وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه راگوی مرغ با ترفند های ساده

روش تهیه راگوی مرغ با ترفند های ساده

روش تهیه راگوی مرغ با ترفند های ساده

 

دستور آشپزی امروز آموزش تهیه راگوی مرغ می باشد راگوی مرغ یک غذای ایتالیایی است که به همراه پاستا سرو می شود و برخلاف عادت ما ایرانیان که معمولا پاستا را همانند برنج به صورت دمی درست می کنیم .

 

می توانید تهیه این غذا راگوی مرغ را در بین پاستا قرار و بگذارید تا دم بکشد ولی از آن جا که این غذا یک غذای فرنگی می باشد من نیز به همان شیوه که در ایتالیا این غذا طبخ می شود به شما دوستان آموزش می دهم .

 

تنها تفاوت روش پخت این غذا با روش ما ایرانیان این است که ایتالیایی‌ها پاستا را بعد آب کشی درون تابه دسته داری ریخته و و با مهارت پاستا را درون تابه بر روی شعله کمی زیر و رو می کنند تا کمی گرم شود سپس پاستا را درون بشقاب ریخته و راگوی مرغ را که هنوز داغ است بر روی آن می ریزند و سرو می کنند.

 

با این که ذائقه ی ما ایرانیان با پاستا به صورت دمی بیش تر سازگار است ولی باید به این نکته نیز توجه کنید وقتی پاستا را می گذارید تا دم بکشد با این کار قند موجود در پاینا چند برابر افزایش می یابد.

 

امیدوارم دستور آشپزی امروز نیز مانند سایر دستور آشپزی های قبلی مورد قبول و پسند شما دوستان واقع شده باشد و شما نیز در منزل بتوانید این غذای خوشمزه را تهیه کرده و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید و با دادن نظرات و پیشنهادات سازنده ی خود بنده را در ارائه هر چه بهتر دستورات آشپزی یاری بفرمائید.

 

*موادی که برای تهیه راگوی مرغ لازم دارید عبارتند از:

-اسپاگتی   360 گرم

-مرغ   ۴۰۰ گرم

-سیر   ۱ حبه

-رزماری   ۱ قاشق چای خوری

-ساقه کرفس   ۱/۴ فنجان

-هویج   ۱/۴ فنجان

-پیاز   ۱/۴ فنجان

-روغن زیتون   ۱ قاشق سوپخوری

-سس مارینارا   ۷۰۰گرم

-نمک و فلفل   به میزان لازم

-عصاره مرغ   ۱/۴ فنجان

 

روش تهیه راگوی مرغ با ترفند های ساده

 

*روش تهیه و آماده سازی راگوی مرغ:

*برای تهیه راگوی مرغ باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

1-برای تهیه ی راگوی مرغ ابتدا مواد اولیه آن را آماده کنید تا هنگام ترکیب مواد با یکدیگر راحت تر باشید برای شروع ابتدا ساقه کرفس را شسته و به قطعات کوچکی خرد کنید هویج را نیز شسته و به صورت حلقه ای خرد کنید پیاز و سیر را نیز به صورت جداگانه پوست گرفته و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید .

 

برای تهیه راگوی مرغ گوشت مرغ را باید چرخ کنید شما از هر قسمت گوشت مرغ می توانید برای تهیه راگوی مرغ خود استفاده کنید اما بهتر قسمت گوشت مرغ برای این کار سینه مرغ می باشد.

 

2-در این مرحله تابه نسوز یا تفلون نسوز مناسبی را انتخاب کنید تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید روغن زیتون به همراه هویج خرد شده را درون تابه بریزید حدود یک دقیقه هویج را تفت دهید.

 

سپس کرفس خرد شده را اضافه کرده و همراه هویج یک دقیقه تفت دهید و در نهایت پیاز خرد شده را اضافه کرده و همه ی مواد را با یکدیگر دو الی سه دقیقه تفت دهید تا پیازها نرم شفاف شوند.

 

سپس سیر خرد شده و رزماری را اضافه کرده و مواد را حدود سی ثانیه ی دیگر تفت دهید بعد از این که سبزیجات شما کمی نرم شد گوشت مرغ چرخ شده را اضافه کرده و همراه بقیه مواد خوب تفت دهید تا گوشت مرغ شما کمی قهوه ای رنگ شود.

 

 

3-در این مرحله عصاره مرغ را بر روی موادخود ریخته و درب تابه را بگذارید تا مواد درون تابه حدود یک دقیقه دیگر با هم پخته شود بعد از این مدت سس مارینارا به مواد خود اضافه کرده و شعله ی زیر تابه را تا آن جا که می توانید کم کنید تا حدود ده دقیقه دیگر مواد درون تابه بایکدیگر پخته شوند .

 

در انتها مقداری از راگوی مرغ خود بچشید و به میزان لازم به آن نمک و فلفل اضافه کرده و بعد چند ثانیه دیگر شعله ی زیر تابه را خاموش کنید.

 

 

4-قابلمه ی مناسبی را برای پخت پاستای خود انتخاب کرده و نیمه ی از قابلمه را پر از آب کنید ( برای این که آب قابلمه سریع تر به جوش بیاید درون قابلمه آب گرم بریزید. ) قابلمه را بر روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید بعد از این که آب به جوش امد اسپاگتی را همانند دستور عمل روی جلد آن بپزید.

در این مرحله راگوی مرغ شما کاملا آماده است راگوی مرغ را به همراه اسپاگتی پخته شده سرو کرده و میل کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص  4 نفر و زمان آماده سازی  20 دقیقه و زمان پخت  50 دقیقه است.نوش جان…