وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مناسبت هایی که در آن بایستی بفکر تهیه هدیه برای زنان و دختران باشیم

مناسبت هایی که در آن بایستی بفکر تهیه هدیه برای زنان و دختران باشیم

مناسبت هایی که در آن بایستی بفکر تهیه هدیه برای زنان و دختران باشیم

 

مناسبت های بسیاری در طول سال وجود دارند که در آنها بایستی برای زنان و دخترانی که دوستشان داریم هدیه تدارک ببینیم.

 

با نگاهی کوتاه به تقویم و چک کردن مناسبت های سالانه به تعداد زیادی مناسبت زنانه و دخترانه بر خواهیم خورد که از نظر تعداد قابل مقایسه با مناسبت های مردانه نیست!

 

و از این نظر بسیار خوشبحال خانم ها شده و می توانند به بهانه های مختلف در طول سال هدیه های جور و واجور دریافت کنند. البته بسیاری از مناسبت های سالانه از نظر جنسیتی بین زن و مرد مشترک هستند و هدیه ها بین آقایان و خانم ها تبادل و تقسیم می شود.

 

هدیه برای مناسبت های زنانه ، Gift for women's occasions

 

اما مناسبت های سالانه ای که برای خانم ها هدیه به دنبال دارند چه هستند؟

 

• روز مادر و روز زن

• روز دختر

• عید نوروز

• روز ولنتاین

• شب یلدا

• جشن سپندارمذگان

• روز تولد

• سالگرد ازدواج

 

در ادامه در خصوص هر یک از این مناسبت ها بصورت مختصر توضیح خواهیم داد:

 

روز مادر و روز زن:

روز زن و روز مادر در کشور ما بصورت همزمان و در سالروز تولد فاطمه زهرا (ع) مصادف با 20 جمادی الثانی جشن گرفته می شود. شیعیان فاطمه زهرا (ع) را کامل ترین زن و مادر در تمام تاریخ می دانند و او را الگوی تمام زنان و مادران جهان تلقی می کنند.

 

اما در دنیا روز مادر در دومین یکشنبه ماه مه جشن گرفته می شود و یک روز تعطیل بین المللی بحساب می آید. روز جهانی مادر توسط آنا جارویز هول کامپتون یک فعال اجتماعی آمریکایی پیشنهاد شد که بعدها توسط رئیس جمهور آمریکا وودرو ویسلون بصورت رسمی پذیرفته و در تقویم رسمیت یافت.

 

روز زن نیز در تقویم جهانی روز 8 مارس و یک روز تعطیل است. روز جهانی زن برای جشن گرفتن دستاوردهای زنان و آگاهی بخشی در خصوص خشونت، تبعیض جنسی و برابری جنسیتی است.

 

روز مادر و روز زن فرصتی برای قدردانی از زنان و مادرانی است که در زندگی ما نقش بسیار پر رنگی دارند. در این روز می توانیم با ابراز عشق و محبت به آنها یادآور شویم که چقدر وجودشان ارزشمند است و چقدر دوستشان داریم.

 

هدیه های محبوبی که در این روز به زنان و مادران تقدیم می شود گل، زیورآلات و جواهرات و لباس هستند. خرید هدیه روز مادر را می توانید از فروشگاه های آنلاین کادو به آسانی انجام دهید.

 

روز دختر:

روز دختر در ایران مصادف است با سالروز تولد حضرت معصومه (س) خواهر امام رضا (ع) است که هر ساله در تاریخ اول ذی القعده جشن گرفته می شود. روز دختر در سالیان اخیر در ایران بسیار جدی گرفته شده و در این روز خانواده ها برای دختران خود هدیه تهیه می کنند.

 

روز جهانی دختر یا روز جهانی دختر بچه ها در تقویم جهانی مصادف با 11 اکتبر یا 2 مهرماه است. در این روز برای دختران جشن های مفصلی برگزار می شود و در آنها آگاهی های عمومی به دختران در خصوص حقوقشان داده می شود.

 

هدیه هایی مانند زیورآلات، لوازم آرایشی، اکسسوری، عطر و ادکلن، ماگ و لیوان و لوازم الکترونیکی بسیار محبوب هستند. درست کردن پک ها و ست های هدیه ویژه این روز هم بسیار متداول است و کارت پستال هایی با مضمون “روز دختر مبارک” به دختر خانم ها تقدیم می شود.

 

عید نوروز:

عید نوروز یک جشن باستانی است که در ایران زمین از سالهای بسیار دور در اول بهار جشن گرفته می شود. این جشن کهن ایرانی رسم و رسوم خاص و ویژه خود را دارد و یکی از پسندیده ترین آن عیدی دادن است.

 

عیدی هدیه ای است که معمولا بزرگترهای خانواده و فامیل به کوچکتر ها تقدیم می کنند. در زمان حال عیدی در بیشتر مواقع پول نقد است ولی در گذشته انواع خوراکی، آجیل و حتی لباس را شامل می شده است.

 

عیدی با اینکه ویژه خانم ها نیست ولی شامل آنها هم می شود و عید نوروز یکی از مناسبتهای سالانه همیشگی است که در آن بایستی به فکر تدارک هدیه برای زنان و دختران باشیم.

 

کادو برای خانم ها در مناسبت های گوناگون

 

روز ولنتاین:

روز ولنتاین یا روز عشق یک مناسبت جهانی است که در سالهای اخیر در ایران نیز بسیار به آن توجه شده و عاشقان در این روز به یکدیگر هدیه می دهند و این روز را در کنار هم جشن می گیرند. ولنتاین در تقویم جهانی روز 14 فوریه است که در ایران مصادف با 25 بهمن ماه می شود.

 

در خصوص ولنتاین افسانه های بسیاری وجود دارد ولی معتبر ترین و معروف ترین آنها به کشیشی به نام ولنتاین اشاره دارد که در دورانی می زیسته که امپراطور وقت ازدواج کردن سربازها را ممنوع کرده بود چرا که فکر می کرد سربازهای مجرد با دلاوری بیشتری می جنگند.

 

اما ولنتاین به مخالفت با فرمان او برخاسته و سربازان عاشق را مخفیانه به عقد معشوقشان در می آورد. ولی وقتی خبر به گوش امپراطور رسید دستور به بازداشت و اعدام او را در 14 فوریه صادر کرد و به این ترتیب در سالیان بعد این روز را روز عشق و روز ولنتاین نامیدند.

 

هدیه های روز ولنتاین برای دختران و زنان معمولا شامل گل، شکلات، عروسک، کارت پستال و جواهرات می شود. تم رنگی این روز قرمز است و معمولا از نمادهای عاشقانه مانند قلب در شکل هدیه ها استفاده می شود. می توانید هدیه ولنتاین را از سایت هایی مثل تک کادو به آسانی تهیه کنید.

 

شب یلدا:

شب یلدا، بلندترین شب سال در 30 آذر ماه هرسال از دوران ایران باستان تا کنون جشن گرفته می شود. شب یلدا آخرین شبی است که تاریکی بر روشنایی غلبه می کند و پس از آن است که روزها بلندتر و شب ها کوتاه تر می شود و به همین دلیل است که شبی شایسته برای جشن گرفتن بحساب می آید.

 

در این شب خانواده ها و اقوام کنار هم جمع می شوند و با حافظ خوانی و میل کردن خوراکی های مختلف و رد و بدل کردن هدیه یک شب بی نظیر و پر از شور و شادی را سپری می کنند.

 

هدیه های شب یلدا نیز مانند عید نوروز و روز ولنتاین مختص زنان و دختران نیست و بین زنان و مردان مشترک است. هدیه های متداول شامل کتاب های شعرای بزرگ ایران زمین، خوراکی های مختلف شامل آجیل و دم نوش و وسایلی است که مناسب این شب تولید شده اند و روی آنها نمادهای شب یلدا دیده می شود.

 

جشن سپندارمذگان:

جشن سپندارمذگان بدل ایرانی جشن ولنتاین است. سپندارمذگان جشن گرامیداشت زن، زمین و عشق است. این روز عاشقانه همه ساله در 29 بهمن ماه جشن گرفته می شود که فاصله کمی هم از نظر زمانی با روز ولنتاین دارد.

 

سپندارمذگان یک جشن باستانی و قدیمی است که از زمان هخامنشیان بجای مانده است. این جشن هم رسم و رسوم خاص خود را دارد که از جمله آنها می توان به آتش افروزی، سبزه کاری، دید و بازدید و هدیه دادن اشاره کرد.

 

هدیه های که در این جشن باستانی رد و بدل می شوند نیز مانند کادو ولنتاین بایستی نشان دهنده عشق و احساس شما باشد.

 

روز تولد:

روز تولد برای همه افراد بسیار مهم است ولی برای خانم ها جشن گرفتن این روز بسیار جدی تر از آقایان دنبال می شود. خانم ها دوست دارند تا اطرافیانشان همیشه روز تولدشان را به خاطر داشته باشند و در این روز یک جشن مفصل برایشان برپا کنند.

 

هدیه روز تولد نیز جزء کادوهای مهم سالانه برای دختران و زنان محسوب می شود. در روز تولد می توان هدیه های گوناگونی را تدارک دید و بستگی به سلیقه و نیازهای فرد مورد نظر خواهد داشت.

 

سالگرد ازدواج:

سالگرد ازدواج هم یک مناسبت مشترک سالانه بین زوجین است که تبادل هدیه و جشن گرفتن آن باعث افزایش مهر و محبت، تجدید عهد و پیمان و عمیق شدن رابطه میان آنها خواهد شد.

 

در سالگرد ازدواج معمولا هدیه های عاشقانه رد و بدل می شود و زوج ها سعی می کنند تا یک شب و روز رمانتیک را کنار هم سپری کنند. هدیه هایی که عشق میان زن و شوهر را یادآور شود بهترین هدیه ها خواهند بود.

 

مثلا یک گردنبند بشکل قلب با دسته گل رز قرمز می تواند یک مثال عالی برای هدیه سالگرد ازدواج باشد. ما در این مقاله مناسبت های زنانه ای که در آن بایستی برای زنان و دختران اقدام به تهیه کادو کنیم را لیست کرده و کمی درموردشان توضیح دادیم.

 

ولی هدیه دادن به کسانی که دوستشان داریم را نبایستی محدود به مناسبت ها کنیم. گاهی هدیه هایی که بدون مناسبت و بهانه تقدیم می شوند بسیار خوشحال کننده تر، دلنشین تر، جذاب تر و بیادماندنی تر خواهند شد.

 

پس با بهانه و بی بهانه هر از گاهی با خرید هدیه برای عزیزانمان به آنها یادآوری کنیم که چقدر دوستشان داریم.