بعد از گردوها ، زردچوبه ، فلفل سیاه، نمک و ادویه کاری که داشتیم رو هم به مخلوطمون اضافه میکنیم و شروع میکنیم به هم زدن مواد با هم تا همه مواد خوب به خورد هم برن و طعم ها خوب تو همه مخلوطمون پخش شه.

 

بعد از اینکه موادمون رو خوب تفت دادیم ، ۴ لیوان آب بهشون اضافه کرده و میزاریم تا آبی که داخل قابلمه ریختیم به جوش بیاد. همین که شروع کرد به جوشیدن حرارت رو کم میکنیم و میزاریم موادمون یه ۳ ساعتی با هم بپزه تا خوب روغن بندازه گردوهامون.

 

حالا یه قابلمه دیگه برمیداریم و کمی روغن داخلش ریخته و میزاریم رو حرارت تا داغ شه. سپس پیازی که رنده یا خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به تفت دادنش. همین که کمی سبک شد پیازهامون ، یه مقدار کم زردچوبه زده و هم میزنیم.

 

روش تهیه خورش گردو اسفناج به روش ایران ناز

 

3-سپس در ادامه همین که پیازهامون داشت طلایی میشد، گوشت هایی که به صورت خورشتی خرد کرده بودیم رو به پیاز ها اضافه کرده و شروع میکنیم به تفت دادنشون با هم.

 

گوشت هامون روخوب تفت میدیم تا زمانیکه تغییر رنگ بدن . سپس کمی فلفل سیاه و ادویه کاری رو هم بهش اضافه میکنیم و مواد رو خوب مخلوط میکنیم . در ادامه ۲ لیوان آب به مخلوط گوشتمون اضافه میکنیم و میزاریم با خرارت کم گوشت هامون خوب بپزه .

 

بعد از اینکه کارمون با گوشت تموم شد میریم سراغ اسفناجهایی که خرد کرده بودیم. یه تابه برمیداریم و اسفناج هامون رو میریزیم داخلش و نصف لیوان آب هم بهش اضافه میکنیم و میزاریم تا بپزه.

 

بعد از اینکه آب اسفناج ها کامل کشیده شده ، کمی روغن میریزیم داخل تابه و شروع میکنیم اسفناج ها رو به تفت دادن تا کمی هم سرخ بشن.

 

بعد از اینکه اسفناج ها سرخ شد، اونها رو همراه با گوشتهامون که دیگه پخته به قابلمه ای که مغز گردوها بودن اضافه کرده و مواد رو خوب با هم مخلوط میکنیم.

 

سپس شکر و رب انارمون رو همراه با کمی نمک و فلفل هم به خورشتمون اضافه میکنیم و در آخر یک لیوان آب یخ داخل خورشتمون میریزیم و میزاریم یه یک ساعت دیگه خورشتمون بپزه تا خوب جا بیفته.

 

تا خورشتمون آماده میشه برنج رو هم به هر روشی که دوست دارین کته یا آبکش درست کرده و بعد از ۱ ساعت دیگه غذامون آماده شده. داخل ظرف کشیده و سرو میکنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت و جا افتادن حدود 3 یا 4 ساعت با شعله کم است.نوش جاااااااااااااان…