وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه پیتزای برنج عالی و خوشمزه

روش تهیه پیتزای برنج عالی و خوشمزه

روش تهیه پیتزای برنج عالی و خوشمزه

 

*موادی که برای تهیه این پیتزا لازم دارید:

-برنج    200 گرم

-روغن نباتی   1 قاشق غذاخوری

-رب گوجه فرنگی   3 قاشق غذاخوری

-نمک،فلفل،زردچوبه   به میزان کافی

-آب مرغ   نصف استکان

-زعفران ساییده    نصف قاشق چایخوری

-پنیر پارمزان   50 گرم

-پنیر موزارلا رنده شده   100 گرم

-تخم مرغ   1 عدد

-روغن زیتون   چند قطره

 

*برای داشتن یک پیتزای برنج عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

200-1 گرم برنج را پاک کنید، و یک آب بشویید. اگر از قبل قصد کرده اید که این غذا را درست کنید(بر عکس من!) پس بهتر است برنج را به مدت 3 الی 4 ساعت در آب بخیسانید.

 

یک قابلمه با اندازه مناسب را بردارید، آب روی برنجی که خیسانده بودید را بریزید سپس برنج را به قابلمه اضافه کنید، قابلمه را زیر شیر آب ببرید و داخل آن آب گرم بریزید به طوری که آب به اندازه دو بند انگشت روی برنج را بپوشاند.

 

قابلمه را روی گاز قرار دهید، حرارت را متوسط کنید، یک قاشق غذاخوری روغن نباتی داخل قابلمه بی اندازید و اجازه دهید تا آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند، مقدار کمی نمک اضافه کنید و درب قابلمه را نیمه بسته قرار دهید، حرارت را کمی کاهش دهید و بگذارید برنج درون آب و روغن بپزد و نرم شود.

 

2-یک تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و یک قاشق غذاخوری روغن نباتی داخل آن بریزید سپس سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن گوجه فرنگی با رب؛ حرارت باید کم باشد تا رب گوجه فرنگی ما نسوزد.

 

پس از کمی سرخ رنگ شدن و دانه دانه شدن رب، کمی زردچوبه، نمک و فلفل به آن بزنید و پس از کمی هم زدن نصف استکان آب مرغ به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی بجوشد و قوام بیاید سپس گاز را خاموش کنید و سس گوجه فرنگی آماده شده را کنار بگذارید.

 

3-به قابلمه برنج سر بزنید برنج نباید خشک بشود، دانه های برنج باید در حالت شل و نشاسته دادن نرم شده باشند در این حالت گاز را خاموش کنید.

 

بگذارید برنج خنک شود سپس آن را داخل یک کاسه شیشه ایی بریزید، نصف قاشق چایخوری زعفران ساییده شده، 50 گرم پنیر پارمزان رنده شده را به آن بی افزایید و همه مواد را هم بزنید سپس یک عدد تخم مرغ را هم بشکنید و به مواد قبل اضافه کنید. همه مواد را کاملا هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود.

 

روش تهیه پیتزای برنج عالی و خوشمزه

 

4-یک سینی فر را بردارید کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید روی کاغذ روغنی چند قطره روغن زیتون بچکانید و با دست آن را روی کاغذ روغنی پخش کنید تا همه جای آن چرب شود.

 

از مایه برنجی آماده شده به اندازه نارنگی بردارید و کف دست صاف کنید و داخل سینی قرار دهید، این کار را مکررا انجام دهید تا مواد برنجی تمام شود. پیتزاهای کوچک برنجی را به طور منظم و با فاصله درون سینی قرار دهید.

 

با یک قاشق کوچک از سس گوجه فرنگی ایی که درست کرده بودید بردارید و روی پیتزاهای برنجی بریزید، سس را در مرکز بریزید تا قسمت وسط را بپوشاند و از گوشه ها نریزید، این کار را برای همه پیتزاهای برنجی داخل سینی انجام دهید.

 

مرحله آخر مرحله ریختن پنیر موزارلا است، پنیر موزارلا باید به صورت دانه درشت رنده شده باشد، روی مرکز هر پیتزای برنجی کمی پنیر موزارلا بگذارید.

 

5-سینی فر را باید در فر قرار دهید، فری را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود سپس سینی را در فر قرار دهید و بگذارید به مدت 5 دقیقه بماند تا پیتزاهای برنجی نرم و پخته شوند.پس از پخت، سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا گرمای زیاد خود را از دست بدهند سپس آن را برای کودکانتان سرو کنید.

 

بفرمائید پیتزا برنج شما آماده است.توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آمده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 60 دقیقه است.نوش جااااااااااااان…