وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص شاخه های نازک برگ مو

خواص شاخه های نازک برگ مو

به گزارش ایران ناز دارای ساکارز، لوولز، اینوزیت، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی، تانن، تارتارات، قند، اگزالات دوپتاس، دوپتاس، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، کلسیم، پتاسیم، آهن و به مقدار کمی ویتامین C است.ترش مزه بودن برگ مو به دلیل وجود اسیدهای آلی در آن است.برای تهیه دم کرده برگ مو،

 

مقدار 15 تا 20 گرم از آن را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید 10 دقیقه بماند. استفاده از برگ مو برای درمان استفراغ مفید است. یکی از مهم ترین کاربردهای طبی برگ مو قابض بودن آن است.برگ مو از نظر تغذیه، مقوی و اشتهاآور است.با مصرف آن سیستم گوارشی ضدعفونی می شودبرای برطرف کردن بیماری نقرس و زردی (یرقان) بسیار مفید است.

 

خواص شاخه های نازک برگ مو

 

برای برطرف کردن اسهال خونی می توانید برگ های تازه مو را دم کرده و مصرف کنید.تحقیقات نشان داده که ضماد برگ مو سردردهای میگرنی را برطرف می کند. در رفع بی نظمی های دستگاه وریدی موثر است. بواسیر را درمان می کند.برای درمان زکام و عفونت های روده به عنوان یک ضدعفونی کننده گران بها شناخته شده است.

 

در درمان برونشیت مزمن کاربرد دارد.مصرف برگ مو برای خونریزی ها مفید است.گرد و خشک شده برگ مو در بهبودی زخم ها بسیار موثر است. اختلالات گردش خون مربوط به زمان بلوغ و یائسگی را به خوبی رفع می کند.خوردن دم کرده آن هنگامی که صورت قرمز می شود و پوست ملتهب است، اثرات بسیار مفیدی دارد.

 

خواص شاخه های نازک برگ مو

 

ادرارآور است.گرد برگ های جوان و خشک شده مو، اثر خوبی در رفع خونریزی های رحمی و تقویت مویرگ های بینی دارد. از دم کرده برگ مو می توان برای شست و شوی چشم در موارد ملحتمه استفاده کرد برای رفع واریس می توانید از دم کرده برگ مو استفاده کنید استفاده از جوشانده برگ مو از سقط جنین جلوگیری می کند.

 

برگ مو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت قلب و کاهش وزن مفید هستند.30 گرم برگ تازه یا خشک شده مو را در یک لیتر آب بجوشانید، سپس صاف کرده و روزی یک تا سه فنجان بنوشید. این دمنوش در درمان زخم معده، خونریزی معده، اسهال و استفراغ کاربرد فراوان دارد.

 

خواص شاخه های نازک برگ مو

 

25 گرم از برگ مو را در یک لیتر آب دم کنید. این دمنوش برای درمان بیماری هایی مانند اسهال و یرقان بسیار مفید است.چهار تا پنج گرم گرد برگ های خشک شده و جوان مو را با مقداری عسل یا شربت قند مخلوط کرده و برای بهبودی اسهال خونی، استفراغ و زخم معده مصرف کنید. برای برطرف کردن سرمازدگی دست و پا،

 

جوشانده برگ مو را تهیه کرده و دست و پا را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. برای درمان عفونت های روده و زکام می توانید چهار گرم برگ خشک مو را در یک لیوان آب جوش دم کرده و روزی دو تا سه فنجان مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.جوشانده 30 گرم برگ جوان مو در یک لیتر آب برای درمان عدم دفع ادرار، واریس و اختلالات گردش خون مفید است.