وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه نان ازبکستانی فقط در ایران ناز

روش تهیه نان ازبکستانی فقط در ایران ناز

روش تهیه نان ازبکستانی فقط در ایران ناز

 

سلام خدمت همراهان همیشگی و عزیز ایران نازی.امروز در خدمت شما هستیم در این بخش از سایت آموزشی ایران ناز با یک دستور بسیارخوشمزه و البته بین المللی با عنوان نان ازبکستانی.

 

این نان بیشتر در وعده صبحانه استفاده می شود و بافت بسیار نرم و لطیفی دارد اما میتوانید به عنوان عصرانه و میان وعده کودکانتان نیز از آن استفاده کنید.

 

لازم به ذکر است که درست کردنش هم زمان زیادی نمیبره و خیلی راحت و زود درست خواهد شد. خب بریم سراغ مراحل تهیه آن.

 

روش تهیه نان ازبکستانی فقط در ایران ناز

 

*موادی که برای تهیه نان ازبکستانی لازم دارید:

-شیر   250 گرم(یک لیوان)

-کره   50 گرم

-آب ولرم   60 گرم(یک چهارم لیوان)

-پودر خمیر مایه   7 گرم(1 ق غ سر صاف)

-آرد سفید   375 گرم(دو نیم لیوان)

-تخم مرغ   1 عدد

-زعفران دمکرده   به میزان کم و لازم

 

روش تهیه نان ازبکستانی فقط در ایران ناز

 

*برای داشتن نان ازبکستانی عالی و خوشمزه باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما همراه باشید .

1-در وحله ی اول باید شیر و شکر و کره را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شوند به طوری که در حد حل شدن باقی بمانند.

 

زمانی که یک مخلوط یکدستی درست شد از روی حرارت بردارید و در مکانی بگذارید که خنک شود. دقت کنید روی ظرفتان پارچه نخی یا تنظیفی قرار دهد تا چیزی وارد مخلوطتتان نشود.

 

2-در مرحله دوم باید به اندازه 1 قاشق مربا خوری شکر بریزید و خوب هم بزنید تا حل شود. سپس پود خمیر مایه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا در مدت 5 تا 10 دقیقه به عمل بیاید. در این زمان باید درب ظرفتان بسته باشد.

 

3-سپس درون مخلوط بدست آمده مرحله اول که از حرارت افتاده است، خمیر مایه به عمل آمده از مرحله دوم را اضافه و ترکیب کنید.

 

قبل از اضافه کردن آرد آن را در ظرفی جداگانه چندبار الک کنید تا به خوبی نرم شود. سپس آرد الک کرده را کم کم به موادتان اضافه کنید.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که میزان آرد مصرفی تقریبی است و اگر مقدار آن زیاد باشد، نرمی نان شما از بین میرود و بافت لطیفی نخواهد داشت.

 

پس با احتیاط آرد را اضافه کنید تا جایی که خمیر چسبندگی نداشته باشد. سپس به مدت 10 دقیقه خمیر را ورز بدهید (پیشنهاد می شود از آقایون در این قسمت کمک بگیرید).

 

سپس دیواره و انتهای یک ظرف را با کمی روغن چرب کنید و خمیرتان را درون آن قرار دهید. روی ظرف را پوشانده و به مدت 1 تا 1/5 ساعت به خمیر اجازه دهید تا استراحت کند و به اصطلاح خمیرتان ور بیاید و حجمی دو برابری نسبت به قبل پیدا کند.

 

4-بعد از آن که خمیر استراحت کرد باید پف خمیر را با ورز دادن به مدت 1 دقیقه از بین ببرید. بسته به اینکه دوست دارید نان ازبکستانی شما چه سایزی باشد، باید خمیرتان را به چونه های دلخواهتان تقسیم کنید. بنده خمیر را به 4 چونه تقسیم کردم و روی آن ها را پوشانده مجددا باید اجازه دهیم چونه ها نیز به مدت 15 دقیقه دیگر استراحت کنند.

 

5-در این مرحله هر چونه را روی یک کاغذ روغنی با دست باز کرده و پهن کنید و در داخل یک سینی بچینید. می توانید با اجسام مختلف روی خمیرتان طرح بزنید. فقط باید این نکته را در نظر داشته باشد که انتهای جسمتان را کمی چرب کنید و موقع طرح زدن کمی به خمیر فشار بیاورید تا بعد از پخت و پف کردن طرح شما از بین نرود و محو نشود. من از ته لیوان ها و استکان ها برای طرح زدن استفاده میکنم.

 

6-برای تهیه رومال می توانید از ترکیب یک عدد زرده تخم مرغ و زعفران و 1 قاشق مربا خوری شیر استفاده کنید و روی نان ها بمالید و برای بهتر شدن طعم و شکل نان ها کمی کنجد نیز روی آن ها بپاشید.

 

7-از یک ربع قبل، فر را روشن کنید تا گرم شود. همچنین برای آنکه بافت نان نرم و لطیف شود و درون فر رطوبت ایجاد گردد یک ظرف فلزی حاوی مقداری آب را درون فر بگذارید.

 

سپس سینی حاوی خمیر نان را در طبقه وسط فر با دمای 190 درجه بگذارید و تایمر را روی 25 تا 30 دقیقه تنظیم کنید. البته فرهای مختلف با هم فرق دارند بهتر است روتین فر خود را به دست بگیرید تا در مواقع حساس اذیت نشوید.

 

توجه داشته باشید که این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 120 دقیقه و زمان مناسب برای پخت  15دقیقه است.نوش جااااااااااان…