وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب در فصل های مختلف سال

آشنایی با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب در فصل های مختلف سال

آشنایی با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب در فصل های مختلف سال

 

در عصر جدیدی که زندگی می‌کنیم، آفتاب درخشان بیشتر از همیشه، اشعه فرابنفش و یا یووی (UV) خود را بر ما می‌تاباند و ما را ناگریز از مصرف کرم‌های ضد آفتاب می‌کند؛ موادی شیمیایی که برای محافظت پوست بدنمان در مقابل اشعه‌ای ساخته شده که جرم کوچکش، ایجاد خال و پیری زودرس پوست است و در ابعاد وخیم‌تر، سرطان پوست را ایجاد می‌کند.

 

آشنایی با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب در فصل های مختلف سال

 

پس مصرف صحیح آن بسیار مهم است، موضوعی که در این نوشته بررسی شده است و تلاش می‌کند روش‌های مختلف آن را آموزش دهد.

 

1. استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار

کارشناسان معتقدند افراد از سن 6 ماهگی به بعد نیاز به ضد آفتاب دارند. در زمان کوهنوری یا رفتن به ساحل که در فصل بهار و تابستان شایع‌تر است؛ استفاده نکردن از ضد آفتاب موجب سوختگی و  قرمزی و ایجاد تاول بر روی پوست می‌شود.

 

ضد آفتاب‌ها دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آنها اشعه ماوراء بنفشی را که از خورشید ساتع می‌شود جذب کرده و برخی دیگر آن را منعکس می‌کنند. بهتر است در فصل بهار از ضد آفتاب‌هایی با SPF30 استفاده شود و بیشتر از این مقدار میزان تاثیر پذیری کمتری خواهد داشت.

 

حالا سوال مهم این است، چه برندی را تهیه کنید؟ نمایندگی محصولات بهداشتی شون، برندی است که این نوشته به آن پرداخته و افتخار دارد کیفیت آن را دلیلی برای اشاره به آن بداند.

 

این برند مشهور ایرانی، انواع مختلفی از محصولات مانند شامپو، رژ لب، کرم پودر، کانسیلر و ضد آفتاب را تولید می‌کند و تمام محصولات آن، قابل خرید از وب‌سایت‌های معتبر هستند.

 

نکته دیگری که در استفاده از ضد آفتاب باید بدانید، تجدید آن پس از هر دو ساعت است. قبول داریم که اینکار تا حدی دشوار و سخت است، اما سعی کنید برای اینکار، انگیزه لازم را در خود ایجاد کنید.

 

همچنین اگر در هنگام استفاده از ضد آفتاب دچار تعریق می‌شوید می‌توانید از ضد آقتاب‌های به صورت مایع و یا شیری استفاده کنید.

 

در فصل بهار به دلیل آنکه هوا روز به روز گرم‌تر می‌شود؛ شرایط برای رشد و تکثیر باکتری‌ها افزایش پیدا کرده و به همین دلیل هم شستشوی مداوم پوست هم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

2. استفاده از ضد آفتاب در فصل تابستان

 

آشنایی با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب در فصل های مختلف سال

 

بررسی‌ها نشان داده است که در فصل بهار و تابستان اشعه ماورا بنفش خورشید شدیدتر از دیگر فصل‌ها است و البته این به معنای آن نیست که استفاده از این محصولات در پاییز و زمستان ضرورتی ندارد.

 

اما این اشعه به دلیل شدت تابش آن در تابستان می‌تواند موجب پیری پوست و سرطان شود. در این فصل باید از اس پی اف 50 تا 60 برای پوست استفاده شود و بیشترین آسیب در این فصل میان ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است که محافظت به صورت هر 2 ساعت یک بار از پوست ضرورت دارد.

 

از کرم‌های ضد آفتابی که برای این فصل مناسب است، می‌توان به بهترین محصولات بهداشتی سینره اشاره کرد که سال‌هاست با انواع محصولات باکیفیت مو شناخته می‌شود و کرم‌های پوست آن، علاقمندان بسیاری دارد و از پیشنهادات داروخانه‌ای به افرادی است که به دنبال برند ایرانی خوب هستند.

 

نکاتی که در استفاده از ضد آفتاب در فصل تابستان باید بدانید، این موارد هستند: به دلیل گرمی هوا پوست شما رطوبت بسیار زیادی را از دست خواهد داد و نیاز به مرطوب شدن دارد، در غیر اینصورت، خشک و شکننده خواهد شد.

 

این شکنندگی در نهایت موجب ایجاد چروک بر روی پوست خواهد شد و به همین دلیل هم، شما در کنار استفاده از ضد آفتاب باید از مرطوب کننده هم برای پوست خود استفاده کنید.

 

در این زمان می‌توانید از ماسک‌های اسکراب هم استفاده کنید تا دانه‌های سر سیاه موجود بر روی پوست شما از بین برود. علاوه بر این بهتر است در روزهای گرم تابستانی آب زیادی بنوشید تا پوست شما مرطوب مانده و از آسیب جدی آفتاب سوزان به دور باشد.

 

3. استفاده از ضد آفتاب در فصل پاییز

در روزهای ابری و بارانی پاییزی، اگرچه نور خورشید با زاویه به پوست شما برخورد می‌کند اما همچنان به پوست شما رسیده و می‌تواند به آن آسیب زده یا پوست را تهدید کند.

 

این تابش می‌تواند موجب لک و دیگر عوارض پوستی و یا پیری زودرس شود. بهتر است از ضد آفتاب با اس پی اف 25 تا 40 برای این فصل استفاده کنید. در فصول سرد همواره مشکل خشکی پوست وجود دارد و به همین دلیل هم شما باید مراقب از دست رفتن رطوبت پوست خود باشید.

 

با توجه به این خشکی پوست بهتر است کمتر به سراغ مواد شوینده برای شستن پوست بروید و از شوینده‌های ملایم بیشتر استفاده کنید تا خشکی پوست شما آزار دهنده نشود.

 

همچنین شما می‌توانید از ضد آفتاب‌هایی با آبرسانی و مرطوب کنندگی بیشتر استفاده کنید آب موجود در پوست شما از بین نرود. روش‌های مراقبت از پوست در فصل پاییز مهم است و پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه اطلاعات کافی به دست بیاورید تا مراقبت بهتری از آن داشته باشید.

 

4. استفاده از ضد آفتاب در فصل زمستان

 

آشنایی با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب در فصل های مختلف سال

 

در روزهای زمستانی و برفی هم دانه‌های سفید رنگ برف می‌توانند مقدار بسیار زیادی از اشعه مضر خورشید را منعکس کرده و تاثیر مخربی بر روی پوست بدن شما داشته باشند.

 

این تاثیر حتی می‌تواند بیشتر از زمان تابش مستقیم نور خورشید باشد. پیشنهاد ما به شما در این زمینه استفاده از برندهای معتبر ضد آفتاب با اس پی اف‌های مختلف 25 تا 40 است.

 

با ماسک ضد آفتاب نزنید!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، ماسکی که این روزها به دلیل وجود ویروس کرونا استفاده می‌کنیم، می‌تواند پوشش و محافظ خوبی در برابر اشعه یووی باشد، اما باید بگوییم، خیر اینطور نیست و هرگز این اشتباه را نکنید.

 

ضد آفتاب را در هر حالت به پوست زیبای‌تان بزنید تا لایه و سپر خوبی در برابر اشعه‌های پرقدرت آفتاب درخشان باشند. به امید سلامتی و شادابی شما.

 

نویسنده: وحیده امینی