وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هنردرمانی چیست و چه مزایا و فایده هایی دارد؟

هنردرمانی چیست و چه مزایا و فایده هایی دارد؟

هنردرمانی چیست و چه فایده ها و مزایایی دارد؟

 

هنردرمانی همانطور که از نامش پیداست فرآیند ادغام روانشناسی و شفا با هنرهای خلاقانه است که به بهبود سلامت ذهنی و عاطفی کمک می کند و تحت راهنمایی یک هنر درمانگر اتفاق می افتد.

 

هنردرمانی چیست و چه فایده ها و مزایایی دارد؟

 

هنردرمانی به فعالیت های هنری خاصی محدود نیست بلکه می تواند هر چیز خلاقانه ای باشد. سفال، آواز، گلدوزی، نقاشی، مجسمه سازی تنها چند نمونه از آنها هستند.

 

از طریق این فعالیت ها افراد این فرصت را پیدا می کنند که موضوعات نگران کننده خود را کنار بگذارند و مثلا از آنجایی که مشغول ساخت یک مجسمه هستند، آرامش ذهن و قلب نیزدارند.

 

هنردرمانی به سطح مهارت یا سن محدود نمی شود بلکه برای هر کسی راهی است تا استرسش را از بین ببرد و بخشی از انرژی خود را روی چیزهایی سرمایه گذاری کند که باعث شادی او می شود.

 

انواع هنر درمانی:

 

انواع هنر درمانی

 

بسیاری از فعالیت های آرامبخشی که خلاقانه نیز هستند را می توانید به عنوان هنر درمانی به حساب بیاورید.

 

خلق هنر برای کمک به افراد برای کشف احساسات، توسعه خودآگاهی، مقابله با استرس، افزایش عزت نفس و کار بر روی مهارت های اجتماعی استفاده می شود.

 

تکنیک های مورد استفاده در هنردرمانی شامل موارد زیر است: کلاژ، رنگ آمیزی، خط، طراحی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، کار با خاک رس و غیره.

 

بسیاری از اشکال هنری که به شما اجازه می دهند خلاق باشید، شما را از مشکلات دور می کند و به شما کمک می کند محیط بهتری برای خود ایجاد کنید به عنوان هنردرمانی شناخته می شود.

 

هنردرمانی چگونه کمک می کند؟

 

هنردرمانی چگونه کمک می کند؟

 

برای افرادی که با بیان احساسات خود یا رفتارهایی که آنها را آزار می دهد مشکل دارند هنردرمانی مانند یک موهبت عمل می کند.

 

هنردرمانی برای آنها راهی برای ابراز وجود فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد تا با احساسات، تجربیات و افکار درونی خود از طریق هنر ارتباط برقرار کنند.

 

مثلا مردی که افسرده بوده یا به شدت احساس تنهایی می کند، ممکن است خود را با نقاشی ها یا طراحی هایی که تاریکی، تنهایی یا فقط چیزی خالی را به تصویر می کشد بیان کند.

 

از نظر عاطفی به شما کمک می کند

 

از نظر عاطفی به شما کمک می کند

 

فعالیتی که چیزی را خلق می کند مثل نقاشی به عنوان وسیله ای عمل می کند که به افراد کمک می کند تا احساساتی را که برای مدت طولانی در خود نگه داشته اند، باز کنند و بیان کنند.

 

این احساسات به شکل خشم، طغیان، گریه یا فریاد زدن ظاهر می شود. آزاد شدن احساسات به افراد اجازه می دهد تا با آسیب های گذشته خود به گونه ای روبرو شوند که آنها را تهدید نکند.

 

با هدایت این احساسات و عواطف در یک اثر هنری، افراد احساس کنترل پیدا می کنند.

 

به آگاهی بیشتر کمک می کند

 

به آگاهی بیشتر کمک می کند ، هنردرمانی چیست و چه مزایا و فایده هایی دارد؟

 

افرادی که احساسات و آسیب های درمان نشده دارند خلق هنر به عنوان راهی برای رها کردن و بیان احساساتشان برایشان عمل می کند.

 

هنری که خلق می کنند و ترسیم می کنند مانند آینه ای به دنیای درونشان است که سرنخ ها و نکاتی را درباره آنچه فکر می کنند و احساس می کنند ارائه می دهند.

 

همانطور که رنگها با هم ترکیب می شوند فرد بینش هایی به دست می آورد و به آنها اجازه می دهد تا در سطح کل با خود ارتباط برقرار کنند.

 

کاهش استرس

 

کاهش استرس

 

هنردرمانی برای کسانی است که صرفا به دنبال مکان یا راهی برای کاهش استرس فعالیت های روزمره هستند.

 

خلق هنر مانند یک مرهم آرامش بخش برای ذهن است که استرس را از شما رها می کند.

 

همانطور که شروع به رنگ آمیزی می کنید در نهایت استرس کاهش می یابد و به شما اجازه می دهد تا به چیزها با دید مثبت تری نگاه کنید.