وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه لازانیا رشته فرنگی با مرغ

روش تهیه لازانیا رشته فرنگی با مرغ

روش تهیه لازانیا رشته فرنگی با مرغ

 

همراهان و کدبانوهای عزیز ایران نازی شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هوس لازانیا کرده باشید اما ورق لازانیا در منزل نداشته باشید در این زمان می توان لازانیا را با موادی دیگر مانند رشته فرنگی نیز درست کرد و فقط باید رشته فرنگی را آبپز کرده و در لابلای آن مواد گوشتی و یا مرغ همراه با پنیر پیتزا ریخت و آن را درست کرد.

 

در این مطلب طرز تهیه یک لازانیای خوشمزه را به نام لازانیای رشته فرنگی را برایتان می نویسم که شامل مواد اولیه کره و شیر و پیاز و نمک و فلفل و روغن مایع و پنیر موزرلا و آرد و سینه مرغ و فلفل دلمه و پودر سیر و رشته فرنگی است و طرز تهیه آن خیلی آسان و تقریبا مشابه لازانیای معمولی است.

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-کره   1 قاشق غذاخوری

-آرد   1 قاشق غذاخوری

-شیر   1 لیوان و نیم

-سینه مرغ   300 گرم

-پیاز   1 عدد

-فلفل دلمه   1 عدد

-نمک فلفل   به میزان لازم

-پودر سیر   به میزان لازم

-روغن مایع   به میزان لازم

-رشته فرنگی   600 گرم

-پنیر موزرلا   به میزان لازم

-پنیر پیتزا   به میزان لازم

 

روش تهیه لازانیا رشته فرنگی با مرغ

 

*برای داشتن یک روش تهیه لازانیا رشته فرنگی با مرغ خوشمزه و عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار سس بشامل را درست می کنیم و برای این منظور 1 قاشق غذاخوری کره را داخل یک تابه می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی آب شد 1 قاشق غذاخوری آرد داخل تابه می ریزیم و آرد را با کره تفت می دهیم و سپس یک لیوان و نیم شیر داخل تابه می ریزیم و مدام مواد را هم می زنیم تا آرد داخل شیر کاملا حل شود و یکدست شود.

 

سپس مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن به سس اضافه می کنیم و وقتی سس غلیظ شد زیر گاز را خاموش می کنیم. اکنون سس بشامل ما آماده است.

 

 

2-در ادامه کار مواد میانی لازانیا را درست می کنیم و من در اینجا برای مواد میانی از مرغ استفاده کردم اما می توان از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کرد. برای این منظور 1 عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و سپس داخل تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد پیازها را در تابه تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

 

3-سپس 300 گرم سینه مرغ را شسته و آن را با چاقو به صورت نگینی خرد می کنیم و سینه مرغ خرد شده را داخل تابه پیازها می ریزیم و آن را در تابه تفت می دهیم تا سینه مرغ کاملا بپزد و زیر شعله گاز را ملایم می کنیم و سپس 1 عدد فلفل دلمه را شسته و نگینی خرد می کنیم .

 

به تابه مرغ اضافه می کنیم و منتظر می شویم فلفل دلمه نرم شود و در آخر مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن به مرغ اضافه می کنیم و کمی پودر سیر نیز به آن می زنیم. اکنون مواد میانی لازانیا رشته فرنگی آماده است.

 

4-سپس در ادامه 600 گرم رشته فرنگی را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن کمی روغن مایع و مقداری زیادی آب و مقداری نمک اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و رشته فرنگی وقتی آماده شد آن را آبکش می کنیم.

 

5-در ادامه یک ظرف پیرکس را انتخاب می کنیم و کف و دیواره های آن را از سس بشامل تهیه شده در مرحله اول می ریزیم و سپس یک لایه رشته فرنگی کف ظرف می گذاریم .

 

سپس روی آن را از مواد میانی مرغ و فلفل دلمه می ریزیم و روی آن را پنیر موزرلا و سس بشامل می ریزیم و سپس مجددا روی آنها را رشته فرنگی می ریزیم و روی رشته فرنگی را پنیر پیتزا می ریزیم و سپس ظرف را دخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 45 دقیقه می گذاریم تا بپزد و سپس 3 دقیقه نیز گریل را روشن می کنیم تا روی آن خوش رنگ و طلایی شود.

 

6-پس از انجام مراحل بالا زمانیکه لازانیا رشته فرنگی ما آماده شد ظرف آن را از فر در آورده و آن را برای شام و یا برای ناهار همراه با سبزی خوردن و سالاد شیرازی و زیتون پرورده و … میل می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 1ساعت و زمان مناسب برای پخت 15 دقیقه است.نوش جااااااااااااان…