وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره قرص زینکوفر و تاثیرش بر بدن

همه چیز درباره قرص زینکوفر و تاثیرش بر بدن

همه چیز درباره قرص زینکوفر و تاثیرش بر بدن

 

 

قرص زینکوفر حاوی آهن و  زینک و ویتامین c است. این مکمل سلامت و زیبایی را برای پوست، مو و ناخن‌های شما به ارمغان می‌آورد. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به افزایش قدر در سنین رشد نیز می‌شود.

 

قرص زینکوفر یک مکمل غذایی است که حاوی روی، آهن و ویتامین ث است. بنابر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% مردم جهان دچار کمبود عنصر روی هستند.

 

یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوست و ناخن ها و … هستند، کمبود عنصر روی در بدن است و قرص زینکوفر می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی و آهن در بدن باشد.

 

 

*نقش روی در بدن چیست؟

 

همه چیز درباره قرص زینکوفر و تاثیرش بر بدن

 

روی (زینک) یکی از عناصر مهم و ضروری است که نقش هایی بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می کند. بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.

 

-سیستم ایمنی

روی برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری است و به تولید گلبول های سفید خون کمک می کند که نقش سرباز های دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و عوامل بیماری زا را بر عهده دارند.

 

به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن، ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرما خوردگی است.

 

 

-تولید پروتئین

هر آنچه در بدن از پروتئین ساخته می شود نیازمند روی است، همچنین در صورت کمبود روی آنزیم های گوارشی به میزان کافی تولید نمی شوند و مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و رفلاکس معده بروز می کنند.

 

 

-تولید کلاژن و کراتین

بخش اعظمی از پوست از پروتئینی بنام کلاژن ساخته شده و همان طور که اشاره شد روی برای تولید انواع پروتئین مورد استفاده قرار می گیرد از این رو برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است به میزان کافی روی از طریق برنامه غذایی خود یا به شکل مکمل غذایی قرص زینکوفر دریافت کنید.

 

مو نیز از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده است، ریزش موها و نازکی تار های موها می توانند ارتباط مستقیمی با کمبود روی در بدن داشته باشند.

 

 

*نقش ویتامین ث در بدن چیست؟

 

همه چیز درباره قرص زینکوفر و تاثیرش بر بدن

 

ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی است و برای سنتز کلاژن و مواد سلولی الزامی است. ویتامین ث به همراه آهن باعث جذب بیشتر آهن در دستگاه گوارش می شود.

 

-علائم کبود آهن

خستگی، عصبانیت، افسردگی، تپش قلب، رنگ پریدگی، تنگی نفس، درد قفسه سینه، عدم تحمل ورزش و …

 

 

-علائم کمبود روی (زینک)

کند شدن رشد، کم شدن ایمنی،ناتوانی جنسی، ریزش موها، بی حالی، اختلالات خواب، کاهش اشتها، آسیب های پوستی، اختلالات حس چشایی و بویایی.

 

 

*استفاده از قرص زینکوفر چه مزیت هایی به همراه دارد؟

بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن، قابلیت انجام بهتر کارهای بدنی، احساس سلامت ،تقویت سیستم ایمنی ، تندرستی و رفع علائم کمبود روی و راحتی مصرف کننده از نظر تعداد قرص مصرفی.

 

-مقدار و نحوه مصرف

افراد بالغ

روزانه یک قرص، جهت مصرف مقادیر بیشتر با پزشک خود مشورت نمایید. زنان باردار و شیرده برای میزان مصرف با پزشک خود مشاوره نمایند. بهتر است قرص را یک ساعت بعد یا همراه با غذا میل نمایید.

 

 

-عوارض جانبی

مشکلات گوارشی ناشی از مصرف روی مانند درد شکم، تهوع، استفراغ و اسهال که در صورت خوردن قرص با معده خالی شایع است.

 

 

-موارد احتیاط

اگر داروهای شیمیایی استفاده می کنید، برای مصرف مکمل های آهن با پزشک مشورت کنید. در صورت مصرف داروهایی مثل تتراسیکلین، پانکراتین و پنی سیلامین از مصرف همزمان با ترکیبات آهن دار پرهیز نمایید.

 

 

-شرایط نگهداری

در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

 

 

-بسته بندی

زینکوفر به صورت قرص های روکش دار حاوی 18 میلی گرم آهن، 15 میلی گرم روی و 100 میلی گرم ویتامین ث در بلیستر های15 عددی و جعبه های 30 عددی عرضه شده است.