وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه مافین سبزیجات با ترفند های عالی و ساده

روش تهیه مافین سبزیجات با ترفند های عالی و ساده

روش تهیه مافین سبزیجات با ترفند های عالی و ساده

 

اگر نمیدانید برای نهار و شام امروزتان چه چیزی درست کنید در ایران ناز تا انتهای این مطلب همراه باشید تا یک مافین سبزیجات عالی درست کنید و در کنار خانواده با خوردن یک غذای سالم لذت ببرید.

 

مافین نوعی نان تقریبا شیرین و یا به عبارتی نوعی کیک است که بیشتر شامل کره و شکر و بکینگ پودر و تخم مرغ و آرد است که در کپسول ریخته می شود و یا در قالبهایی به نام قالب مافین درست می شود.

 

در برخی مافین ها موادی مانند کالباس و کشمش و گوشت و سبزیجات و … نیز استفاده می شود و هرکس می تواند با مواد مختلف مافینهای مختلفی را درست کند. مافینهایی که حالت شیرینی ندارند و در واقع این مدل مافین ها را می توان بعنوان یک فینگر فود تزیینی برای مهمانی ها و مراسم استفاده کرد و میز مجالس را با آنها تزیین کرد.

 

یکی از مافینهای خوشمزه که حالت فینگر فودی نیز دارد و بسیار سالم است مافین سبزیجات است که می توان آن را با سبزیجات مختلفی درست کرد.

 

اما در این مطلب طرز تهیه مافین سبزیجات را که شامل مواد اولیه روغن کنجد و تخم مرغ و پنیر پیتزا و آویشن و فلفل دلمه قرمز و کدو سبز و شیر و نمک و فلفل و هویج است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و یا برای وعده غذایی شام و یا بعنوان فینگر فود در مهمانی ها استفاده کنید.

 

 

*موادی که برای تهیه مافین سبزیجات به آنها لازم دارید:

-روغن کنجد   مقدار کافی

-کدو سبز   1 عدد

-تخم مرغ   10 عدد

-شیر   1/4 فنجان

-پنیر پیتزا   مقدار کافی

-نمک فلفل   مقدار کافی

-آویشن   نصف قاشق چایخوری

-هویچ   5 عدد

-فلفل دلمه قرمز   1 عدد

روش تهیه مافین سبزیجات با ترفند های عالی و ساده

 

*برای داشتن یک مافین سبزیجات فوق العاده باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

1-ابتدا و برای شروع کار 5 عدد هویج را شسته و آن را پوست می کنیم و سپس با رنده درشت هویجها را رنده می کنیم.

 

سپس داخل یک تابه مقداری روغن کنجد می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد هویجهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و آنها را در روغن برای مدت زمان تقریبی 5 دقیقه و تا زمانی که هویج نرم شود تفت می دهیم.

 

 

2-سپس 1 عدد کدو سبز را شسته و آن را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و فلفل دلمه قرمز را نیز شسته و آن را به صورت ریز خرد می کنیم .

 

کدو سبز خرد شده و فلفل سبز خرد شده و نگینی شده را در تابه هویجها می ریزیم و آنها را در تابه تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و آب آنها کشیده شود و مدت زمان تقریبی 4 دقیقه برای تفت دادن آنها کافی است.

 

 

3-سپس داخل یک ظرف 10 عدد تخم مرغ را می شکنیم و آنها را با همزن دستی خوب هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغها کاملا با هم قاطی شده و یکدست شود .

 

تخم مرغها از لختگی در آیند و سپس 1/4 فنجان پیازچه شسته شده و نگینی خرد شده و نصف قاشق چایخوری آویشن و 1/4 فنجان شیر و مقداری نمک و فلفل برای مزه دار شدن به آنها اضافه می کنیم و مواد را کاملا با هم قاطی می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شده و یکدست شوند.

 

4-در ادامه سبزیجات پخته شده در مراحل قبل که شامل فلفل دلمه و هویج و کدو سبز تفت داده شده بود را به ظرف تخم مرغهای همزده اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و سپس به آن مقدار کافی پنیر پیتزا اضافه می کنیم. اکنون مایه مافین سبزیجات ما آماده شده است.

 

سپس قالبهای مافین 12 تایی را برداشته و آن ها را با روغن کنجد چرب می کنیم و یا در آنها کپسول قرار می دهیم و سپس از مایه تهیه شده در مرحله قبل داخل قالبها می ریزیم بطوری که تقریبا 3/4 قالب مافین پر شود و سپس قالب تهیه شده را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 45 دقیقه می گذاریم تا مافین سبزیجات ما آماده شود.

 

 

5-سپس وقتی مافین سبزیجات ما آماده شد قالب را از فر در آورده و بعد از سرد شدن مافین سبزیجات را از قالب در می آوریم و آن را در ظرفهای مناسبی می چینیم و این غذای خوشمزه و رژیمی را برای شام همراه با نان و سبزی خوردن و سالاد شیرازی میل می کنیم و یا آن را بعنوان یک فینگر فود جدید و شیک برای مجالس و دورهمی ها درست می کنیم و میل می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 10 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد  45 دقیقه و زمان پخت نهایی 40 دقیقه است.نوش جاااااااان…