وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شمع شنی در خانه با ترفند های ساده

روش تهیه شمع شنی در خانه با ترفند های ساده

روش تهیه شمع شنی در خانه با ترفند های ساده

 

همیشه که نمیشه کلی هزینه کرد و خونه رو با اکسسوری تزئین کرد.یه وقتاییم هست که خودتون باید دست به کار بشین و هنرتونو به نمایش بگذارید.مثلا خودتون شمع درست کنید.اونم از نوع شنی!!!

 

روش تهیه شمع شنی در خانه با ترفند های ساده

 

*موادی که لازم دارید برای ساخت شمع شنی عبارتند از:

-شن   یک عدد قاشق غذاخوری

-یک سطل بزرگ   یک شیشه (یا هر وسیله ای دیگر به دلخواه برای شکل دادن)

-تشت ظرفشویی پلاستیکی

-بطری اسپری پر از آب

-رنگ و عطر

-فتیله

-سشوار

-پارافین

 

روش تهیه شمع شنی در خانه با ترفند های ساده

 

*برای ساخت شمع شنی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

1-ابتدا شن ها را شسته و سپس خشک نمایید، توجه داشته باشید که میزان خشک کردن شن ها باید نم دار باشد تا هنگام شکل دادن، به خوبی شکل بگیرد.

 

شیشه مربا و یا وسیله ی انتخابی خود را درون شن ها فرو دهید، این عمل باید بدون حرکت و جابجا شدن باشد، (مستقیم به پایین فشار دهید)، سپس خیلی آهسته شیشه را بردارید و مشاهده کنید که دیواره ها محکم باشد و هوا در آن نفوذ نکرده باشد.

 

 

2-حالا نوبت داغ کردن پارافین و ریختن آن درون شن ساخته شده می باشد، همانطور که گفته شد پارافین باید داغ باشد؛ پارافین در دماهای مختلف ۲۲۵، ۲۵۰ و ۲۷۵ پوسته های شن مختلفی مانند پوسته نازک، پسته متوسط و پوسته کلفت و پهن را ایجاد می کنند، برای مبتدی ها پیشنهاد می شود دمای پارافین حدود ۲۵۰ درجه باشد.

 

 

3-پس از داغ شدن به وسیله ی قاشق غذاخوری آرام آرام پارافین های داغ شده را درون حفره بریزید، به طوری که دیواره های شنی را از بین نبرد، کمی صبر کنید تا پارافین خوب جذب شود، هنوز تا وقتی که پارافین مایع است فیتیله را به گرد یک عدد چوب بستنی گردانده و و آن طرف فیتیله را داخل پارافین قرار دهید.

 

حالا نوبت افزودن پارافین برای مراحل بعدی می باشد، قطعا پارافین پس از ریختن به شن نفوذ کرده و نیاز به ریختن مجدد پارافین می باشد، فقط با این تفاوت که در این مراحل دیگر مانند مرحله اول نیاز به داغ بودن زیاد پارافین نیست، و اینکه در این قسمت حالا می توانید از عطر و رنگ بهره ببرید.

 

 

4-منتظر بمانید تا شمع ها به خوبی شکل گرفته و سفت گردند سپس آنها را با قاشق جدا نموده و اطراف را خیلی آهسته به وسیله ی دست جدا نمایید تا شن های سست بریزند و جدا گردند.

 

به وسیله ی یک سشوار شمع را گرما دهید، بعد از ذوب شدن پارافین شن ها به رنگ مات تر و سیاه تر تبدیل شده و پارافین ها به خارج از لایه شنی نفوذ کرده و در این زمان با قرار دادن در مکانی صاف و یکنواخت شمع را مهر و موم نمایید.

 

برای یکنواخت و صاف کردن شمع می توانید از یک تابه بهره ببرید، شمع را درون یک تابه قرار داده و بر روی حرارت بگذارید، این عمل ذوب شدن شمع باید ادامه می کند تا یکنواخت گردد، البتته این در صورتی است که ته شمع شما اصف نیست در صورت صاف بودن نیازی به این کار نیست.

 

درست کنین و لذت ببرید…

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره