وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نشاسته بخورید تا از خواص خارق العاده اش بهره ببرید

نشاسته بخورید تا از خواص خارق العاده اش بهره ببرید

نشاسته بخورید تا از خواص خارق العاده اش بهره ببرید

 

 

درباره نشاسته چه میدانید؟اگر اطلاعات زیادی درباره نشاسته و خواصش ندارید در این مطلب در ایران ناز با ما همراه باشید.محققان بر این باورند نشاسته مقاوم ضمن کمک به کاهش وزن حتی خطرات مرتبط با دیابت و سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد.

 

اگر یکی از اهداف شما خوردن غذای سالم است ممکن است یک سیب زمینی پخته شده را امتحان کنید یا شاید هم یک موزی که خیلی رسیده نباشد یا حتی مقداری ماکارونی. گزارش جدیدی از انگلیس نشان می دهد غذاهایی مانند اینها که حاوی نشاسته مقاوم هستند فوایدی برای سلامتی بدون داشتن هیچ عارضه جانبی دارند.

محققان بنیاد تغذیه انگلیس می گویند تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است، اما شواهد نشان می دهد این نشاسته ها باعث می شوند افراد کمتر بخورند و سلامت روده و كنترل قند خون را بهبود بخشند.

 

نشاسته بخورید تا از خواص خارق العاده اش بهره ببرید

*نشاسته چه خواصی برای بدن دارد؟

محققان توضیح می دهند نشاسته مقاوم در روده کوچک هضم نمی شود در عوض، با تخمیر در روده بزرگ زنجیره های اسید چرب کوتاه تولید و در اصل به نوعی فیبر تبدیل می شود. این زنجیره های اسیدی به عنوان منبع انرژی سلول های روده بزرگ عمل می کنند.

 

محققان اذعان می دارند افزایش اسیدهای چرب در روده بزرگ به جلوگیری از رشد سلول های غیرطبیعی در روده نیز کمک می کند.

 

استیسی لاکر، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی می گوید: شواهد ثابتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف نشاسته مقاوم به جای کربوهیدرات های قابل هضم به کنترل قند خون کمک می کند. این تعامل یک مزیت برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 محسوب می شود.

 

علاوه بر این، لاكر می افزاید: شواهد نشان می دهد نشاسته مقاوم با تحریک ترشح هورمون های روده كه اشتها را سرکوب می كنند باعث بهبود سلامت روده و گرسنگی بعد از غذا می شود.

 

او ادامه داد: برخی از انواع نشاسته مقاوم به طور طبیعی در غذاهایی مانند سیب زمینی، موز و غلات وجود دارد. نشاسته مقاوم نیز به طور طبیعی تشکیل می شود.

 

هنگامی که غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی و ماکارونی پخته سپس سرد می شوند. مصرف منظم این نوع غذاهای نشاسته ای همراه با میوه ها، سبزی ها و آجیل های فراوان سلامتی را بهبود می بخشد.

 

لاكر به صحبت هایش اضافه می کند: می دانیم دریافت كافی فیبر غذایی به طور كلی برای دستیابی به یك رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است و خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری های مزمن از جمله سرطان روده بزرگ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را كاهش می دهد.

 

سوزان وینر، متخصص تغذیه می گوید: فواید نشاسته مقاوم موضوعی است که تمایل دارد در دنیای سلامتی رفت و آمد کند. برخی از شواهد علمی از مزایای مطرح شده در گزارش بنیاد پشتیبانی می کند اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

 

همچنین وینر به هلث لاین می گوید: شواهدی وجود دارد كه نشاسته های مقاوم در برابر غذا می توانند اشتها را سرکوب كنند، اما افراد هنوز هم باید سیر شوند كه غذا خوردن را متوقف كنند.

 

آنها همچنین نیاز به خوردن غذاهای فرعی سالم مانند سبزی ها و میوه ها نیز دارند. وی می افزاید: همه چیز باید با هم متناسب باشد.

 

نشاسته بخورید تا از خواص خارق العاده اش بهره ببرید

 

*رژیم های غذایی با نشاسته به طور کلی یعنی چه ؟

خواه مصرف نشاسته را افزایش دهید یا نه وینر توصیه هایی برای افرادی که می خواهند رژیم سالمی داشته باشند دارد. این متخصص تغذیه می گوید: به مراجعه کنندگان خود توصیه می کند به جای اهداف گسترده اهداف مشخصی را تعیین کنند.

 

قطعنامه هایی مانند “کاهش وزن”، “بیشتر رفتن به باشگاه” یا “سالم بودن” بسیار کلی هستند. وینر می افزاید: انتخاب یک هدف خاص روش بهتری برای نزدیک شدن به چالش کاهش وزن است.

 

قطعنامه هایی مانند نوشیدن آب به جای نوشابه یا خوردن یک وعده غذایی گیاهی در هفته مفیدتر و قابل انجام تر هستند، بنابراین هر بار یک تغییر ساده انجام دهید.

 

وینر اذعان می دارد: بهتر است به جای تمرکز روی کارهایی که باید “کمتر” انجام دهید تصمیم بگیرید “بیشتر” چه کاری را انجام دهید.

 

نشاسته بخورید تا از خواص خارق العاده اش بهره ببرید

 

او اضافه می کند: افراد تمایل دارند در تعطیلات در رستوران ها غذا بخورند، بنابراین بازگشت به برنامه وعده های غذایی خانگی یک تصمیم سالم و درست است و رفتن به رستوران را نیز باید محدود کرد با حداقل در رستوران هایی که غذاهای سالم سرو می کند غذا خورد.