وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه خورش آلو اسفناج با ترفند های ساده

روش تهیه خورش آلو اسفناج با ترفند های ساده

روش تهیه خورش آلو اسفناج با ترفند های ساده

 

همانطو که میدانید خورش ها در ایران می‌توانند با غذاهای کشورهای اروپایی و غربی رقابت کند. آوازه خورش های ایران در تمام دنیا پیچیده است. خورش آلو اسفناج ایرانی یکی از خورش های اصیل است .

 

برای تهیه این خورش  می‌توانید از مرغ و یا گوشت گوسفندی استفاده کنید. اگر می‌خواهید خورش شما اصالت داشته باشد، بر اساس دستور پخت اصلی آن از گوشت استفاده کنید.

 

سبزی اسفناج خود به تنهایی می‌تواند آهن بدن شما را تامین کند و گوشت این غذا نیز پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌نماید. در نتیجه این خورشت بسیار مقوی و عالی است.

 

*موادی که برای تهیه این خورش لازم دارید:

-اسفناج   دو کیلو

-گوشت خورشتی    ۴۰۰ گرم

-آلو خورشتی    ده عدد

-پیاز    یک عدد متوسط

-نمک،فلفل،زردچوبه    به مقدار لازم

 

روش تهیه خورش آلو اسفناج با ترفند های ساده

 

*برای داشتن این خورش عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا پیاز را خرد کرده و تفت دهید. سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و کمی سرخ کنید. بعد ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. سپس داخل مواد مقداری آب بریزید تا گوشت پخته شود. در تابه‌ای جداگانه اسفناج خرد شده را تفت دهید.

 

برای روغن انداختن سبزی اسفناج ابتدا سبزی را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا آب آن کامل کشیده شود. سپس مقداری روغن ریخته و سبزی‌ها را خوب هم بزنید. چند دقیقه آن را به حال خود بگذارید.

 

2-سپس مقدار کمی آب بریزید و هم بزنید تا جایی که آب با سبزی کاملا مخلوط و تمام شود. سپس مجدد آن را به حال خود رها کنید. این کار را سه تا چهار بار انجام دهید تا سبزی شما به روغن بیفتد.

 

3-پس از پخت سبزی به این صورت، دیگر زمان زیادی برای پخت غذا در طولانی‌مدت لازم نیست. پس از آنکه گوشت خوب پخته شد آن‌ها را به اسفناج اضافه کنید. اجازه دهید حدود یک ساعت خوب پخته شود. در مرحله آخر آلوها را اضافه کنید و بگذارید خورشت آلو اسفناج ایرانی شما خوب جا بیفتد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره