وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است و تاکید زیادی بر شرکت در آن میشود؟ در چه مرحله ای باید به مشاور قبل ازدواج مراجعه کنیم تا بهترین نتیجه را بگیرید؟ در ادامه با تمام این سوالات پاسخ می دهیم.

 

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

 

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

همانطور که از نامش پیداست، جلسات مشاوره قبل ازدواج قبل از اینکه وصلت زن و مرد نهایی شود، توسط یک مشاور روانشناس خبره و باتجربه در زمینه ازدواج و حتی طلاق زوجین برگزار میشود.

 

این جلسات میتواند به شکل های متفاوتی انجام شود، مثلا مشاوره پیش از ازدواج آنلاین طرفداران زیادی دارد چون از همه جای دنیا که هستی  میتوانید با مشاورتان جلسه برگزار کنید. اما خیلی از مردم ترجیح میدهند به صورت حضوری در جلسات شرکت کنند.

 

اما برگردیم به سوال اصلی، چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است و شرکت در آن ضرورت دارد؟ چرا خیلی از آقایان یا خانم ها تاکید دارند که باید قبل از ازدواج به روانشناس مراجعه کنیم؟ در ادامه به مهم ترین آنها اشاره میکنیم:

 

1- دنیا را از دیدگاه جدیدی میبینید

شاید این از مهم ترین مزایای مشاوره قبل ازدواج باشد که به شما امکان میدهد دنیا را از دید بهتری ببینید. یعنی چی؟

 

در واقع مشاور ازدواج کمک میکند طرف مقابل را از دیدگاه منطقی و معیارهایی که در ذهنتان نیست بررسی و مطالعه کنید. این به شما امکان میدهد بدون احساسات و میل باطنی بتوانید بر اساس معیارهای جدیدی که در آینده به دردتان میخورد تصمیم بگیرید.

 

این موضوع برای افرادی که درگیر احساسات شده اند بسیار مفید است و کمکشان میکند تا بهترین تصمیم را بگیرند.

 

2- همه بررسی ها را شما انجام نمیدهید

شاید فکر کنید این زندگی شماست و باید خودتان درباره آن تصمیم بگیرید. 

 

البته همینطور است که فردی متخصص و باتجربه به نام مشاور پیش از ازدواج میتواند کمکتان کند بهترین تصمیم را بگیرید. چه چیزی بهتر از این؟

 

مشاور با تجربه صدها یا حتی هزاران تجربه مشاوره داشته و به خوبی میداند زنان و مردان امروزی که چیزهایی از زندگی میخواهند و چه چیزهایی باعث ناراحتی و حتی جدایی آنها میشود. پس باید از فردی متخصص کمک بگیرید تا در مسیر صحیح قرار بگیرید.

 

3- توصیه های کاربردی بر اساس شرایط شما

 

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

 

در بررسی مزایای شرکت در مشاوره قبل ازدواج خیلی ها میگویند پدر و مادر و بزرگترها بالا سرمان هستند. چنتا خواهر و برادر قبل من ازدواج کردند و دیگه راه و رسم ازدواج و بلدیم.

 

اما این واقعیت نیست! تجربه نشان میدهد بیشتر راهنمایی های اطرافیان بر اساس تجربیات خود آنهاست و در بیشتر موارد برای شما کاربردی ندارد! برای مثال شرایط زندگی و ازدواج دو خواهر که در یک خانواده رشد و نمو پیدا کرده اند میتواند زمین تا آسمان به هم متفاوت باشد.

 

چون آنها انسان های متفاوتی هستند و خواستگاه های متنوعی دارند. اما مشاور روند جلسات را بر اساس مواردی مانند:

 

. نوع شخصیت

. خواسته ها

. عادت های فردی

. نیازهای واقعی و پنهان

 

دو طرف پیش میبرد، به همین خاطر از دقت و ظرافت بسیار بیشتری در مقایسه با توصیه های اطرفایان برخوردار است.

 

4- در مشاوره پیش از ازدواج قضاوت نمیشوید

مشاور نباید از آشنایان یا حتی دوستان شما باشد. چرا؟ چون مشاورین برای ارائه خدمات مشاوره دقیق نباید هیچ ذهنیت قبلی نسبت به یکی از شما داشته باشند.

 

در جلسات به هیچ وجه مورد قضاوت قرار نمیگیرید. هیچ دیدگاهی برای دیگران ایجاد نخواهید کرد، به همین خاطر شرکت در مشاوره پیش از ازدواج مهم است چون به شما احساس بدی را منتقل نمیکند و تمام بررسی ها در همان جلسه باقی میماند.

 

5- طرفین تماما بررسی میشوند

یکی از بهترین فواید مشاوره قبل ازدواج این است که زن و مرد توسط یک متخصص و به صورت کامل مورد بررسی قرار میگیرند.

 

تمام جنبه های شخصیتی، خصوصیات پنهان، سلامت روان، دلایل مشکلات احتمالی، ضعف ها و قدرت آنها بررسی میشود و در نهایت این مشاور است که نظر نهایی در مورد موفق بودن یا نبودن این ازدواج را اعلام میکند.

 

این همان چیزی است که از عهده هیچ کسی به غیر از یک روانشناس با تجربه بر نمیآید. پس فقط روی داشته های علمی و مشاهدات تان سرمایه گذاری نکنید موارد زیادی هستند که از آن خبر ندارید یا به آن توجه نمیکنید.

 

مشاوره قبل ازدواج چگونه است؟

این جلسات میتوانند به صورت فردی یا همراه زن و مرد با هم انجام شود. این تصمیم با مشاور است که روند جلسه را چطور مدیریت کند، گاهی مشاورین میخواهند با یکی از شما صحبت کنند و بعد جلسه را با فرد مورد نظرتان ادامه دهند و حتی بعد به صورت جمعی جلسه را ادامه دهید.

 

در کل این روند به وضعیت موجود و تصمیم مشاور روانشناس مربوط می شود. به همین خاطر باید تصمیم را به مشاور امین واگذار کنید.

 

خیلی از مراجعین نمیدانند در کلاس های مشاوره پیش از ازدواج چه می گذرد به همین خاطر کمی استرس و نگرانی دارند. اما یادتان باشد این بهترین راه برای تضمین ازدواجتان است، پس برای آن اقدام کنید و ترسی نداشته باشید.

 

جلسات مشاوره قبل ازدواج چطور برگزار میشوند؟

الان میدانید چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است و باید در آن شرکت کنید. اما چطور در این جلسات شرکت کنیم؟

 

معمولا جلسات به دو شکل حضوری یا اینترنتی برگزار میشوند، این تصمیم شماست که در کدام شرکت کنید چون شرایط شما میتواند همه چیز را تحت شعاع قرار دهد.

 

اما به دلیل راحتی در برگزاری و تنوع بیشتر در انتخاب مشاورین، اغلب مراجعین ترجیح میدهند جلسات را غیرحضوری برگزار کنند. اگر شما هم تمایل به برگزار آنلاین جلسات دارید، میتوانید به سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان (www.wikiravan.com) مراجعه کرده و با بهترین مشاورین کشور جلسه مشاوره قبل ازدواج اینترنتی برگزار نمائید.

 

یادتان باشد باید با مشاور احساس راحتی کنید، فکر نکنید مشاور یک فرد غریبه است که اسرا شما را به دیگران خواهد گفت. وظیفه مشاور این است بدون هیچ قضاوتی شرایط شما دو عزیز را بررسی کرده و بهترین پیشنهادات را ارائه دهد.

 

در هر صورت بهترین کار این است که قبل از آشنایی بیشتر با فرد مورد نظرتان و بعد از بررسی شرایط اولیه، حتما به مشاور روانشناس قبل از ازدواج مراجعه کنید و بخشی از روند کار را به او بسپارید تا به عنوان یک متخصص هه چیز را بررسی کند.

 

شاید کمی عجیب باشد اما او میداند چطور ارتباط شما دو نفر را جهت دهی کند تا بهترین اتفاقات برایتان رخ دهد.