وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویروس کرونا در اسپرم آب منی مردان پیدا شد

ویروس کرونا در اسپرم آب منی مردان پیدا شد

ویروس کرونا در اسپرم آب منی مردان پیدا شد

 

به گزارش ایران ناز د ادامه تحقیقات دانشمندان بر روی ویروس کووید 19 , مشخص شد این ویروس در اسپرم نیز پیدا میشود !! ويروس کرونا در اسپرم هم پيدا شد اکنون سوال اینست که  انتقال جنسي کرونا امکان پذير است؟

 

 دانشمندان چيني براي اولين بار در يک مطالعه کوچک، کروناويروس جديد را در اسپرم بيماران مبتلا به کوويد-19 مشاهده کردند.

 

ما هنوز درباره ويروس “SARS-CoV-2″، ويروسي که باعث ابتلا به بيماري کوويد 19 مي‌شود، چيز زيادي نمي‌دانيم، اما هر روز چيزهاي جديدي در مورد آن مي‌آموزيم و شناختمان از اين ويروس بيشتر مي‌شود.

 

ویروس کرونا در اسپرم آب منی مردان پیدا شد

 

اکنون محققان چيني در يک مطالعه کوچک گزارش دادند ويروسي که موجب ابتلا به بيماري کوويد-19 مي‌شود براي نخستين بار در اسپرم افراد مبتلا ديده شده است، اما به اينکه آيا انتقال جنسي کوويد-19 نيز امکان پذير است يا خير، اشاره‌اي نکردند.

 

پزشکان اين ويروس را در نمونه اسپرم شش نفر از  مرد بستري شده با آزمايش تأييد شده کوويد 19 مشاهده کردند. چهار نفر از آنها حال وخيمي داشتند و دو نفر ديگر در حال بهبودي بودند. اين گزارش از بيمارستان شهرداري شانگکيو در چين در پايگاه JAMA Network Open  منتشر شده است.

 

کرونا از طريق رابطه جنسي منتقل مي شود؟

 

هنوز هيچ پيگيري طولاني مدتي انجام نشده است، بنابراين مشخص نيست کروناويروس جديد چه مدت ممکن است در اسپرم باقي بماند يا اينکه آيا مردان مي‌توانند با رابطه جنسي اين بيماري را منتقل کنند يا خير.

 

اين نتايج با مطالعه ?? مرد چيني مبتلا به کوويد-19 که ماه گذشته در مجله  Sterility and   Fertility  منتشر شد، مغاير است، چرا که محققان آمريکايي و محققان چيني هيچ مدرکي مبني بر وجود ويروس در نمونه‌هاي اسپرم آزمايش شده بين هشت روز و تقريباً سه ماه پس از تشخيص ابتلا به کروناويروس جديد پيدا نکرده بودند.

 

دکتر “جان هوتالينگ” از دانشگاه يوتا يکي از محققان آن گزارش مي‌گويد که اين تحقيق جديد روي مرداني انجام شده است که بسيار بيمار بوده‌اند.

 

مقامات بهداشتي معتقدند که کروناويروس اساسا از طريق قطرات ريز توليد شده هنگام سرفه و عطسه افراد آلوده که توسط افراد در نزديکي آنها استنشاق مي‌شود، پخش مي‌شود. در حالي که برخي از مطالعات حاکي از يافتن کروناويروس جديد در نمونه‌هاي خون، مدفوع و اشک يا مايعات ديگر بدن بيماران مبتلا به کوويد-19 همراه با التهاب در چشم است.

 

شواهد نشان مي‌دهد که ساير ويروس‌هاي عفوني از جمله زيکا و ابولا ممکن است با رابطه جنسي منتقل شوند،اکنون اين مطالعه جديد سؤالاتي را در مورد امکان انتقال جنسي کروناويروس نيز ايجاد کرده است.

 

“هوتالينگ” گفت اين يک نگراني مهم براي بهداشت عمومي است، اما براي ارائه يک جواب قطعي، تحقيقات بيشتري لازم است.

 

ویروس کرونا در اسپرم آب منی مردان پیدا شد