وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پلو برگ مو با ترفند های رستورانی

روش تهیه پلو برگ مو با ترفند های رستورانی

روش تهیه پلو برگ مو با ترفند های رستورانی

 

پلو برگ مو بله درست خواندید پلو با برگ مو منم فکر نمی کردم یه روزی برسه که بتونیم برگ مو رو لایه برنج گذاشت همیشه فک میکردم برنج رو باید لایه برگ مو بگذاریم، اما در این غذای جدید انگار اوضاع فرق می کنه پس نتیجه می گیریم میشه غذا ها رو یه جور دیگه هم پخت اما انگار ورق برگشته.

 

به هر حال غذای لذیذ و ترش مزه باب سلیقه کسانی که غذا های ترش رو دوست داارند و علاقه ای به مزه های ترش دارند. امیدوارم از دستور پخت این غذای خوش طعم استفاده کنید و ازش خوشتون بیاد .

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه پلو برگ مو:

-مرغ   500 گرم

-برنج   5 پیمانه

-برگ مو   2 پیمانه خرد شده

-سس سویا   1 قاشق غذاخوری

-سس خردل   یک قاشق غذاخوری

-آبغوره   2 قاشق غذاخوری پودر شده

-روغن   به میزان لازم

-نمک   به مقدار لازم

-پیاز   1 عدد

روش تهیه پلو برگ مو با ترفند های رستورانی

 

*برای تهیه عالی پلو برگ مو باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-در مرحله ی اول تهیه ی پلو برگ مو مثل تهیه و پخت هر پلویی دیگر قبل از هر کاری برنج ها را در آب و نمک می خیسانیم و کنار می گزاریم.

 

سپس برگ مو های تازه مون رو جدا کرده و خوب شسته و با چاقوی نوک تیز آن ها را خرد می کنیم نه زیاد خرد و نه زیاد درشت باشد یعنی سایزی متوسط داشته باشد، البته بسته به سلیقه خودتان دارد سپس در مقداری آب و نمک می گزاریم تا بپزد و نرم شود هر زمان احساس کردید برگ مو ها نرم شده اند آن ها را آب کش کنید.

 

 

2-در مرحله دوم تهیه و پخت پلو برگ مو سراغ مزه دار کردن مرغ می ریم. مرغ رو قطعه قطعه کرده و خوب شسته و آب کش می کنیم بهش زمان می دیم تا کاملا آب مرغ چیده بشه چون مرغی که آبش چیده نشه بوی ضخم میده و بوی بدی دارد که روی آشپزی حرفه ای ما تاثیر می گزارد.

 

بعد از آب کش کردن مرغ پیاز را خرد کرده و روی مرغ می ریزیم سپس پودر خردل و سویا سس و پودر غوره و کمی نمک هم روی مرغ می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت یک تا دو ساعت مرغ داخل مواد استراحت کند تا مزه دار شود.

 

بعد از سپری زمانی که به مزه دار شدن مرغ دادیم آن ها را در ماهیتابه ریخته و با روغن کم و شعله ملایم بدون اضافه کردن آب می پزیم و در آخر کامل سرخ شود.

 

مرغ طعم ترد و خوشمزه ای دارد که می تونید با پلو های دیگه هم اون رو درست و امتحان کنید ولی برای پلو برگ مو همین روش پختن مرغ رو به کار می بریم.

 

 

3-در مرحله سوم تهیه پلو برگ مو برنج رو که از قبل خیساندیم روی اجاق گاز گذاشته و می پزیم تا پخت برنج ها که به حد مورد نظر مون رسید برنج رو آب کش می کنیم کف قابلمه ته دیگ می زاریم .

 

بعد برنج ها رو با برگ مو مخلوط کرده و در قابلمه می ریزیم و مقدار کمی آب و روغن روش می کشیم و روی اجاق گاز با شعله متوسط تا آب برنج بخار شود سپس شعله رو کم می کنیم و می گزاریم تا آرام آرام دم بکشد.

 

در انتهای کار و بعد از دم کشیدن برنج کشیدن پلو در ظرف مناسب سرو است تریین خاصی ندارد خود پلو رنگ و رویی زیبا و اشتها بر انگیزی دارد برنج را در ظرف سرو می کشیم و مرغ های سرخ شده رو روی برنج یا دور تا دور ظرف مون می چینیم. خب دوستان عزیز و همیشه همراهم این هم از پلو برگ موی خوش مزه ی ما امیدوارم دوست داشته باشید و از طعم خوب و متفاوتش لذت ببرید.

 

 

نکته ای که باید در نظر بگیرید :

این غذا رو با ماهیچه گوسفندی هم درست می شه به همون روش البته قبل از اون ماهیچه رو خوب پخته در آخر سر در مقدار کمی روغن و زرد چوبه سرخ می کنیم.

 

همچنین می تونید از پودر خردل برای خوش طعم شدن پلوتون استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور پخت مخصوص 5 نفر است.مدت زمان آماده سازی  20 دقیقه و زمان پخت 35دقیقه است.نوش جااااااان.