وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از فواید آب بر بدن انسان چه می دانید؟

از فواید آب بر بدن انسان چه می دانید؟

آب یکی از پرخاصیت ترین موادی است که بروی کره ی زمین وجود دارد.قبل از هر چیز باید بدانید آب خواندنی ها و دیدنی ها – خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق ترمی شوند.

 

نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می شود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک می کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می کند.با نوشیدن مقدار آب توصیه شده در روز،

 

می توان از بروز حملات قلبی پیشگیری و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش داد. طی تحقیق منتشره در نشریه آمریکایی  اپیدمیولوژی، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که روزانه بیش از 5 لیوان در روز آب می نوشد نسبت به کسانی که کمتر از 2 لیوان در روز آب می نوشند، 41 درصد کاهش می یابد.

 

از فواید آب بر بدن انسان چه می دانید؟

 

میزان انرژی در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب می نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب روبروست، از سطح بالاتری برخوردار است. کم آبی در بدن می تواند منجر به سستی و خواب آلودگی و در نهایت ضعف عضلات و سردرد شده و همچنین سوخت و ساز بدن را کاهش دهددرد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه ی کمبود آب در ستون مهره ها و دیسک ها است.

 

دریافت آب بیشتر به رفع این مشکلات کمک می کند.شما در بسیاری از مواقع بدون این که کاری انجام داده باشید احساس خستگی می کنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود.

 

اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی کنید

 

از فواید آب بر بدن انسان چه می دانید؟

 

به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری، آب بنوشید. همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد. آب می تواند با تحریک بدن با این تفکر که پر است از افزایش وزن پیشگیری کند و به این ترتیب شما را از افراط در خوردن غذاها باز دارد.

 

آب، حلالی است که در آن بسیاری از موادی که برای اعمال سلولی لازم است حل می شود. آب موادی را که در خود حل کرده است در بدن انتقال داده و از طریق خون و مایع بین سلولی در اختیار سلول ها قرار می دهد. واکنش های بیولوژیکی داخلی بدن در حضور آب انجام می شود.

 

آب برای اعمال داخلی مهمی مانند هضم، جذب و دفع مواد زائد و بسیاری اعمال دیگر ضروری است و موجب تنظیم حرارت در بدن می شود.آب باعث سهولت حرکت مواد دفعی در روده می شود و از بروز یبوست پیشگیری می کند. در واقع آب نیز همانند فیبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می شود. جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول های آب انجام پذیر است.