وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه مربای بهار نارنج با تکنیک های ساده

روش تهیه مربای بهار نارنج با تکنیک های ساده

روش تهیه مربای بهار نارنج با تکنیک های ساده

 

امروز در ایران ناز روش تهیه یک مربای عالی و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.مربای بهار نارنج.

 

یکی از خواص شکوفه های بهار نارنج آرام بخش بودن آن می باشد.بنابراین توصیه من به شما دوستان این است که هنگامی که چای یا هر نوع دمنوش دیگری که تهیه می کنید همیشه چند گلبرگ از شکوفه های بهار نارنج را نیز به آن ها اضافه کنید.

 

فقط دوستان توجه کنند در هنگام استفاده از شکوفه های بهار نارنج زیاده روی نکنند چون این شکوفه ها علاوه بر همه ی خواصی که دارند فوق العاده تلخ نیز می باشند.

 

*موادی که برای تهیه مربای بهار نارنج لازم دارید:

-بهار نارنج   250 گرم

-شکر   500 گرم

-آب   2 پیمانه

-آبلیمو   1/4 قاشق چای خوری

-گلاب   ۱ قاشق غذا خوری

-پودر هل   نصف قاشق چای خوری

 

*برای داشتن یک مربای بهار نارنج عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با قت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-برای تهیه‌ مربای بهار نارنج ابتدا شکوفه های بهار نارنج را درون آبکشی بریزید و با آب سرد بشویید تا اگر گردو خاکی بر روی شکوفه ها وجود دارد شسته و از بین برود.

 

برای گرفتن تلخی شکوفه های بهار نارنج آن ها را بعد از این که شستید درون قابلمه ی مناسبی بریزید بر روی شکوفه ها تا حدی که شکوفه ها بر روی آب شناور شوند آب بریزید.سپس قابلمه را بر روی شعله با حرارت متوسط بگذارید و اجازه دهید تا شکوفه های به همراه آب حدود ۵ دقیقه بجوشد.

 

بعد از این مدت شکوفه ها را درون آبکش ریخته و با آب سرد مقداری آبکش کنید و بلافاصله درون ظرف پر از آب سرد بریزید. این شوک آب سرد باعث می شود شکوفه های بهار نارنج شما چروک نشوند.

 

این روش پختن شکوفه ها با آب و سپس شوک با آب سرد را چند بار تکرار کنید تا تلخی شکوفه های بهار نارنج شما کاملا از بین برود.

 

در اتمام هر بار می توانید با تست کردن یک گلبرگ از شکوفه های بهار نارنج از میزان تلخ بودن یا نبودن شکوفه اطلاع بدست آورید.

 

روش تهیه مربای بهار نارنج با تکنیک های ساده

 

*نکته

می توانید برای این که شکوفه های شما شفاف تر شوند در هر مرحله که شکوفه ها را با آب در حال جوش است چند قطره آبلیمو به شکوفه های خود اضافه کنید.

 

2-برای تهیه پخت مربا بهتر است از قابلمه ی لعابی یا رویی استفاده کنید.برای پخت مربا ابتدا قابلمه ی مناسبی را انتخاب کنید سپس دو پیمانه آب را به همراه شکر و پودر هل را درون قابلمه بریزید با کمک قاشق مقداری شکر را درون آب حل کنید.

 

سپس قابلمه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید تا شربت شما به جوش آمده و کمی قوام بگیرد.بعد از این که شربت شما کمی غلیظ شد آن را از روی شعله بردارید و بگذارید تا کاملا سرد شود.

 

3-وقتی که شربت شما کاملا سرد شد، شکوفه های بهار نارنج را که از قبل تلخی آن ها را گرفته اید و درون آب سرد قرار داده اید را درون آبکشی بریزید تا آب اضافی آن ها خارج شود.

 

سپس شکوفه های بهار نارنج را نیز به شربت خود اضافه کنید، شربت بود شربت و شکوفه های بهار نارنج باعث می شود گلبرگ های شکوفه های بهار نارنج چروک نشود.

 

سپس قابلمه را دوباره بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید، با توجه به میزان شعله ی شما پختن مربای بهار نارنج حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم زمان می برد.برای این که مربای شما خوش رنگ تر شود سعی کنید در زمان پخت درب ظرف را بگذارید و مربا را با شعله کم بپزید.

 

شهد مربا بعد از پخت مربا و سرد شدن غلیظت تر می شود، بنابراین برای تست میزان غلطت مناسب شهد مربا در هنگام پخت کافی است مقداری از شهد مربا را درون قاشقی ریخته و بگذارید سرد شود، بعد از این که شهد سرد شد،مقداری از شهد را بین دو انگشت خود قرار دهید اگر بین دو انگشت شما چسبندگی ایجاد بنابراین مربا قوام لازم را پیدا کرده است.

 

در انتهای پخت مربای بهار نارنج آبلیمو و گلاب را به مربای خود اضافه کنید و حدود یک ربع دیگر اجازه دهید مربا به همراه آبلیمو و گلاب پخته شود.

 

بعد از این که مربای شما به غلظت لازم رسید می توانید آن را از روی شعله بردارید، و اجازه دهید تا مربای شما کاملا سرد شود، سپس در ظرف مناسبی مربای خود را بریزید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 90 دقیقه است.نوش جااااااااااان…