وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سرماخوردگی و دمنوش های درمانگر و معجزه آسا

سرماخوردگی و دمنوش های درمانگر و معجزه آسا

سرماخوردگی و دمنوش های درمانگر و معجزه آسا

 

سرماخوردگی.. هرچیزی کـه باعث تحریک یا تورم بافت بینی شود میتواند منجر بـه آبریزش بینی شود.

 

طبق معمول در روز‌هاي‌ اول شروع آبریزش مخاط بینی شفاف هستند، اما بعد از چند روز رنگ ان زرد یا سبز می شود.

 

قرص آنتی هیستامین شناخته شده‌ ترین دارو‌يي اسـت کـه برای درمان آبریزش بـه کار می رود، اما برای درمان آبریزش می توانید از دمنوش‌هاي‌ گیاهی استفاده کنید.

 

دمنوش آویشن برای رفع ابریزش بینی

آویشن گیاهی خوشبو با طبع گرم و خشک اسـت کـه بـه عنوان یک گیاه دارویی پرخاصیت شناخته میشود. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 

همچنین خاصیت آنتی ویروسی، آنتی بیوتیکی و آنتی میکروبی آویشن ان را بـه یک داروی گیاهی عالی برای درمان سرماخوردگی تبدیل کرده اسـت.

 

آویشن نه تنها خاصیت خلط آور دارد و آبریزش بینی را کاهش می دهد، بلکه درمانی فوق العاده برای سرفه‌هاي‌ دوران سرماخوردگی اسـت.

 

بنابر این برای تهیه دمنوش برای سرماخوردگی می توانید از آویشن استفاده کنید.

 

طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی: دو قاشق چایخوری آویشن را داخل قوری بریزید، سپس یک فنجان آب جوش بـه ان اضافه کنید ودر قوری را ببندید. ۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد و ان را همراه با عسل و آبلیمو میل کنید.

 

نحوه مصرف: نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ لیوان دمنوش آویشن بـه درمان سرماخوردگی و آبریزش بینی کمک میکند، علاوه براین بخور دادن با دمنوش آویشن نقش موثری در درمان و جلوگیري از آبریزش بینی دارد.

 

موارد منع مصرف از این دمنوش :

عده اي از افراد بـه آویشن حساسیت دارند و مصرف این دمنوش بـه ان‌ها توصیه نمیشود، طبق معمول افرادی کـه بـه کرفس، رزماری و پونه حساسیت دارند، بـه احتمال زیاد بـه آویشن هم حساسیت دارند.

 

آویشن از گیاهان دارویی قاعده آور بـه شمار می آید و مصرف ان در دوران بارداری میتواند باعث سقط جنین شود.میخک گیاهی دارویی با طبع خیلی گرم و خشک اسـت کـه از جوانه‌هاي‌ گل درخت میخک بدست می آید.

 

این گیاه سرشار از ویتامین ث اسـت و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. علاوه بر این میخک خاصیت ضد باکتریایی و ضدویروسی دارد، بنابر این نوشیدن دمنوش میخک شـما را از شر ویروس‌هاي‌ سرماخوردگی خلاص کرده .

 

علائم سرماخوردگی مانند سرفه و آبریزش را بـه مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. برای درست کردن دمنوش برای سرماخوردگی می توانید میخک رابا دارچین و آویشن ترکیب کنید.

 

طرز تهیه: ۲ شماره چوب میخک را بـه همراه یک تکه پوست دارچین و مقداری آویشن داخل قوری بریزید، سپس یک فنجان آب جوش بـه ان اضافه کنید.

 

در قوری را ببندید و ان را روی حرارت قرار دهید، یک ربع صبر کنید تا دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و همراه با عسل میل کنید.

 

نحوه مصرف: نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ لیوان دمنوش میخک بـه شـما کمک می کند تا زود‌تر التیام بیابید. بهتر اسـت این دمنوش را بعد از غذا میل کنید.

 

موارد منع مصرف از این دمنوش :

دمنوش میخک طبع بسیار گرمی دارد، در صورتیکه طبع گرمی دارید این دمنوش را همراه با مصلح ان یعنی صمغ عربی میل کنید.زیاده روی در مصرف میخک ممکن اسـت باعث بیهوشی شود.

 

اگر بـه بیماری‌هاي‌ اختلالات خونی مانند هموفیلی مبتلا هستید یا دارو‌هاي‌ ضدانعقاد خون مصرف می کنید، از زیاده‌روی در مصرف این دمنوش بپرهیزید.درصورتی‌کـه عمل جراحی پیش رو دارید، حداقل دوهفته قبل از عمل مصرف این دمنوش را متوقف کنید.

 

سرفه واکنش دفاعی بدن در زمان سرماخوردگی برای خارج کردن خلط از ریه و راه‌هاي‌ انتقال هواست. با این وجود این سرفه‌ها گاهی بسیار آزاردهنده هستند .

 

باید بـه دنبال روشی برای درمان ان‌ها بود. مصرف دمنوش گیاهی التهاب مجاری تنفسی را کاهش داده و بـه درمان سرفه کمک میکند.

 

دمنوش بـه دانه مشابه با شربت سرفه عمل میکند و از شناخته شده‌ ترین روش‌هاي‌ طبیعی برای درمان سرفه اسـت. این دمنوش از دانه‌هاي‌ قهوه‌اي رنگ میوه بـه تهیه می شود.

 

تقریباً ۲۰ تا ۲۲ درصد وزن این دانه‌ها از لعاب تشکیل شده اسـت. لعاب موجود در دانه بـه نقش موثری در رفع التهاب، سرفه و گرفتگی صدا دارد.

 

همچنین خاصیت ضدباکتریایی این دمنوش‌ها بـه درمان گلودرد کمک می کند. بعد از مشورت با دکتر می توانید از این دمنوش برای درمان سرماخوردگی و سرفه در کودکان هم استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری بـه دانه را داخل فوری بریزید و ۳۰۰ میلی لیتر آب جوش بـه ان اضافه کنید. این دمنوش را بـه قدری بجوشانید تا بـه شکل ژله در آید و همراه با عسل میل کنید.

 

نحوه مصرف: برای درمان سرفه و گلودرد روزانه ۳ تا ۴ لیوان دمنوش بـه‌دانه میل کنید.

 

سرماخوردگی و دمنوش های درمانگر و معجزه آسا

 

موارد منع مصرف از این دمنوش

درصورت استفاده از دانه‌هاي‌ بـه له شده یا جویدن این دانه‌ها در هنگام مصرف، آمیگدالین موجود دراین دانه‌ها ممکن اسـت در بدن تجزیه شده و اسید سیانیوریک تولید کند؛

 

بنابر این از جویدن دانه‌هاي‌ بـه اجتناب کنید.از زیاده روی در مصرف بـه دانه بـه دلیل محتوای سیانید موجود در ان بپرهیزید.مریم گلی دارای خاصیت ضدالتهابی اسـت و یکی از موثرترین دارو‌هاي‌ گیاهی برای درمان سرفه بـه شمار می آید.

 

تاثیر مریم گلی در درمان سرفه مشابه با شربت اکسپکتورانت اسـت. اکسپکتورانت نوعی دارو اسـت کـه غلظت و چسبندگی خلط را کاهش داده و خلط آور اسـت، همچنین این دارو سرفه‌هاي‌ خشک را بـه سرفه‌هاي‌ ترشحی تبدیل میکند.

 

طرز تهیه روش اول: ۲ قاشق غذاخوری برگ مریم گلی را شسته و داخل قوری بریزید. سپس ۲ فنجان آب جوش بـه ان اضافه کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

 

طرز تهیه روش دوم: ۱۵ گرم مریم گلی را داخل یک لیتر آب ریخته و روی حرارت قرار دهید، بعد از این کـه آب جوش آمد، زیر اجاق را کم کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا بجوشد. بعد از خنک شدن این دمنوش ان را صاف کرده و میل کنید.

 

نحوه مصرف: برای طعم بهتر این دمنوش مقداری عسل و آبلیمو بـه ان اضافه کنید و روزانه چند بار بنوشید تا سرفه هایتان التیام یابد. علاوه براین غرغره کردن این دمنوش بـه کاهش التهاب و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

 

موارد منع مصرف از این دمنوش

از مصرف مریم گلی همراه با دارو‌هاي‌ کاهنده فشارخون و وارفارین اجتناب کنید.مصرف دمنوش مریم گلی با دارو‌هاي‌ ضد دیابت توصیه نمیشود.

 

مریم گلی بر روی سطح هورمون‌ها تاثیر میگذارد و باعث افزایش سطح استروژن میشود و از آنجایی‌کـه افزایش سطح استروژن باعث تشدید علائم برخی سرطان‌ها می شود، اگر بـه سرطان خاصی مبتلا هستید.

 

قبل از مصرف این دمنوش با پزشکتان مشورت کنید.مصرف این دمنوش در دوران بارداری میتواند منجر بـه سقط جنین شود.10 دمنوش برای درمان سرماخوردگی «گلودرد، آبریزش و سرفه»

 

دمنوش زنجبیل برای رفع و درمان سرفه

نتایج برخی تحقیقات نشان میدهد خوردن زنجبیلی کـه تحت بخار آب بوده و یا استنشاق بخار زنجبیل بـه درمان سرفه کمک می کند. علاوه بر درمان سرفه زنجبیل بـه دلیل خاصیت ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ضد ویروسی کـه دارد .

 

میتواند عفونت ناشی از سرماخوردگی را برطرف کرده و گلودرد را از بین ببرد. شـما میتوانید با استفاده از زنجبیل و یا ترکیب ان با سیر، فلفل و عسل یک دمنوش برای سرماخوردگی درست کنید.

 

طرز تهیه روش اول: ۴ برش زنجبیل را همراه با یک شماره سیر رنده شده داخل قوری بریزید، این ترکیب را بـه مدت ۲۰ دقیقه روی اجاق قرار دهید تا دم بکشد.

 

شـما می توانید از این دمنوش برای تهیه چای استفاده کنید. بعد از این کـه چای دم کشید، مقدار کمی فلفل و عسل بـه ان اضافه کنید و میل کنید.

 

طرز تهیه روش دوم: چند برش ریز زنجبیل را داخل قوری بریزید و مقداری آب جوش بـه ان اضافه کنید.

 

قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. این دمنوش را صاف کرده و همراه با کمی عسل میل کنید.

 

نحوه مصرف: برای درمان سرفه و گلودرد دوران سرماخوردگی روزانه ۳ تا ۴ لیوان دمنوش زنجبیل میل کنید.

 

موارد منع مصرف

درصورتی‌کـه مبتلا بـه اختلالات خونی هستید از مصرف زنجبیل بپرهیزید.

 

زنجبیل با دارو‌هایي کـه برای درمان دیابت و فشارخون بالا مصرف میشود، تداخل دارد.مصرف زنجبیل در دوران بارداری احتمال زایمان زودرس و سقط جنین را افزایش میدهد.

 

سرماخوردگی و دمنوش های درمانگر و معجزه آسا

 

دمنوش برای رفع گلودرد ناشی از سرماخوردگی

گلودرد ناشی از سرماخوردگی درد طاقت فرسا و آزاردهنده‌اي اسـت کـه گاهی مصرف آنتی بیوتیک‌ها هم هیچ تاثیری روی ان ندارد. نوشیدن دمنوش‌هاي‌ گیاهی میتواند گلودرد ناشی از سرماخوردگی را از بین ببرد.

 

دمنوش دارچین برای رفع و درمان گلو درد

خواص دارچین مزایایی فراتر از عطر و طعم فوق العاده دارد. دارچین از خاصیت ضدباکتریایی، ضد میکروب و ضدویروسی برخوردار اسـت .

 

عفونت گلو در زمان سرماخوردگی را از بین میبرند. همچنین دارچین در طب سنتی بـه عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و سرفه شناخته می شود.

 

طرز تهیه این دمنوش : مقداری چوب دارچین خرد شده یا پودر ان را داخل قوری بریزید و مقداری آب جوش بـه ان اضافه کنید. در قوری را ببندید و ان را روی بخار غیر مستقیم قرار دهید.

 

۸ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. درصورت تمایل میتوانید مقداری چای بـه این دمنوش اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر صبر کنید تا چای نیز دم بکشد.

 

روش مصرف: از این دمنوش برای سرماخوردگی ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

موارد منع مصرف از این دمنوش

مصرف دارچین در دوران بارداری ممکن اسـت باعث سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

 

زیاده روی در مصرف دارچین باعث افزایش ضربان قلب می شود و مصرف ان برای بیماران قلبی خطرناک اسـت.

 

دارچین دارای خاصیت آنتی بیوتیکی اسـت و مصرف ان هم زمان با دارو‌هاي‌ آنتی بیوتیک توصیه نمی شود.

 

دارچین با دارو‌هاي‌ رقیق کننده خون تداخل دارد.

 

درصورتی‌کـه طبع گرمی دارید در مصرف این دمنوش زیاده‌روی نکنید. زیرا دراین صورت دچار گرگرفتگی، خارش گلو و خشکی پوست خواهید شد.