وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا موکت تایل بهترین انتخاب به عنوان کفپوش است؟

چرا موکت تایل بهترین انتخاب به عنوان کفپوش است؟

چرا موکت تایل بهترین انتخاب به عنوان کفپوش است؟

 

در بسیاری از مکان‌های عمومی همچون رستوران، سازمان‌ها، هتل و… برای زیباسازی فضا برای کفپوش ها از موکت تایل استفاده می‌شود.

 

این تایل‌ها در حقیقت موکت‌های برش داده شده هستند که همچون پازل با کنار هم قرار گرفتن سطح مد نظر را پوشش می‌دهند.

 

موکت تایل

 

دیگر دردسرهای حمل و برش موکت‌های رولی قدیمی را ندارد و جابه جایی آن‌ها هم بسیار آسان است.

 

موکت تایل چیست؟

نسل جدید موکت‌های امروزی، موکت تایل‌ها هستند که به صورت قطعات جدا از هم طراحی شده‌اند و به آن‌ها موکت مدولار هم می‌گویند.

 

هر یک از تایل‌ها یا به اصطلاح قطعات این موکت‌ها در ابعاد و اشکال مختلف مربع و مستطیل، چندگوش، مثلثی و… طراحی می‌شود که به لطف آن‌ها می‌توانید طرح‌های مختلفی را در کف فضا ایجاد کنید.

 

موکت تایل با تکیه بر ویژگی‌ها و مزیت‌های خود در برابر موکت‌های رولی قدیمی قد علم کرده و به یکی از پرفروش‌ترین کفپوش های بازار تبدیل شده‌ است. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• محدودیتی در استفاده از موکت تایل‌ها وجود ندارد و می‌توانید برای بخش‌های مختلفی همچون مراکز تجاری، سالن‌های برگزاری همایش، مدارس، سالن‌های ورزشی و… از آن استفاده کنید.

• از آنجایی که تایل‌ها در ابعاد و قطعات کوچک تولید می‌شوند حمل آن‌ها بسیار آسان بوده و امکان جابه جایی ساده را برای شما فراهم می‌کنند.

• به دلیل مشخصاتی که موکت تایل‌ها دارند، می‌توانند در میزان مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

• نصب بسیار ساده‌ای دارند و به راحتی بسته به مدل آن می‌توان با چسب یا بدون چسب آن را نصب کرد.

• نظافت و تمیزکاری آن بسیار آسان است.

• دوام و ماندگاری بالایی دارد.

• قابل تعمیر و ترمیم است.

• تنوع طرح و رنگ آن بسیار زیاد بوده و به راحتی با توجه به سبک دکوراسیون می‌توانید انتخاب کنید.

• در ساخت آن‌ها از هیچ‌گونه مواد شیمیایی و سمی استفاده نشده به همین خاطر جزو محصولات دوستدار طبیعت هستند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند.

• به دلیل تنوع طرح و مدل سازگاری بالایی با هر سبک دکوراسیونی دارند.

• ضربه گیر عالی هستند.

• غیر قابل اشتعال می‌باشند.

 

انواع موکت تایل و کاربرد آن‌ها

موکت تایل‌ها با توجه به نوع کاربری، جنس، طرح و…. که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

 

شناخت انواع این کفپوش ها باعث می‌شود تا انتخابی راحت و مطمئن برای فضا مد نظرتان داشته باشید. از انواع موکت تایل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

انواع موکت تایل بر اساس نوع کاربری

از این تایل‌ها می‌توانید در هر فضایی استفاده کنید. از محیط خانه گرفته تا فضاهای عمومی و… از انواع موکت تایل بر اسا نوع کاربری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• موکت تایل اداری: این موکت‌ها به منظور بهبود چیدمان داخلی سازمان‌ها و مکان‌های رسمی به کار گرفته می‌شود. به دلیل ضخامت و مشخصاتی که دارد می‌تواند عایق مناسبی برای صدا باشد. موکت تایل تحمل فشار بالایی دارد و با وجود رفت و آمد پی در پی ماندگاری آن بیشتر است. معمولاً برای آنکه طول عمر موکت تایل اداری بیشتر باشد از الیاف پلی پروپیلن و نایلون در ساخت آن استفاده می‌شود.

 

• موکت تایل هتلی: از آنجایی که موکت تایل‌ها هزینه نگهداری پایینی دارند بهترنی گزنیه برای مکان‌های عمومی همچون هتل، رستوران، باشگاه و… هستند. موکت تایل هتلی تنوع طرح و رنگ بالایی دارد و به راحتی هم نصب می‌شود. ضخامت آن‌ها به نسبت بیشتر بوده و بسیار رنرم و لطیف هستند.

 

• موکت تایل خانگی: شما می‌توانید از موکت مدولار برای تکمیل دکوراسیون منزل هم استفاده کنید. این موکت‌ها به دلیل نرمی که دارند بهترین گزینه برای اتاق کودکان هستند که در صورت زمین خوردن و سقوط با کف سخت برخورد نکنند. برای دیگر بخش‌های خانه از راه پله‌ها گرفته تا نشیمن و اتاق خواب‌ها هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

انواع موکت تایل بر اساس جنس

جنس موکت تایل‌ها با هم فرق می‌کنند. مواد اولیه برای تولید آن‌ها بیشترین تاثیر را روی قیمت فروش و کیفیت موکت‌ها دارند. هرچه کیفیت و دوام موکت بیشتر باشد، مواد اولیه به کار رفته در آن باکیفیت‌تر هستند و قیمت بالاتری هم دارند. از انواع متریالی که برای تولید موکت‌های مدولار استفاده می‌شود عبارتند از:

 

• پلی استر: یکی از الیاف رایج در صنعت تولید موکت است که انعطاف پذیری بالایی دارد و بسیار مقاوم است. این موکت بر اثر رطوبت یا کپک زدگی خراب نمی‌شود و قیمت مناسبی هم دارد. پاک کردن انواع لکه‌ها از سطح آن هم به اسانی انجام می‌شود.

 

• پشم: پشم نرم و بسیار منعطف است و می‌توان از آن به عنوان بهترین موکت تایل بازار یاد کرد. کیفیت بی نظیری دارد که سبب شده تا قیمت موکت تایل پشمی بیشتر شود. البته در استفاده از آن محدودیت‌هایی خواهید داشت و چنانچه به خوبی از آن نگهداری نکنید احتما حشره زدگی آن زیاد است.

 

• پلی امید: این الیاف طول عمر بالایی دارند و پرزدهی آن‌ها هم بسیار کم است. در برابر سایش و دیگر عوامل محیطی مقاوم هستند و همچنن قابلیت ارتجاعی بالایی دارند که سبب شده به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل شود.

 

• پلی پروپیلن: موکت تایل‌های ساخته شده از الیاف پلی پروپیلن قیمت مناسبی دارند و بسیار مقاوم در برابر رطوبت و عوامل محیطی هستند اما قدرت ارتجاعی کمی دارند.

 

انواع موکت تایل بر اساس رنگ و طرح

موکت تایل‌ها در طرح‌های بسیار متنوع و جذابی تولید می‌شوند. بسته به ابعاد سالن، سبک دکوراسیون، تم داخلی و… می‌توانید از آنها انتخاب کنید. طرح‌های چوب و پارکت تا به امروز جزو محبوب‌ترین مدل‌های موکت تایل بوده اند.

 

شما می‌توانید موکت تایل تک رنگ هم خریداری کنید و با ترکیب رنگ‌ها یک کف شطرنجی یا هر طرح دیگری که دوست دارید داشته باشید.

 

انواع موکت تایل از نظر برند

برندهای زیادی هستند که موکت تایل‌ها را تولید و در بازار عرضه می‌کنند. شما می‌توانید بسته به مشخصات محصول، قیمت و نظر خودتان از بین برندها انتخاب کنید.

 

بهتر است به سراغ برندهای معروف بروید که دارای ضمانت نامه هستند و کیفیت محصول خود را تضمین می‌کنند.

 

قیمت انواع موکت تایل

تنوع بالای موکت تایل‌ها سبب شده تا از نظر قیمت هم با هم متفاوت باشند. شما می‌توانید بسته به بودجه ای که برای خرید کنار گذاشته اید، مشخصات محصول و… بهترین نمونه را انتخاب کنید.

 

عوامل بسیاری هستند که بر روی قیمت فروش اثر می‌گذارند اما مهم‌ترین آن‌ها متراژ کف مد نظر شما است. هرچه متراژ کف بیشتر باشد به تعداد بیشتری از موکت تایل نیاز خواهید داشت که در نهایت سبب افزایش هزینه خرید می‌شود.

 

البته عوامل دیگری هم بر تعیین قیمت موکت‌ها اثر می‌گذارند که عبارتند از:

جنس، طرح و رنگ، شکل تایل‌ها، ایرانی و خارجی بودن موکت تایل و… شما قبل از خرید باید تمامی مشخصات موکت را در نظر بگیرید تا بتوانید یک انتخاب دائمی داشته باشید که بتواند پاسخگو نیاز شما باشد.