وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لیست کامل ارورهای مایکروفر پاناسونیک

لیست کامل ارورهای مایکروفر پاناسونیک

لیست کامل ارورهای مایکروفر پاناسونیک

 

با توجه به تاریخچه محصولات باکیفیت برند پاناسونیک، پس جای تعجب نیست که این برند طیف وسیعی از مایکروفرهای باکیفیت و بادوام را وارد بازار می‌کند؛ اما در کنار تمام این تعاریف و تمجیدها مایکروفرهای این برند نیز مانند سایر لوازم‌خانگی هوشمند با آلارم و ارورهای متنوع با انسان‌ها سخن میگویند که در این مقاله قصد داریم انواع ارور مایکروفر پاناسونیک را بررسی کند و یک فهرست کامل ارورهای مایکروفر پاناسونیک را در اختیار شما قرار دهیم.

 

مایکروفرهای پاناسونیک

قبل از بررسی جدول انواع ارور مایکروفر panasonic بهتر است کمی با این محصول کاربردی و مزایای آن آشنا شویم. در یک نگاه کلی می‌توان گفت: معمولاً مایکروفرهای پاناسونیک از قیمت بالا و کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های مایکروفرهای این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

سنسور Genius پخت و پز و گرم کردن مجدد

یکی از ویژگی‌های مایکروفر پاناسونیک این است که متناسب با هر غذا دارای برنامه زمانی و انرژی لازم است. این ویژگی باعث می‌شود، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ارزش غذایی مواد خوراکی نیز حفظ شود.

 

نمایشگر نشان دهنده وضعیت غذا

در اغلب مایکروفرهای پاناسونیک نمایشگری وجود دارد که شمارا از وضعیت فعلی غذا آگاه می‌کند. این نمایشگر در برخی از مایکروفرها به‌گونه‌ای است که قابلیت تشخیص جنسیت ظرف، ماده غذایی در حال طبخ و غیره را نیز نشان می‌دهد.

 

لیست کامل ارورهای مایکروفر پاناسونیک

 

تنظیم و کاربری آسان

اغلب مایکروفرهای پاناسونیک دارای تنظیم بسیاری آسانی هستند و خریداران می‌توانند با خواندن دفترچه راهنمای این وسیله کاربردی به‌راحتی با آن کار کنند.

 

روش پخت اینورتر

استفاده از تکنولوژی اینورتر این قابلیت را به افراد می‌دهد که باصرفه جویی انرژی و یک توان خروجی ثابت در مدت‌زمان مشخص غذا بپزند.

 

یخ زدایی توربو

مایکروفرهای پاناسونیک این قابلیت را دارد که مواد غذایی یخ‌زده را تا 43٪ سریع‌تر یخ‌زدایی کنید.

 

بدون صفحه گردان

عدم استفاده از صفحه گردان در مایکروفرهای پاناسونیک این قابلیت را به شما می‌دهد تا در فضای بیشتری مواد را بپزید و یا یخ‌زدایی کنید.

 

علت ارور مایکروفر پاناسونیک

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کد خطای مایکروفر پاناسونیک درواقع زبان این دستگاه هوشمند است و ما باید برای درک و عیب‌یابی این دستگاه زبان این وسیله هوشمند را بیاموزیم.

 

طبق آخرین بررسی‌ها مهم‌ترین علل ارور مایکروفر پاناسونیک می‌تواند با خرابی مگنترون، سیم‌کشی ضعیف و غیره مرتبط باشد.

 

به‌عنوان‌مثال در بسیار از موارد علت ارور97 h مایکروفر پاناسونیک نشانه خرابی لوله مگنترون، خرابی برد اینورتر ولتاژ بالا، برد کنترل معیوب و سیم‌کشی ضعیف یا شل باشد؛ اما نکته مهمی که در هنگام مشاهده خطای97 h مایکروفر پاناسونیک باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت این است که ازآنجایی‌که ولتاژ بالا در مایکروفر بسیار خطرناک است بهتر است خودتان هیچ کاری نکنید و حتماً در اسرع وقت با تعمیرکار ماکروفر تماس بگیرید.

 

در انتهای این بخش لازم به ذکر است که بگوییم: اگرچه طول عمر مایکروفرهای پاناسونیک در صورت مصرف درست بسیار بالا است؛ اما متأسفانه در صورت اختلال در برد اینورتر به دلیل خرابی مگنترون خرید یک مایکروفر به‌جای تعویض قطعه به‌صرفه‌تر است.

 

فهرست کامل ارورهای مایکروفر پاناسونیک

اگرچه بهترین روش بررسی و عیب‌یابی ارور مایکروفر پاناسونیک مطالعه دفترچه راهنمای مایکروفر است؛ اما مطالعه جدول زیر نیز می‌تواند تا حدودی اطلاعات هرچند مختصر و مفید در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد. برای مطالعه جدول ارور ماکروفر پاناسونیک با ما همراه باشید.

 

ردیف

کد

علت ارور مايکروفر پاناسونيک

1

U12

عدم قرارگیری صحیح سینی چکه

2

U14

خالی بودن مخزن آب

3

97 H و 98 H

اختلال در تولید امواج

4

96 H

خطای آی سی اینورتر

5

95 H

خرابی ورودی اینورتر

6

90 H

قطعی برق

7

44 H

خرابی سوئیچ صفحه‌کلید

8

39 H

خرابی ترمیستور بخار

9

32 H

اختلال در عملکرد ترمیستور مگنترون

10

30 H

مشکل در ترمیستور فر

11

02 H

خطای آی سی حافظه

12

00 H

خرابی رم

13

20 H

خطای باز شدن بخاری بخار

14

40 U

عملیات بدون بارگذاری

15

65 U

خاموش شدن با ترمیستور مگنترون کنترل می‌شود.

16

33 F

سنسور دمای باز

17

34 F

سنسور دمای کوتاه در موارد نادر

18

44 F

سوئیچ غشای کوتاه

19

01 F

سوختن غذا

20

05 F

حافظه خرابی مدار پروگرامر دیجیتال یا اختلال در

21

09 F

ازکارافتادن برد کنترلر (DPU) در مدل‌های خاص

22

81 F

مصرف بیش‌ازحد جریان

23

82F

مصرف بیش‌ازحد جریان

24

3-RY

خرابی رله یا اختلال در عملکرد مدار پروگرامر دیجیتال.

25

بدون نمایشگر و بدون عملکرد

سوختن فیوز، شل شدن کانکتورها، تنظیم نبودن قفل درب

26

صدای وزوز بلند

شل شدن فن و موتور فن

 

نحوه مراقبت و تمیز کردن مایکروفر پاناسونیک

مراقبت و نگهداری صحیح از هر ابزاری علی‌الخصوص وسایل هوشمند علاوه برافزایش طول عمر می‌تواند عملکرد آن‌ها را بالا ببرد.

 

حتی اجاق گاز که ساختار ساده ای دارد هم اگر درست استفاده نشود دیر یا زود شما را مجبور به تعمیر اجاق گاز می‌کند.

 

پس از آشنایی با انواع ارور مایکروفر پاناسونیک اکنون زمان آن رسیده است که نحوه مراقبت و تمیز کردن مایکروفر را موردبررسی قرار دهیم.

 

نحوه مراقبت و تمیز کردن مایکروفر پاناسونیک

 

نحوه پاک‌سازی داخل مایکروفر

بهتر است بعد از استفاده از مایکروفر فضای درونی آن با یک پارچه مرطوب پاک شود.

 

همچنین در صورت نیاز می‌توان از شوینده ملایم نیز در جهت پاک‌سازی بهتر استفاده کرد. نکته مهم این است که به‌هیچ‌عنوان برای شستشو نباید از وایتکس استفاده شود.

 

نحوه پاک‌سازی درب فر

هنگامی‌که بخار در داخل یا اطراف درب فر جمع می‌شود می‌توان آن را با یک پارچه خشک و نرم پاک کرد.

 

همچنین بی‌هیچ عنوان در هنگام کار مایکروفر برای پاک‌سازی درب آن اقدام نکنید. بهتر است پس از اتمام کار از یک پارچه نرم برای پاک‌سازی بخار ناشی از غذا استفاده کنید.

 

نحوه پاک‌سازی حلقه غلتکی و کف حفره مایکروفر

بهتر است که سطح زیرین فر را با آب شوینده ملایم یا پاک‌کننده شیشه تمیز و خشک‌کنید.

 

همچنین می‌توان حلقه غلتکی را در آب‌صابون یا ماشین ظرف‌شویی شست. توصیه می‌کنیم این مناطق را همواره تمیز نگه‌دارید تا از سروصدای بیش‌ازاندازه دستگاه جلوگیری کنید.

 

نحوه پاک‌سازی پنل کنترل

عموماً پنل کنترل با یک پوشش خاص محافظ شده تا در برابر حمل‌ونقل، خراشیدگی‌ها و غیره مقاوم باشد. این قسمت نیاز به پاک‌سازی چندانی ندارد.

 

تنها بهتر است در صورت خیس بودن پنل کنترل آن را با پارچه خشک و تمیز پاک‌سازی کرد و به‌هیچ‌عنوان از مواد شوینده قوی برای شستشوی آن استفاده نکرد.

 

نحوه پاک‌سازی سطوح بیرونی مایکروفر

معمولاً این بخش از مایکروفر را باید با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. بهتر است رطوبت پارچه به حدی نباشد که آب به بخش درونی مایکروفر نفوذ کند.

 

آموزش رفع ارورهای مایکروفر پاناسونیک

 

آموزش رفع ارورهای مایکروفر پاناسونیک

در برخی موارد نیز می‌توان پس از آگاهی از علت ارور مایکروفر پاناسونیک اقدام به عیب‌یابی کرد؛ اما فراموش نکنید برای این کار حتماً توصیه‌های ایمنی را رعایت کنید.

 

نخستین گام برای آموزش رفع ارورهای مایکروفر پاناسونیک این است که مایکروفر را برای 10 دقیقه از برق بکشید. سپس مجدداً پس از 10 دقیقه سیم مایکروفر را به برق بزنید و 2 دقیقه صبر کنید و مایکروفر را امتحان کنید.

 

در اغلب مواقع ریست ماکروفر پاناسونیک می‌تواند تا حد قابل‌توجهی در رفع ارورها مؤثر باشد. اگر اختلال برطرف نشد، توصیه می‌کنیم با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

 

اگر تمایل با استفاده از خدمات آنلاین دارید و دوست دارید بصورت آنلاین خدامات تعمیرات منزل دریافت کنید می‌توانید از وبسایت آچاره استفاده کنید.

 

این مجموعه بیش از 300 خدمت در زمینه تعمیرات خانه و لوزام خانگی و امور شخصی ارائه می‌دهد.  همچنین می‌توانید در این لینک مقالات تخصصی درباره ماکروفر بخوانید.

 

جمع‌بندی

ارور مایکروفر پاناسونیک می‌تواند بر اساس نوع خطا دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله آن را به‌طور مختصر و مفید موردبررسی قرار داد.

 

اگرچه در اغلب مواقع ریست کردن مایکروفر عمل بسیار مؤثری در کنترل خطاها برشمرده می‌شود اما در برخی موارد برطرف کردن اختلال تنها توسط تعمیرکار میسر است.

 

سؤالات متداول در خصوص علت ارور مایکروفر پاناسونیک

 

علت خطای h97 مایکروفر پاناسونیک چیست؟

در اغلب مواقع علت خطای h97 مایکروفر پاناسونیک با خرابی لوله مگنترون، خرابی برد اینورتر ولتاژ بالا، برد کنترل معیوب و سیم‌کشی ضعیف یا شل مرتبط است که برای رفع عیب‌یابی آن بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک گرفت.

 

علت ارور 00 H چیست؟

این ارور زمانی در مایکروفر پاناسونیک نمایان می‌شود که خرابی رم اتفاق افتاده باشد.

 

در هنگام مشاهده ارور مایکروفر پاناسونیک چه باید کنیم؟

بهتر است پس از مشاهده ارور مایکروفر پاناسونیک دفترچه راهنمای مایکروفر را بررسی کنید و پس عیب‌یابی درصورتی‌که مشکل از ناصحیح بستن درب، سوختن غذا و غیره باشد خودتان در کمال آرامش و خونسردی آن را رفع کنید.

 

درصورتی‌که نمی‌توانید اختلال را برطرف کنید، توصیه می‌کنیم مایکروفر را ریست کنید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.