وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه مطبق یا پاراتای خوشمزه به سبک ایران ناز

روش تهیه مطبق یا پاراتای خوشمزه به سبک ایران ناز

روش تهیه مطبق یا پاراتای خوشمزه به سبک ایران ناز

 

امروز با ما در ایران ناز همراه باشید تا دستور پخت یک غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.مطبق یک پاراتای پر و خوشمزه با گوشت چرخ کرده و کمی تند که یک غذای محبوب در عربستان است. با تهیه عکس های گام به گام، نحوه ساخت آن را در خانه بیاموزید.

 

از پاراتاهای ساده بسیار جذاب است، شما به راحتی آن را درست کنید و اگر در منزل خمیر و یا خمیر یوفکا ندارید و بخواهید آن را آماده کنید می توانید از نان نرم لواش هم استفاده کنید. یک غذای ساده و سبک و در حین حال میتواند شما را سیر نگهدارد و کمتر گرسنه و یا تشنه شوید.

 

*موادی که برای تهیه این غذا لازم دارید:

-آرد   1 فنجان همه منظوره

-روغن   1 قاشق غذاخوری

-نمک   1/4 قاشق چایخوری

-آب   1/2 فنجان

-روغن سرخ کردنی   1 قاشق غذاخوری

-گوشت چرخ کرده   200 گرم

-زنجبیل    1/2 قاشق غذاخوری

-پیازچه   1/2 فنجان خرد شده

-گوجه فرنگی   1 عدد تقریبا خرد شده

-فلفل سیاه   1/2 قاشق چایخوری

-نمک   1/2 قاشق چایخوری

-پودر زیره   1/2 قاشق چایخوری

-زردچوبه   1/4 قاشق چایخوری

-تخم مرغ   2 عدد

 

*برای داشتن این غذای خوشمزه با طعم عالی مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا شما می توانید از رول خمیر یوفکا آماده تهیه کنید و براحتی این غذا را آماده کنید و اگر دوست دارید به صورت سنتی آن را آماده کنید، پس اول در یک میکسر یا همزن برقی با قلاب مخصوص خمیر و یا در یک کاسه آرد همه منظوره را الک کنید و بعد 1/4 قاشق چایخوری نمک را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد روغن و نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید.

 

حالا به آرامی شروع به اضافه کردن آب کنید، هر بار حدود یک قاشق غذاخوری و با استفاده از ضمیمه قلاب خمیر مخلوط کنید. این کار را ادامه دهید (حدود 3-4 دقیقه ورز دادن طول خواهد کشید) تا زمانی که خمیر از کناره های کاسه خارج شود و به صورت گلوله درآید. نیازی به افزودن آب نخواهید داشت. در صورت ورز دادن با دست، حدود 8-9 دقیقه طول می کشد.

 

اگر خمیر خیلی چسبناک است، حدود 1/2 قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید. خمیر باید صاف و نرم باشد اما چسبناک نباشد. سطح خمیر را با کمی روغن پوشش داده و روی آن را با یک دستمال یا روکش پلاستیکی بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در قسمت گرم آشپزخانه خمیر را گذاشته تا استراحت کند.

 

2-یک قاشق غذاخوری روغن را در ماهی تابه بریزید و روی حرارت گذاشته و بعد گوشت گاو چرخ کرده یا هر نوع گوشت چرخکرده که دوست دارید در تابه بریزید و حدود یک دقیقه تفت دهید تا بپزد، و سپس سیر رنده یا پوره شده و را با پوره و یا رنده شده زنجبیل را هم به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر هر دو آزاد شود و کمی هم تفت داده شود تا بوی خامی آن گرفته شود.

 

سپس ادویه ها شامل پودر فلفل سیاه و 1/2 قاشق چایخوری نمک، زردچوبه پودر شده و پودر زیره و پودر فلفل قرمز چیلی را هم به گوشت اضافه کنید و خوب تفت داده تا تمام مواد با هم مخلوط شوند، و حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که گوشت چرخ کرده قهوه ای و پخته شود خوب تفت داده و بپزید.

 

3-تخم مرغ ها را در یک کاسه خالی بشکنید و سپس گوشت چرخ کرده پخته شده را هم به کاسه اضافه کنید. سپس گوجه فرنگی نگینی خرد شده را هم توی کاسه بریزید و پیازچه نگینی خرد شده را هم به ترکیب اضافه کرده و بعد با یک قاشق تمام مواد را با هم مخلوط کرده تا تمام مواد با هم خوب ترکیب شود. کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

 

4-خمیر را از توی کاسه به روی یک سطح صاف گذاشته و آن را کمی ورز داده و بعد به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و مانند توپ گرد کنید و بعد یک توپ را به شکل مستطیل فرم دهید (لازم نیست کاملاً شکل گرفته باشد). خمیر باید آنقدر نازک با وردنه پهن شود و همچنین می توانید به آرامی از انگشتان خود استفاده کنید تا کمی کشیده شود.

 

سپس از ترکیب توی ماهی تابه مقداری در وسط خمیر بریزید. سپس دو طرف خمیر را به شکل مربع روی خمیر از طرفین تا بزنید و سپس پایین را هم تا بزنید تا کاملا مانند یک مربع جمع شود. اطمینان حاصل کنید که همه طرف ها پوشیده شده اند و هیچگونه درزی وجود ندارد.

 

5-اگر از ورق های رول آماده استفاده می کنید، به سادگی پر کردن گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و از دو طرف آن را ببندید. بعد با یک خلال دندان چند سوراخ در سطح خمیر بزنید تا در زمان پخت بخار از آن خارج شود.

 

در یک ماهیتابه روغن را گرم کنید و از قسمت درز خمیر را توی تابه قرار دهید و با حرارت متوسط گذاشته تا سرخ و طلایی شود و بعد برگردانده و دوباره با خلال دندان فشار دهید. تا طرف دوم هم سرخ و طلایی شود. سطح گرما را تا حد متوسط ​​بالا نگه دارید. وقتی هر دو طرف آن قهوه ای طلایی شد، لبه های آن را نیز قهوه ای شود تا خمیر از هر طرف پخته شود.

 

6-سپس بعد از سرخ شدن دو طرف آن را در یک ظرف بچینید و با سس های دلخواه در کنار ظرف سالاد و یا سبزی تازه آن را سرو کنید.

 

نکاتی در باره مطبق اطمینان حاصل کنید که خمیر را حداقل به مدت 30 دقیقه استراحت دهید، یا یک شب قبل آن را درست کنید و در ظرف ضد هوای داخل یخچال نگه دارید.

 

هنگام تهیه پر کردن گوشت آن را بیرون بیاورید. روی حرارت متوسط بپزید تا مطبق از داخل خوب بپزد و بیش از حد خرد شود و مطبق را می توان در یخچال در ظرفی 1-2 روز نگهداری کنید.

 

برای گرم شدن مجدد آن، حدود 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده روی سینی فر قرار دهید. این کاملا گرم می شود، اما ممکن است به اندازه تازه بودن ترد نشود.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 3 نفر است.مدت زمان آماده سازی یک ربع و زمان مناسب برای پخت نیم ساعت است.نوش جااااااااان…