وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه غذای ترکیه ای خورشت داوود پاشا (عکس)

طرز تهیه غذای ترکیه ای خورشت داوود پاشا (عکس)

طرز تهیه غذای ترکیه ای خورشت داوود پاشا

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ترکیه که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد خورشت داوود پاشا يا به قول خود ترک‌ها «کوفته داوود پاشا» است که يکي ديگر از غذا‌هاي اصيل و قديمي ترکيه‌اي است که از ظاهرا نامش را از داوود پاشا، يکي از شاهزاده‌هاي مشهور عثماني گرفته است. اين خورش خوشمزه که يک جور‌هايي شبيه خورش فسنجان خودمان است (البته بسيار ساده‌تر و بدون گردو) در کشور‌هاي سوريه و يونان هم پرطرفدار است در ايران هم بسيار مشهور و محبوب است، چون هم بسيار لذيذ است و هم خيلي سريع آماده مي‌شود.

 

 خورش داوود پاشا يا به قول خود ترک‌ها «کوفته داوود پاشا» يکي ديگر از غذا‌هاي اصيل و قديمي ترکيه‌اي است که از ظاهرا نامش را از داوود پاشا، يکي از شاهزاده‌هاي مشهور عثماني گرفته است.

 

طرز تهیه غذای ترکیه ای خورشت داوود پاشا (عکس)

 

اين خورش خوشمزه که يک جور‌هايي شبيه خورش فسنجان خودمان است (البته بسيار ساده‌تر و بدون گردو) در کشور‌هاي سوريه و يونان هم پرطرفدار است در ايران هم بسيار مشهور و محبوب است، چون هم بسيار لذيذ است و هم خيلي سريع آماده مي‌شود. طرز تهيه خورش داوود پاشا اصل ترکيه با گوشت چرخ کرده يا مرغ را دراين مطلب بخوانيد.

 

طرز تهیه غذای ترکیه ای خورشت داوود پاشا (عکس)

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

مواد لازم خورش داوود پاشا

 

گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم

 

پیاز متوسط ۲ عدد

 

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

 

پودر نعناع خشک ۱ قاشق سوپخوری

 

روغن مایع به اندازه کافی

 

نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

ابتدا پياز‌ها را ريز و نگيني خرد کنيد. پياز‌ها را تفت دهيد تا سبک و طلايي شوند. به پياز‌هاي در حال تفت فلفل و زردچوبه اضافه کنيد و تفت دهيد تا طعم خامي ادويه گرفته شود. وقتي پياز‌ها طلايي شدند پودر نعنا را هم اضافه کنيد و خيلي کم تفت دهيد. سپس رب انار را اضافه کنيد، دو ليوان آب بريزيد و اجازه دهيد اين ترکيب جوش بيايد و غليظ شود.

 

طرز تهیه غذای ترکیه ای خورشت داوود پاشا (عکس)

 

در اين فاصله گوشت خورش را آماده کنيد. يک عدد پياز بزرگ را رنده کنيد، آب پياز را بگيريد و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنيد. نمک، فلفل و ادويه و ? قاشق غذاخوري آرد معمولي هم به آرد اضافه کنيد. گوشت را با ادويه و آرد و پياز خوب ورز دهيد و به صورت قلقلي درآوريد. به مدت يک ساعت گوشت‌هاي قلقلي را در يخچال بگذاريد تا خودشان را بگيرند.

 

حالا گوشت‌هاي قلقلي را در مقداري روغن تفت دهيد و سرخ کنيد. سپس گوشت‌هاي قلقلي سرخ شده را به مايه پياز و رب اناري که درست کرده بوديد اضافه کنيد و اجازه دهيد خورش داوود پاشا روي شعله ملايم گاز خوب جا بيفتد و مزه بگيرد. خورش داوود پاشا يک خورش کم آب و غليظ است. خورش داوود پاشا را با نان يا برنج ميل کنيد.

 

نکته

 

خورش داوود پاشا را با مرغ هم مي‌توانيد درست کنيد. براي اين کار از گوشت چرخ کرده مرغ به جاي گوشت چرخ کرده مخلوط استفاده کنيد. اگر هم به جاي مرغ از گوشت بوقلمون استفاده مي‌کنيد که چه بهتر. اگر طعم رب انار را دوست نداريد به جاي آن از رب گوجه فرنگي استفاده کنيد. در اين صورت رب را هم با پياز سرخ کنيد تا طعم خامي رب گرفته شود.