وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کیک پودینگ فنجانی

روش تهیه کیک پودینگ فنجانی

روش تهیه کیک پودینگ فنجانی

 

خب خب سلام خدمت همراهان عزیز و کدبانوهای گرامی همیشه همراه ایران ناز.امروز در خدمت شما هستم با آموزش یک کیک فنجانی بسیار خوشمزه و راحت.

 

کیک های فنجانی امروزه خیلی طرفدار پیدا کرده اند و همانطور که از نام آنها پیداست کیک هایی هستند که در فنجان درست می شوند و یک مدل جدید از آنها کیک پودینگ فنجانی است که روی آن را پودینگ شکلاتی می ریزند و خود کیک داخل فنجان ریخته می شود و در قابلمه آب جوش پخته می شود.

 

*موادی که برای تهیه این کیک لازم دارید:

-تخم مرغ   2 عدد

-روغن مایع   80 گرم

-آرد   یک و نیم لیوان

-پودر کاکائو   2 قاشق غاخوری

-بیکینگ پودر   10 گرم

-وانیل   5 گرم

-شیر   دو و نیم لیوان

-شکر   1 لیوان + 70 گرم

-آردگندم   4 قاشق غاخوری

-شکلات تلخ   80 گرم

-شکلات شیری   80 گرم

 

روش تهیه کیک پودینگ فنجانی

 

*برای داشتن یک کیک پودینگ فنجانی عالی باید مراحب زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا و برای شروع کار 2 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می ریزیم و به ان 70 گرم شکر اضافه می کنیم با همزن برقی مواد را برای مدت 5 دقیقه با همزن برقی خوب هم می زنیم تا حبابدار و سفید شود و مواد ما حجیم شود.

 

2-سپس در ادامه نصف لیوان شیر را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و برای مدت 1 دقیقه خوب با همزن هم می زنیم و سپس 80 گرم روغن مایع را به مواد اضافه می کنیم و خوب آنها را با همزن برقی برای مدت 1 دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.

3-در ادامه یک و نیم پیمانه آرد را داخل یک ظرف را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 10 گرم بکینگ پودر را اضافه می کنیم و مواد را داخل ظرف مخلوط می کنیم و مخلوط مواد آردی را به مخلوط مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و آنها را با لیسک خوب قاطی می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اکنون مایه کیک ما آماده است.

 

4-سپس مایه کیک آماده شده مرحله قبل را تا نصفه داخل فنجانهایی که آن را با روغن مایع چرب کرده ایم، می ریزیم و فنجانها را داخل قابلمه می گذاریم و داخل قابلمه را تا جایی که داخل فنجانها نرود داخل قابلمه می ریزیم و سپس روی آنها را یک پارچه می اندازیم و درب قابلمه را می بندیم. سپس منتظر می شویم تا کیک ما بپزد و تقریبا نیم ساعت زمان لازم دارد که کیک بپزد.

 

5-سپس سراغ تهیه پودینگ می رویم و برای این منظور 1 لیوان شکر را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن 2 لیوان شیر اضافه می کنیم و سپس 4 قاشق غذاخوری آرد را به آنها اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا شکر و آرد کاملا در مواد ما حل شده و یکدست شوند و آرد کاملا در شیر حل شده و گلوله نشود.

 

سپس 80 گرم شکلات شیری و 80 گرم شکلات تلخ را به مواد اضافه می کنیم و آن را کاملا با شیر قاطی می کنیم و هم می زنیم تا مواد ما کاملا غلیظ شود. سپس قابلمه را از روی گاز بر می داریم. اکنون پودینگ ما آماده است.

 

6-در این مرحله پودینگ آماده شده مرحله قبل را وقتی کمی از داغی افتاد روی کیک داخل فنجان می ریزیم و فنجان را داخل یخچال برای مدت 3 ساعت و بیشتر می گذاریم تا پودینگ ما سفت شده و ببندد.

7-پس از انجام مراحل بالا وقتی پودینگ فنجانی ما آماده شد آن را از یخچال در آورده و برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم و یا آن را بعنوان دسر بعد از غذا استفاده می کنیم و یا آن را برای مهمانی ها استفاده می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 20 دقیقه است.نوش جاااااااااااان…