وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ورزش های مناسب برای دوران بارداری

ورزش های مناسب برای دوران بارداری

ورزش های مناسب برای دوران بارداری

 

در دوران بارداری برای جلوگیری از اضافه زیاد به ورزش می پردازند. در پنج بارداری که در گذشته داشته ام نصیحت های عجیب و متفاوت فراوانی از اطرافیان می شنیدم، اما یکی از مهمترین چیزهایی که درباره اش زیاد صحبت میشد ورزش کردن بود.

 

ورزش های مناسب برای دوران بارداری

 

صحبت هایی مثل این که نباید حرکت پروانه انجام بدهی، با این کار به مغز بچه آسیب می رسانی! چیزی را بالای سرت نبر، بند ناف دور گردن بچه گره می خورد!

 

و یا، اگر همینطور به اسکات رفتن ادامه دهی بدون اینکه متوجه بشوی بچه را دفع می کنی! (کاش واقعا به دنیا آوردنش هم به همین سادگی بود!).

 

بیشتر مواقع از کسانی که چنین حرف هایی را می زدند. بابت نگرانی شان تشکر می کردم و سپس به انجام یوگا، بلند کردن وزنه، و ورزش های هوازی ادامه می دادم.

 

من ورزش کردن را دوست داشتم و هیچ دلیلی نمیدیدم که چون باردارم نباید ورزش کنم  و البته پزشکان هم با من موافق بودند. بررسی های جدیدی که در این مورد انجام شده نیز نشان میدهند.

 

ورزش های مناسب برای دوران بارداری

 

مزیت ورزش برای خانم های باردار بسیار زیاد است. محققان با بررسی اطلاعات بیش از ۲۰۰۰ خانم باردار که ورزش می کردند در مقایسه با کسانی که ورزش نداشتند به این نتیجه رسیده اند:

 

خانم هایی که ورزش می کردند امکان زایمان طبیعی بیشتری داشتند، و کمتر در خطر مشکلاتی نظیر دیابت بارداری یا فشار خون بالا بودند.

 

مزایای داشتن فعالیت در طول بارداری فراتر از زایمان است. ورزش در طول بارداری به دلایل زیادی مهم است، ورزش مرتب به کاهش استرس و افزایش انرژی کمک می کند.

 

همچنین در طول بارداری مطمئن شوید مقدار مناسبی وزن اضافه می کنید، به بهبود مشکلات شایع در طول بارداری مانند یبوست و بی خوابی کمک می کند، و همچنین خطر بیماری های مربوط به دوره بارداری مانند فشار خون و دیابت را نیز کاهش می دهد.

 

ورزش های مناسب برای دوران بارداری

 

خانم هایی که در طول بارداری به ورزش ادامه می دهند در کل کمتر به زحمت می افتند.بعد این توضیحات این سوال به وجود می آید چه مقدار باید ورزش کنیم؟

 

اگر عکس خانم های بارداری را می بینید که کراس فیت انجام می دهند یا در ماراتن شرکت می کنند به هیچ وجه دلیل نمی شود که این کار مناسب شما نیز هست.

 

این نکته مهم است که سطح فعالیت فعلی خود را حفظ کنید و ثابت نگه دارید، نه اینکه افزایشش دهید.

 

ورزش های مناسب برای دوران بارداری

 

متخصصان توصیه می کنند تمام خانم هایی که در بارداری خود دچار مشکل نیستند بهتر است به طور منظم ۳۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند.

 

ورزشی که می کنید می تواند هر ورزشی که دوست دارید باشد، فقط نباید برای منطقه شکمی خطری ایجاد کند (مانند سوارکاری یا اسکی).

 

همچنین باید به پزشک خود بگویید که چکار می کنید و در صورت بروز درد، ناراحتی  و یا هر گونه نگرانی باید با پزشک خود مشورت کنید.