وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت ترکیدن و انفجار پروتز سینه و باسن چیست؟

علت ترکیدن و انفجار پروتز سینه و باسن چیست؟

علت ترکیدن و انفجار پروتز سینه و باسن چیست؟

 

پروتز سینه و باسن عملیست که این روزها بسیار طرفدار دارد.اما آیا از دغدغه های آن باخبر هستید؟از دغدغه های مهم افرادی که قصد انجام پروتز سینه و باسن خود را دارند، مسئله ترکیدن آنها می باشد.

 

در این مقاله از راز جراحی قصد داریم علت ها و عواملی که موجب ترکیدن پروتز باسن و سینه می شود را مورد بررسی قرار دهیم تا چنانچه قصد انجام پروتز برای باسن و یا سینه های خود دارید، دقت لازم را داشته باشید تا از عوارض این چنینی در امان باشید.

 

امروزه با توجه به بالا رفتن کیفیت پروتز ها و انجام تکنیک های جدید در حین جراحی احتمال ترکیدن پروتز در باسن و سینه بسیار کاهش پیدا کرده و می توان گفت به حداقل میزان ممکن رسیده است.

 

هنگامی که پروتزها در داخل باسن و یا سینه جای گذاری می شوند، میزان بسیار کمی هوا در اطراف پروتز جمع می شود که البته این میزان هوا هیچ گونه مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند و بعد از چند روز توسط بدن به صورت کامل جذب می شود و بعد از گذشت چند ماه پروتز جای گذاری شده در بدن، به عنوان عضوی از بدن شناسایی شده و پذیرفته می شود.

این شایعه که افراد اگر این عمل انجام داده اند، نمی توانند سوار هواپیما شوند کاملا کذب است و این افراد بعد از ۴۸ ساعت از انجام عمل پروتز می توانند بدون هیچ نگرانی در مورد ترکیدن پروتز های خود سوار هواپیما شوند.

 

پروتز سینه و باسن به آسانی و با ضربه های معمولی دچار آسیب نخواهند شد، مگر اینکه ضربه آن قدر شدید باشد که موجب آسیب رساندن به قفسه سینه شود در اینصورت احتمال ترکیدگی پروتز ها وجود خواهد داشت.

 

*امکان ترکیدن پروتز سینه و باسن بیشتر برای چه افرادی وجود دارد؟

در افراد و ورزشکاران حرفه ای و مربی های ورزش هایی مانند ایروبیک، زومبا ، سوارکاری ، دو میدانی ، دوچرخه سواری، ورزش های رزمی و غیره احتمال ترکیدن پروتز در صورتی که احتیاط و مراقبت ها انجام نشود بیشتر است.

 

علت ترکیدن و انفجار پروتز سینه و باسن چیست؟

 

*چه عواملی خطر پاره شدن پروتز را در سینه و باسن افزایش می دهد؟

همانطور که اشاره شد پروتز های امروزی از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و تکنیک های مدرن جراحی موجب شده عمل پروتز باسن و پروتز سینه به کم خطر ترین عمل های جراحی زیبایی در دنیا تبدیل شود.

 

تنها افرادی که فعالیت های فیزیکی بالایی دارند یا ورزش هایی انجام می دهند که احتمال وارد شدن ضربه و آسیب به نواحی که پروتز در آن جایگذاری شده است وجود دارد بیشتر از سایرین در معرض ترکیدگی پروتز قرار می گیرند.

 

شرکت های تولید کننده پروتز معمولا بازه زمانی را برای عمر مفید پروتز های اعلام می کنند. هرچه از عمر پروتز های بگذرد، احتمال بروز پارگی پروتزها بیشتر می شود؛ بنابراین لازم است در زمان مناسب اقدام به تعویض پروتز ها نمایید تا از احتمال ترکیدگی پروتز باسن و سینه پیشگیری کنید.

 

*علائم پارگی پروتز در پروتزهای سیلیکونی چه می باشد؟

در صورتی که از پروتز های سیلیکونی استفاده کرده باشید در صورت ترکیدن این پروتزها احتمال پخش شدن ژل سیلیکون به سایر نواحی بدن وجود دارد که در بیشتر مواقع این ژل توسط سینه و زیر بغل در صورت پارگی پروتز سینه جذب می شود.

 

از علائم واضح پارگی پروتز می توان به دفرمه شدن سینه و یا باسن اشاره کرد و هم چنین به وجود آمدن توده هایی در حوالی پروتز از جمله مواردی است که نشان دهنده پارگی پروتز ها می باشد. البته در مواردی ممکن است غدد لنفاوی زیر بغل متورم و برجسته شوند که می توان آن را از دیگر علائم پارگی پروتز سینه دانست.

 

*انواع ترکیدگی پروتز سینه و باسن

در بسیاری از موارد ترکیدگی های این ها کاملا واضح و قابل تشخیص می باشد، اما در مواردی ممکن است این پارگی ها علائم قابل توجهی نداشته باشد که از از آن ها به عنوان پارگی بی صدا یاد می کنند.

 

باید در نظر داشت که پروتز ها به آسانی مورد آسیب و پاره شدن قرار نمی گیرند؛ بنابراین لازم است در مواردی که متوجه وارد شدن ضربه به این نواحی شدید دقت و مراقبت های لازم را به جا آورید و در صورت مشکوک شدن به پزشک مراجعه کنید تا مورد معاینه قرار بگیرید تا از سلامت پروتز های خود اطمینان پیدا کنید.

 

*زمان تعویض پروتز سینه و پروتز باسن کی است؟

می توان گفت زمان تعویض پروتز ها با توجه به جنس و نوع آن ها متفاوت می باشد. احتمال ترکیدن پروتز ها به طور میانگین در ۱۰ سال اول حدود ده درصد می باشد و بعد از گذشت ۱۰ سال این احتمال بیشتر می شود، بنابراین لازم است بعد از ۱۰ سال به پزشک مراجعه نمایید تا سلامت پروتز ها مورد معاینه قرار بگیرد و در صورت لزوم اقدام به تخلیه و تعویض پروتز ها نمایید.

 

*آیا پارگی پروتز سینه و پروتز باسن خطرناک است؟

پارگی پروتز ها عموما اتفاق خطرناک و نگران کننده ای نمی باشد و نیاز به اقدامات فوری ندارد اما در صورتی که اقدامی صورت نگیرد در مدت زمان طولانی ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد. در ابتدا تنها پارگی ها موجب به هم خوردن ظاهر فرم باسن و سینه می شود. اما مسئله اصلی از جایی آغاز می شود که مواد داخل پروتز توسط بدن جذب شود.

 

*نکته پایانی:

این عمل زیبایی از جمله عمل های زیبایی محبوب در بین بانوان می باشد که در مواردی روشی تکمیلی برای پیدا کردن ظاهر زیبا و بزرگ تر در کنار لیفت سینه و لیفت باسن هم مورد استفاده قرار می گیرد. به هرحال هر عمل جراحی زیبایی ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد.

 

اما با انتخاب پزشک با سابقه و مهارت که از بهترین نوع پروتز ها و با تکنیک های جدید روز دنیا اقدام به جراحی پروتز در سینه و باسن می کند می توانید این خطرات را به حداقل ممکن برسانید.

 

هم چنین لازم است بعد از عمل جراحی به توصیه ها و مراقبت هایی که توسط پزشک به شما ارائه می شود عمل کنید تا از خطراتی مثل ترکیدن پروتزیا احتمال عفونت در این نواحی در امان باشید.